שתף קטע נבחר

פורשה 911, קצת אחרת

סדנת "פרוטוסקאר" השוויצרית תציג בתערוכת ז'נבה גרסת "שוטינג-ברייק" ייחודית לפורשה 911. סטיישן ספורטיבית במיוחד?

פעם, לפני כ-30 שנות תעשיית רכב, היה המונח "שוטינג-ברייק" (Shooting brake) מוכר ומקובל, ממש כמו "סדאן" ו"האצ'בק". מדובר בשילוב בין מרכב קופה, סטיישן והאצ'בק, בו עשו היצרנים שימוש בדגמים עממיים ואף יוקרתיים. כיום איבדה תצורה זו פופולריות, ונותרה בעיקר אהובה על חובבי נוסטלגיה - בעיקר בעלי אמצעים. קבוצה אחרת שעוסקת בסוג מרכב זה, קטנה הרבה יותר, כוללת עשירים מופלגים שמעוניינים משום מה להפוך את הפרארי שלהם לסטיישן, או את הבנטלי לרכב עבודה.


פורשה 911 שוטינג-ברייק, הגרסה של פרוטוסקאר

 

בתערוכת ז'נבה הקרובה, תציג סדנת פרוטוסקאר (Protoscar) השוויצרית, שותפה לשעבר בפרויקטים דוגמת הסנסו והפרסטו של רינספיד, או הטריקס הזעירה של אופל, גרסה מיוחדת ל-911 של פורשה. כאן היא מכונה "911 שוטינג-ברייק", וממש כמו המכוניות של פעם מציעה מעין מרכב סטיישן בעל שלוש דלתות. עם זאת, הדלת השלישית היא מעין מגירה נשלפת, ולא דלת של ממש עם חלון.

 

הגרסה המעניינת תוצע לפי הזמנה, ובפרוטוסקאר כבר מתגאים בכך שיחידה ראשונה נמסרה ללקוח - חברה

העוסקת בשיווק חלקי חילוף לרכב, המבטיחה לספקם במהירות גבוהה במיוחד. עם פורשה 911, המסוגלת להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות, בדרך למהירות מרבית גבוהה מ-280 קמ"ש (מוגבל אלקטרונית...), כנראה שלא ייאחרו.

 

בפרוטוסקאר מספרים כי לקוחות יכולים להתאים את המכונית לעיצוב שמוצא חן בעיניהם, באמצעות הליך התאמה אישית ממוחשב ופיתוח אב-טיפוס לפי דרישה. כמה עולה התענוג? מה זה כבר משנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים