שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    רקדני בת-שבע יוצרים למרות הכל
    בערב היצירות שמעלים רקדני הלהקה בסטודיו ורדה ניכר הקיצוץ המשמעותי בעלויות ההפקה, אך הדבר אינו מעיב על תכניו של הפרוייקט שהפך לקרקע פורייה לגילוי כשרונות

    פרוייקט "רקדני בת שבע יוצרים", המתקיים זו השנה הרביעית ברציפות, מאפשר לרקדני הלהקה להפגין לא רק את כישוריהם הריקודיים, כי אם גם את יכולותיהם היצירתיות. בניגוד לשנים עברו בהן הצליחו הרקדנים, למרות התקציב הזעום, להעמיד ערב עשיר הן מבחינה תוכנית והן מבחינה צורנית, ניתן השנה לזהות בנקל את הצמצום המשמעותי בתקציב הפרוייקט.

     

    למרות הקיצוץ בעלויות ההפקה, שנבע מפיחות בכספי תרומות, חשבו בלהקה שלא נכון יהיה לוותר על הפרוייקט שהוכיח את עצמו כקרקע פורייה להצמחת ולגילוי כשרונם של הרקדנים, שלאורך השנה משמשים כמבצעים בלבד, וטוב שכך. פתרון יצירתי ומשעשע שמצביע על האילוצים היה שילוב "פרסומות בריקוד" לרשת המלונות ישרוטל שנשזרו לאורך הערב כקטעי מעבר בין יצירה אחת למשנה.

     

    גם השנה התקיים הערב בסטודיו הלהקה שבמרכז סוזן דלל ובניגוד לשנים קודמות הפעם מדובר היה במופע פרונטלי מול קהל מצומצם של עשרות בודדות. את פני הקהל קיבלו הרקדן אלדד בן ששון והגיטריסט אור אהרונוב בג'ם מוזיקלי. כשהקהל שהגיע תפס את מקומו על הכיסאות שהוצבו שורות שורות בסטודיו ועל הכרים שהונחו על רצפה, כבה האור ונדלק מחדש על יצירתו של בן-ששון "ועכשיו יש", שבה מתקיים דיאלוג בין הרקדן לצלילי גיטרת בס.

     

    בן-ששון מפלס לו דרך בחלל, מתמלא מהדיסטורשנים, שואב מצלילי המיתר, לעתים מנסה למלט עצמו מהם. הוא שובר את המקצבים שבונה הגיטרה. הגוף נע באינטרפונקטים, הבסים מרעידים את רצפת הסטודיו ומייצרים תנועה שמזדחלת מהאגן לאורך עמוד השדרה ונאספת. גם הפעם מביא בן-ששון לתוך הריקוד שלו לא מעט משפת הקונטקט ומייצר עבודה מופשטת, לגמרי מודעת לעצמה, טבעית וזורמת כמו היתה אימפרוביזציה טובה במיוחד.

     

    משובצת בהומור

     

    העבודה השנייה בערב היא זו של גבי שפיצר, "Tuesday", המיועדת לשלושה רקדנים. זו יצירה מכנית המשובצת בהומור ומראה בעיקר את יכולותיו של היוצר לבחור היטב את רקדניו ולייצר אווירה מסוימת, בין היתר באמצעים של תאורה, פסקול ותלבושות. הכוריאוגרפיה עצמה אינה יוצרת רצף או אחידות למרות שיש בה ניצוצות של אסתטיקה.

     

    טליה לנדא השכילה אף היא לבחור לעבודתה "Clear Like Mirror”, שתי רקדניות מרתקות שהתנועה של כל אחת מהן יכולה למלא גם את הדלה שבכוריאוגרפיות. שרון אייל וקרוליין בוסרד מצליחות להעניק לעבודה, שמתקבלת כניסיון מכוון להתיילד, את מה שאין בה – עושר תנועתי. מפגש אינטראקטיבי בין שפות התנועה השונות של השתיים יכול היה להיות מרתק.

