שתף קטע נבחר

תבע את המלון וזכה בשקל בודד כפיצוי

נופש במלון ירושלמי הגיש תביעה כנגדו בגין הפרת הסכם ("התנכלו לי, השפילו אותי, לא קיבלתי שירות"). בית המלון הזכיר ש"היו עימו במלון 550 אורחים ואף אחד מלבדו לא התלונן". בית המשפט נדרש לפער בין התחושה הסובייקטיבית למצב האובייקטיבי

"התייחסו אלי לא יפה. בקשתי פיצה ולא קיבלתי", אלה היו טענותיו של א' כלפי בית המלון "קראון פלזה" בירושלים, בתביעה לפיצויים בסך 7,100 ש"ח, שהגיש נגד הנהלת המלון לבית המשפט בגין "הפרת הסכם". "כשרציתי פיצה", התלונן בפני השופט שדן בתביעתו, "אמרו לי שאין, אבל נתנו לאורחים אחרים. התנכלו לי, השפילו אותי, לא קיבלתי שירות".  

 

א' טען בתביעתו ובעדותו בבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים, כי תקרית הפיצה היא דוגמא לכך שהוא הופלה לרעה. הוא סיפר כי עוד לפני התלונה בעניין הפיצה, היו לו תלונות וטרוניות אחרות כלפי בית-המלון. השירות הלקוי התבטא, לדבריו, גם בכך שהבטיחו לו כי החדר ממוזג ומחומם ולא קיימו את הבטחתם. "המזגן בחדר", סיפר, "לא היה תקין ואמרו לי שזה באחריות מנהל המלון. ניסתי ליצור עימו קשר בעודי במלון ולא הצלחתי".

 

א' שפך את טרוניותיו כלפי בית המלון בשטף קצף: "ביקשתי מפזר חום ולא נתנו לי", התרעם. הוא סיפר כי הקור הכבד ששרר בלילות פגע בו. כשנשאל מדוע בחר להישאר במלון למרות שלא נהנה מהשהות בו, השיב: "לא הייתה לי אפשרות לעזוב, לא היה לי לאן ללכת. זה המקום היחיד הכשר וכל המשפחה שלי הייתה במלון הזה".

 

בית המשפט: פגיעה סובייקטיבית

 

נציג המלון התכחש לטענותיו של א' וביקש מבית המשפט לדחות את תביעתו. "זו תביעה קנטרנית", אמר. "הוא ביקש פיצה ואמרו לו שאין בצק. אחרי 20 דקות קיבלנו בצק והוא ראה שנותנים פיצה, ואז התלונן בפני סמנכ"ל המלון".

 

בא כוח הנתבעת ניסה לשכנע את השופט שמדובר בתובע טרדן, שהתלונן ללא סיבה. "שום דבר לא היה טוב בשבילו. הוא הטריד אותנו, איים על עובדים, התקשר למנכ"ל הרשת הביתה. היו עימו במלון 550 אורחים ואף אחד מלבדו לא התלונן".

 

השופט אברהם בן- הדור, ששמע את טענות הצדדים, קבע כי אין יסוד לטענתו של התובע לפיה הופלה לרעה בכך שלא קיבל פיצה, אך עם זאת חייב את הנתבעת לשלם לא' פיצוי סמלי בסך 1 שקל.

 

"שוכנעתי", נימק את החלטתו, "שאם התובע נעלב ונפגע היה זה סובייקטיבי בלבד. תקלות במלון קורות, אין גוף או אדם מושלמים שאינם טועים... הפגיעה הייתה רק סובייקטיבית. מהצד האובייקטיבי לא מצאתי סטייה ממשית בתנאי האירוח". (ת"ק 4241/04) 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סי די בנק
איפה הסמנכ"ל?
צילום: סי די בנק
מומלצים