שתף קטע נבחר

מכבי תל אביב. עכשיו גם מנויי הזהב נוטשים

קופתה של מכבי ת"א מתעשרת כל שנה בלא-מעט כסף ממנויי הזהב, שמשלמים ממיטב כספם כדי לשבת בתא הכבוד. בעונה הבאה צפויים רבים מהם לחרוג ממנהגם, בשל הבעיות הבלתי-פוסקות בקבוצה. העמידה ביעדים - מבחינת ההכנסות ממנויים וזכויות שידור - נראית בשלב זה בלתי אפשרית

העונה הסוערת שעברה על מכבי תל אביב השפיעה לא רק על המצב הכלכלי של המועדון - לקיחת הלוואות מגורם פרטי לצורך תשלום לשחקנים ועזיבת הספונסרים - אלא גם באופן ישיר על כוונת האוהדים לרכוש מנויים לקראת העונה הבאה.

 

כבר בתום העונה החולפת התברר כי מכבי תל אביב איבדה את הבכורה במכירת הכרטיסים לטובת בית"ר ירושלים (לדוגמה, בשני משחקי בית בסיבוב השלישי מכרה הקבוצה כ-800 כרטיסים בלבד, דבר שלא זכור אפילו לזקני קריית שלום), וכעת ייאלץ המועדון להתמודד גם עם בריחת מנויי הזהב מתא הכבוד. רבים ממנויים אלו, שמשלמים כ-15,000 אלף שקלים בשנה (בתא הכבוד קיימים כ-320 מקומות) לא מתכוונים לחדש את כרטיסם כבכל שנה.

 


אוהדים מכבי תל אביב
אוהדי מכבי. מגיעים, אבל פחות (אלי אלגרט)

 

אחד מהאוהדים המוכרים והוותיקים של הקבוצה, שרוכש בכל שנה כ-15 מנויים, החליט לקראת העונה הבאה לרכוש רק שלושה. "די, נמאס. גם בגלל הצורה בה נהגו באבי נימני וגם בגלל איך שהקבוצה מתנהלת", אמר ל-ynet. "אי אפשר להמשיך ככה. נכון שחלק מהתשלום שלי הוא תרומה למועדון, אבל אני לא יכול להמשיך כך. אני רוצה שינוי וזה יתבטא במספר המנויים שארכוש".

 

יש לציין כי בניגוד לקטגוריית הכרטיסים, הובילה מכבי תל אביב בעונה החולפת במכירת המנויים (6,800 מנויים שהכניסו לקופתה כארבעה מיליון שקלים). עם זאת, על פי התוכנית העסקית בנו במועדון על הכנסות של 11.5 מיליון שקלים ממנויים וכרטיסים ובפועל נאלצו להסתפק, על פי הנתונים הרשמיים של ההתאחדות לכדורגל, בכ-7 מיליון שקלים בלבד (4 מיליון ממכירת מנויים והשאר ממכירת 51 אלף כרטיסים).

 


לוני הרציקוביץ
יידרש להשלים פערים. הרציקוביץ (ראובן שוורץ)

 

במסגרת התחזית העסקית שלה, בנתה מכבי על הכנסות של כ-13 מיליון שקלים ממכירת כרטיסים ומנויים בעונה הבאה, אולם לאור העונה האחרונה וחוסר ההצלחה לעמוד ביעדים שהוצבו בתחילתה, קשה להאמין שמכבי תצחק בדרך אל הבנק.

 

גם בגיזרת הטלוויזיה המצב לא מעודד

 

תוצאות המאבקים השונים בין הקבוצות, ההתאחדות, ערוצי הטלוויזיה ושאר הגורמים בנוגע לשידורים ממשחקי הליגה, ניכרים היטב גם במכבי תל אביב. לוני הרציקוביץ בנה את התקציב לעונה האחרונה על פי תכנון של הכנסות בגובה 12.26 מיליון שקלים מזכויות השידור ובפועל נכנסו לקופת המועדון שבעה מיליון שקלים בלבד, כולל מענק על הזכייה במקום השני. את ההפרש יצטרך לוני לממן מכיסו.

 

לקראת העונה הבאה, על פי התחזית הרשמית של מכבי, היה הצפי להכנסות בגובה 15.5 מיליון שקלים מזכויות שידור. נכון לעכשיו, עומד ההסכם בין חברת צ'לרטון, המחזיקה בזכויות, לבין כל קבוצות הליגה יחד על כ-64 מיליון שקלים, כאשר חלקה של מכבי מוערך בשבעה מיליון שקלים. גם כאן יצטרכו בקבוצה לשבור את הראש כיצד סוגרים את הפערים.

 

דוברת מכבי תל אביב, טלי לייבוביץ', מסרה בתגובה לידיעה: "במכבי מצפים גם השנה להגדיל את מספר רוכשי המנויים ולהגיע ל-7,000 מנויים בעונת 04'-05'".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: צפריר אביוב
אוהדים בשער 11. המכירות בירידה
צילום: צפריר אביוב
טלוויזיה. כבר לא ביצת זהב
מומלצים