     

    לוק ג'ייקובס, שהסתמן בשנה שעברה כיוצר מעניין עם "שש 6 Six", השתעשע השנה עם עבודה שיותר מכל מעניין לגלות בה את השפעות בית היוצר של נהרין. בניגוד לעבודתו הקודמת שנוצרה תקופה קצרה לאחר שהגיע ל"בת שבע" הפעם ב"Laboured Narcosis”, נדמה כי שפת התנועה של נהרין התגנבה והתערבבה בשפתו שלו. כך למשל תחילת התנועה שמתגלגלת בגופה של הרקדנית רייצ'ל אוסבורן עם תחילת העבודה, בריצת האמוק המעגלית שאוחזת בענבר נמירובסקי או בהזדחלותה אל בין השכמות של גבי שפיצר השכוב על הרצפה.

     

    אחת היצירות הבולטות בערב היא זו של המנהל האמנותי החדש של בת-שבע הרקדן יושיפומי אינאו, שמביא לבמה קווים נקיים ותנועה מדויקת ומורכבת כאחת. בגדים נפלאים של המעצבת דליה לידר בצבעי קאמל, שחור, ובז' יוצרים אפקטים של קימורים נשיים יפהפיים על גופות הרקדנים. זו עבודה עשירה שבה יוצר אינאו פזמון חוזר ופראפרזות על אותו הפזמון. בתוך המוגדר הוא מאפשר חופש רב לרקדנים ומגיש להם תנועות בעלות אורך נשימה. הוא יוצר מתח בין הגופים שנוגעים-לא נוגעים שעובר מצוין מהבמה לקהל.

     

    עבודה מצוינת נוספת שהועלתה בערב היא "ריקוד זוגות", של נועה צוק. מזה זמן ברור שלצד היותה רקדנית משובחת מדובר ביוצרת בעלת שפה ייחודית ומלאת הומור שנון. לתוך זירה התחומה בריבוע של נייר דבק אדום מכניסה צוק שני זוגות לבושים בגדי נשף ריקודים. הם עומדים במצב הכן לריקוד שיכול היה להיות ולס, פוקסטרוט, צ'רלסטון או כל ריקוד סלוני אחר. מתוך נקודת המוצא, אותה פוזה מושלמת, הם פוצחים בשצף של תנועה שחזק מהם. העבודה כמו היוצרת משוחררת מעקבות ורק בזה יש לא מעט חן.

     

    תרומתו של הפרוייקט לרקדנים באה לידי ביטוי יותר מכל ב"פס", עבודתה של הרקדנית גילי נבות שנדמה כי העלתה את היוצרת כיתה. עצם קיומה של המסגרת
    השנתית הזו אפשרה לנבות לגדול לתוכה ולהביא אחרי הסולו שיצרה לעצמה בשנה שעברה, עבודה רגישה ומעודנת לשני רקדנים שמבליטה את האיכויות היצירתיות שלה. נבות מניידת את הרקדנים הנפלאים יניב אברהם ומתן דוד על ציר אחד, מפרקת את תנועת הגוף שלהם למפרקים ולתנועות קצובות. בדיוק מושלם הם יוצרים בחלל קווים דמיוניים שעליהם הם רוקדים יחד ולבד את אותן התנועות שכל גוף מפרש ומגיב אליהן אחרת.

     

    רקדני בת-שבע יוצרים - יום ג', בשעה 21:00 בסטודיו ורדה 

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: גדי דגון
    מתוך עבודתה של נועה צוק
    צילום: גדי דגון
    צילום: גדי דגון
    מקבלים את הקהל לצלילי גיטרה
    צילום: גדי דגון
    צילום: גדי דגון
    מתוך יצירתו של יושיפומי אינאו
    צילום: גדי דגון
    לאתר ההטבות
    מומלצים