שתף קטע נבחר
 

שברולט לטובת שברולט

הקוריאניים נשבעים אמונים לשברולט והאחות מאמריקה תסייע להם למצוא זהות ולהפוך למושכים. בעזרתה הם יציגו רכב שטח אופנתי, מיניוואן ומבטיחים גם תוספת פלפל. העסקים בקוריאה מתחממים וליונדאי כדאי להיזהר

כיצד בדיוק יכול יצרן רכב כמו שברולט/דייהו להתקיים מבלי לסבול מפיצול אישיות? אחרי הכל, בימינו כל יצרן מנסה לפעול בהתאם לפילוסופיה ולכיוון ברור והקוריאנים משרתים שישה מותגים שונים. איך אפשר לעבוד כך על פיתוחים חדשים ומה ההשפעה על דמות החברה?

 

ג'ון סקוטון האוסטרלי, מנהל הייצוא של יצרן הרכב הקוריאני אמנם הגיע לארץ לכבוד פתיחת המרכז הלוגיסטי החדש של UMI (יבואנית שברולט) ליד שוהם, אבל הוא בכל זאת מנסה להסביר.

 

"זו בעיה והקדשנו זמן רב כדי למצוא תשובה. כרגע אנו מקדישים את מירב המרץ לשברולט, זה הכיוון שלנו וזו הפילוספיה. אנחנו נמשיך לעבוד עם שאר המותגים והם יזכו כמובן לגרסאות שלהם, אבל מבחינת תשומת הלב, תפיסה והעדפות היחס בעתיד יהיה 80-20 לטובת שברולט".

 

זה לא אומר שדייהו, שהפכה למעין סופר-מרקט של ג'נרל-מוטורס, תפחית את מספר המותגים שהיא משרתת. להפך, בעתיד נראה מכוניות קוריאניות גם עם סמלי הולדן ואפילו עם כאלה של אופל אבל לכך נגיע בהמשך.

 

מותג אינסטנט

 

"יש יצרנים שמשקיעים הרבה ברשתות שיווק", מנסה סקוטון להסביר את ה"מותגיות אינסטנט" של דייהו, "היתרון שלנו הוא שאנחנו מכוסים היטב בחזית הזו, ויכולים להשקיע יותר כסף בפיתוח. אנחנו יכולים לפעול בכמה רשתות באותה ארץ, כמו סוזוקי ושברולט באמריקה, ואפילו להתחרות בעצמנו. אבל אם המכוניות שנבנה לא יהיו מספיק תחרותיות לא תהיה לנו זכות קיום כי הרשתות האלה אינן נאמנות לנו".

 

האם יכול להתרחש תסריט דומה גם בארץ? "לא. כאן אין לנו שום קשר לסוזוקי ול-UMI יש בלעדיות".

 

בכל מקרה מקומם של הקוריאנים ברור לסקוטון: "אנחנו צריכים להתמקד בתחום הזול ובתמורה לכסף. מבחינתי המכונית הגדולה ביותר שדייהו תייצר תהיה גרסת בסיס הגלגלים המוארך למגנוס/אפיקה, אשר מיועדת לשוק הקוריאני".

 

דייהו תייצר אופל לשטח

 

אבל בעיני סקוטון נדלק זיק כאשר הוא מדבר על העתיד. "עד עכשיו רק מילאנו חורים, אבל כעת מגיע הזמן להתעסק עם הנישות ולחדש. הדגם החשוב הבא שלנו יהיה SUV בעל שבעה מקומות. זה יהיה רכב ראשון שלנו שמשתמש בפלטפורמה של ג'נרל מוטורס. מדובר במהלך חשוב ומרגש כי זו פעם ראשונה ששברולט אמריקה עוזרת לנו עם פלטפורמה. הרכב יוצע עם מנועי דיזל חדשים שאנחנו מפתחים עם VM האיטלקית ואשר יפתיעו לא מעט אנשים".

