שתף קטע נבחר

 

מיקרוסופט מחפשת את עצמה

מנוע החיפוש החדש של MSN מציג יכולות ירודות למדי בעברית ואילו המנוע האנגלי הוא לא יותר מ"ככה ככה". עם זאת, לא כדאי לזלזל בהתמדה ובנחישות של מיקרוסופט, כפי שטעו לעשות מתחרותיה בעבר

האם מנוע החיפוש החדש של MSN יגרום להיסטוריה לחזור על עצמה? בשנים הקרובות יתברר אם פעם נוספת מיקרוסופט "התעוררה מאוחר" אך גברה לבסוף על כל מתחריה, בדומה למה שקרה בשוק הדפדפנים או מערכות ההפעלה. 

 

אמנם, ייתכן כי ביל גייטס וסטיב באלמר ינסו לשחזר את "הנוקאאוט" שהעניקו לנטסקייפ בתחום הדפדפנים לאחר ששילבו את הדפדפן אינטרנט אקספלורר בתוך מערכת ההפעלה Windows, אך זה לא יקרה כל כך מהר. מערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט, הידועה בשם הקוד "לונגהורן", צפויה לצאת לא לפני מ-2006, וגוגל, כמו גם יתר המתחרות, אינה צפויה לשבת בחיבוק ידיים. נוסף על כך, מערכת ההפעלה מאבדת בהדרגה מחשיבותה בעוד כובד המשקל עובר לאינטרנט, זירה טבעית עבור גוגל ופחות נוחה למיקרוסופט.

 

התחרות בתחום החיפוש באינטרנט היא חריפה במיוחד. מיקרוסופט לא מתמודדת מול גוגל בלבד, אלא גם מול יאהו!, AOL, Ask Jeeves ואחרים.

 

חיפוש כפלטפורמה

 

בהתאם לתפישה המסורתית שלה, מיקרוסופט רואה במנוע החיפוש החדש "פלטפורמה" ועשויה לשלב בתוכו בהדרגה שירותים נוספים שלה, בהם מערכת הבלוגים, מפות אוויריות, 3° – תוכנה לגלישה משותפת ברשת, חיפוש בקבוצות דיון ועוד תוכנות המצויות בשלב ניסוי ב"ארגז החול" שלה.

 

סביר להניח כי לביל גייטס וסטיב באלמר מרדמונד אין אשליות כי המהפך יקרה בין ליל. מיקרוסופט תנסה לצמצם את פער האיכות בינה לבין גוגל בהדרגה ולמשוך למנוע החיפוש שלה יותר ויותר מחפשים.

 

גם שאר המתחרות של גוגל משקיעות מאמצים כבירים בתחום החיפוש.  יאהו! שוקדת על שיפור מהותי של טכנולוגיית החיפוש שלה, והוסיפה שירותי חיפוש יעילים בתחום הווידאו, הקניות והחיפוש המקומי. החברה אף מתכננת התאמה אישית מתקדמת מבוססת RSS במנוע החיפוש שלה, בשילוב עם שירות ההתאמה האישית המתקדם של My Yahoo. כבר היום, החיפוש של יאהו! השתפר ללא היכר לעומת השנים שעברה, והפער בינה לבין גוגל הצטמצם במידה ניכרת.

 

יש סימנים ראשונים כי מאמצי המתחרות מתחילים לשאת פרי. חברת comScore פירסמה מחקר חדש לפיו 34.7 אחוז מהחיפושים בחודש דצמבר, 2004, התבצעו בגוגל, ירידה של 0.3 אחוז לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. מנוע החיפוש האיכותי של יאהו! זינק מ-27 אחוז ל-31.9 אחוז, ו-MSN עלתה מ-15.4 אחוז ל-16.3 אחוז.

  

גוגל, מצידה, ניצלה את השנה האחרונה בעיקר לתנומה שכפתה עליה ההנפקה בבורסה. אמנם, החברה הגדילה את אינדקס החיפוש שלה במידה ניכרת – ליותר משמונה מיליארד דפים לעומת חמישה מיליארד ב-MSN, אך היא תזדקק ליותר מכך כדי להדוף את מאמצי המתחרות. Gmail, שירות הדואר של החברה, עדיין לא הושק רשמית ואילו חלק מהמתחרים, למשל, A9 של אמזון (המבוסס על החיפוש של גוגל) מציעים תכונות מתקדמות שאין בגוגל.  

 

על פי בדיקה ראשונית של מנוע החיפוש החדש של MSN, נראה כי נותרה לו דרך ארוכה לעבור כדי לחלוף על פני יאהו! וגוגל. הגירסה העברית של מנוע החיפוש נופלת ביכולתיה מזו האנגלית, ומציגה תוצאות רבות שאינן רלוונטיות לחיפוש. כרגע, ביצועי המנוע העברי ירודים למדי (ב-MSN ישראל מבטיחים כי ישתפר בהמשך) ואילו למנוע האנגלי אפשר להעניק את ההערכה המפוקפקת "ככה-ככה). עם זאת, מהירות החיפוש של MSN השתפרה באופן משמעותי מאז השקת הבטא בסוף השנה שעברה ומיקרוסופט עדיין לא אמרה את המילה האחרונה. לא כדאי לזלזל בהתמדה ובנחישות של החברה, כפי שטעו לעשות מתחרותיה בעבר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מנוע החיפוש החדש. משתרך מאחור, בינתיים
מומלצים