 

רכב ה"כמו-שטח" האופנתי יתבסס על פלטפורמת תטא של ג'נרל מוטורס, אשר משרתת את השברולט אקווינוקס והסאטורן וויו (Vue). הרכב החדש, שייצורו יחל בקוריאה תוך שנה וחצי, ישתמש בסדרת מנועי דיזל מסילה-משותפת חדשה, שמפותחת עם VM ותוצע גם עם תיבה אוטומטית. המנועים הראשונים יהיו בנפח 2.0 ליטר, ייצרו 120 ו-140 כ"ס ויגיעו מאוחר יותר לדגמים נוספים. הבחירה הטבעית הייתה אמנם להשתמש במנועי ה-JTD של פיאט, השותפה בג'נרל-מוטורס, ואולם המחיר הגבוה שדרשו האיטלקים שכנע את הקוריאנים לעבור לפיתוח עצמאי עם VM (שלרוב פועלת דווקא עם קרייזלר).

 

הרכב החדש יוצע במרכב של חמש דלתות ובגרסאות של חמישה או שבעה נוסעים. מבחינת ממדים הוא יהיה דומה לסנטה-פה, שיהיה אחד המתחרים העיקריים.

 

אחד הפרטים המפתיעים והמעניינים ביותר לגבי הכלי החדש הוא העובדה שהקוריאנים ייצרו גם גרסה שונה מהותית (רוב החלקים החיצוניים שונים) שתימכר באירופה תחת המותג אופל. העיכוב בייצוא השברולט אקווינוקס לאירופה, אומר שהיבואן הישראלי יעדיף לשווק את קרוב המשפחה הקוריאני שיהיה זול משמעותית.

 

יהיה גם מיניוואן

 

לאחר מכן ברשימה נמצא מיניוואן, שיגדל במידות לעומת הוויואנט הקומקפטי, ויהיה מיועד להסעת שבעה. רכב זה, שנמצא עדיין בראשית תוכנית הפיתוח, ישתמש אף הוא בפלטפורמה של ג'נרל מוטורס. כאן מדובר בפלטפורמת האפסילון שמשרתת את המאליבו והווקטרה.

 

בשנה הבאה יציגו הקוריאנים את המאטיז החדשה (שם קוד 200M), שתתבסס רצפת קודמתה (M150), אך תעבור שינויים מהותיים. סקוטון להוט לראות אותה בישראל אבל מסביר "המכונית תישאר קטנה כי הגודל תלוי בשיטת המיסוי הקוריאנית, וזו תשתנה רק ב-2008. יונדאי וקאיה חשבו שהשיטה תשתנה קודם ולכן יצרו מכוניות גדולות יותר כמו הפיקאנטו. כך קיבלנו בקוריאה נישה לעצמנו".

אבל האם יכולה ננסית כזו להצליח בארץ במיוחד כאשר לגרסה האוטומטית מנוע בנפח 800 סמ"ק? היבואן אינו אופטימי והמאטיז נותרת מחוץ למשחק.

 

ויהיה גם פלפל

 

מכוניות שכן נמצאות ברשימת העלייה הן הלאצ'טי, גרסת החמש דלתות של האופטרה. עם זאת עדיין לא ברור תחת איזה שם תנחת המכונית בארץ, כי היצרן לפחות להוט לבדל אותה מהאופטרה עליה היא מבוססת. עוד קודם, בחודשים הקרובים, תגיע גרסה מעודכנת של האופטרה עם שינויים קוסמטיים.

 

"ברור שעבור קוריאה אנחנו צריכים מכוניות אופנתיות יותר ותדמית יותר מוחצנת. וזה יקרה. נכניס יותר ספורט ואופנה לכל מכונית. האם נפתח דו-מושבית פתוחה? התשובה היא בפירוש לא. כי אנחנו עושים את התפקיד שאף אחד לא רוצה בג'נרל מוטורס. כולם שם רק רוצים להיות סקסיים. אבל אנחנו צריכים להביא קצת יותר ריגושים למכוניות ובכל פעם שנגיע לפלטפורמה חדשה נראה יותר ויותר גרסאות."

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דייהו תתחרה בסנטה פה בעזרת שברולט (ותהיה גם אופל בסיפור...)
תהיה מאטיז חדשה, לא בטוח שאצלנו
דייהו לאצ'טי תגיע גם לארץ
וקודם לכן תזכה האופטרה לעדכון
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים