שתף קטע נבחר

פסח בפתח: מריחים את מבצעי הבשמים

האביב שכבר פה ופסח שמתקרב מחריפים את מלחמות הבשמים בין הרשתות. אילו מבצעים מציעים לנו ומה אומרים היבואנים הגדולים על היבוא המקביל שמוזיל את המחירים

 

לקראת פסח מחריפה מלחמת הבשמים בין הרשתות שיוצאות במבצעים חדשים כמעט מדי יום. השנה מצטרפים לזירה גם גורמים המייבאים בשמים ביבוא מקביל, בהם אתר האינטרנט קול פרפיום ורשת שופרסל שייבאה כ-20 בשמים. "תופעת הבשמים ביבוא מקביל צמחה לממדים מדאיגים ויש להילחם בה", מכריז איציק נחמיאס, מנכל יבואנית הבשמים נובל קוסמטיקס.

 

מה רע כל כך ביבוא המקביל? נחמיאס טוען כי השוק מוצף בבשמים מזויפים, אך הוא אינו מצליח להצביע על דוגמאות של בשמים מזויפים שנמכרים באופן מסיבי בערוצי היבוא המקביל. "אי אפשר לדעת מהי איכות המוצר כאשר הוא איננו מקורי", אומר נחמיאס. "אי אפשר גם לזהות מתי יוצרו הבשמים. בושם יכול להחזיק מעמד 5-4 שנים, תלוי בתנאי מזג האוויר. איחסון בטמפרטורה של יותר מ-25 מעלות פוגעת בבושם. הבעיה הגדולה היא שבושם, בניגוד לאפטר-שייב או לכל מוצרי הקוסמטיקה, אינו דורש אישור משרד הבריאות.

 

אסף בן-דב, מנהל חטיבת מוצרי היוקרה של ל'אוריאל, מתפלא לשמוע שבושם יכול להתקלקל. בושם נהנה מחיי מדף ארוכים ואיננו יכול להתקלקל, רק להתנדף אם יש ליקוי בפקק, הוא אומר. לטענתו, אין בישראל תופעה של בשמים מזויפים.

 

מי שנהנה מהיבוא המקביל הם הצרכנים. ארז חלבאני, סמנכ"ל השיווק של רשת אפריל, מאשר: היצרנים באו השנה לקראת היבואנים הישראלים הנאבקים נגד יבוא מסוג זה ומאפשרים הנחות חסרות תקדים. הצרכן מוצא על המדף שפע של בשמים עדכניים ומבוקשים במחירים של כ-200 שקל ל-50 מ"ל, כמו המחירים לפני שנתיים למרות העלייה שחלה מאז בשערי היורו.

 

איך יכול הצרכן להבחין בין בושם שיובא על ידי יבואן רשמי ובין בושם ביבוא מקביל? הבשמים המקבילים אינם נושאים סימון זיהוי של היבואן. כאשר מדובר בבשמים של שאנל, למשל, יש סיכוי טוב שהבושם ביבוא המקביל לא יימכר באריזה המקורית אלא בקופסת קרטון אחרת שתוצג לעתים כאריזת מתנה. צרכן הבשמים מבולבל, אבל המשווקים מרוצים. "הפעילות השנה גדולה ב-15% מבשנה שעברה", אומר יאיר עשהאל, סמנכ"ל סופר-פארם. "השוק התעורר מוקדם יותר ויש הרבה מבצעים".

 

 

מה מציעים במבצעים?

 

ג'יימס ריצ'רדסון

 

כל הבשמים בכל הגדלים בהנחות הרגילות של הדיוטי-פרי שנעות בין 20% ל-50%. על כך יש להוסיף את המבצע הרגיל של בושם חינם על כל קניית 3 בשמים. בחלק קטן מהבשמים הבושם השלישי חינם (ארמיס, רומאנס, אינטואישיין). בחלק נוסף הבושם השני חינם (גוצ'י, דולצ'ה גבאנה, סמסרה, גלמרוס).

 

חסרונות: צריך להגיע לנתב"ג או למצוא קרוב שנוסע לחו"ל כדי לקנות בושם. כדי ליהנות מההנחות המשמעותיות צריך לקנות 3 בשמים ואתם עלולים למצוא את עצמכם נגררים לקנות בושם שאתם לא ממש צריכים. בימים אלה של שיא העונה המחירים של חלק מהבשמים משתנים מדי יום.

 

יתרונות: המבחר העצום ואפשר לשלם ב-12 תשלומים. אין שום בעיה להתנסות בכל בושם. ניתן לבדוק את המחיר מראש באמצעות השירות הטלפוני.

 

כל פרפיום

 

מגוון גדול מאוד של בשמים והנחות, כולל יותר מ-60 בשמים מיניאטוריים (5-3.5 מ"ל) ב-36-9 שקל, המתאימים כדוגמיות או לקישוט. דוגמאות: אקו 100 מ"ל של דוידוף לאישה ב-329 שקל במקום 495 שקל, ביונד פרדייס של אסתי לאודר ב-309 שקל במקום 480 שקל, קוקו מדמואזל של שאנל 100 מ"ל ב-640 שקל במקום 800 שקל.

 

חסרונות: דמי משלוח של 25 שקל לכל הזמנה, ללא תלות במספר הפריטים. למרות הילת המחירים הזולים יש לבדוק כל מחיר לגופו.

 

יתרונות: נוחות הקנייה באמצעות האינטרנט או באמצעות המוקד הטלפוני (-1700-50-70-60). יש בשמים שעדיין לא רואים או שבקושי רואים בחנויות. המגוון לא מוכתב מהדרישות של הספקים הישראלים.

 

סופרפארם

 

עשרות בשמים ותיקים מוצעים ב-3 רמות מחיר: 199 ,99 ו-299 שקל. 50 בשמים המוגדרים כלהיטי בישום נמכרים בהנחות של עד 50%. ההנחות גדלות ככל שהחג מתקרב. לדוגמה: ממחר יימכר אמור אמור 50 מ"ל ב-216 שקל לעומת מחיר המבצע הקודם של 228 שקל, מנדרינה דאק יורד ל-199 שקל, ופאי יימכר ב-240 שקל במקום מחיר מבצע של 270 שקל.

 

יתרונות: ההנחה איננה מותנת קנייה, יש 12 תשלומים, מגוון גדול של בשמים.

 

חסרונות: המבצעים אינם כוללים בשמים של שאנל וטיירי מוגלר וגם לא חלק מהבשמים החמים היוקרתיים כמו ארמני מניה פאם או פראדה. בגלל מדיניות ההנחות המעמיקות עם התקרב החג - הזריזים מפסידים.

 

ניו-פארם

 

חסרונות: בשמים של שאנל, טרי מוגלר וכריסטיאן דיור אינם משתתפים במבצע. המבצעים מסובכים ויש צורך במחשב צמוד כדי לחשב את כדאיות הקנייה. הסיבה: הרשת מריצה במקביל מבצע שהיא של 40% הנחה בקניית בושם אחד ומבצע שני של הבושם השני ב-10 שקל כאשר הסיכוי למצוא בושם שני במחיר קרוב לראשון הוא נמוך מאוד.

 

יתרונות: מגוון גדול יחסית של בשמים המשתתפים במבצע. אין הגבלה לגודל הבושם.

 

אפריל

 

15 בשמים מופיעים במודעת החברה ב-50% הנחה, ביניהם אמור אמור 50 מל ב-215 שקל, סקסי של קרולינה הררה 60 מ"ל ב-205 שקל ואקווה לגבר של בולגרי ב-199.50 שקל. בנוסף לכך כמה עשרות בשמים ב-289-69 שקל.

 

יתרונות: מגוון גדול של בשמים.

 

חסרונות: קשה מאוד לדעת מראש מה הם כל הבשמים שבמבצע. המחירים לפני ואחרי הנחה לא מופיעים במודעות, לא רק בסניף, מה שמקשה על השוואת מחירים.

 

משביר החדש לצרכן

 

כל הבשמים בגודל של 50 מ"ל ב-50% הנחה, ותוספת של 10% הנחה לחברי מועדון. בנוסף עוד מותגים בהנחות שונות לגדלים שונים.

 

יתרונות: גודל של 50 מ"ל אכן פופולרי בקרב הנשים ויש מגוון גדול. יתרון מיוחד לחברי מועדון.

 

חסרונות: הגברים צורכים בדרך כלל את הגודל של 100 מל ופחות נהנים מהמבצע. צריך להגיע לסניף כדי להבין את כל דקויות המבצע ואת המחיר הסופי של כל בושם שמעניין אתכם.

 

שופרסל

 

15 בשמים ביבוא מקביל בהנחות.

 

חסרונות: מגוון מוגבל. אין אפשרות לדעת מראש לפני הכניסה לחנות. מצוי בעיקר בחנויות הגדולות של קוסמוס והיפרנטו. אין השקות של העונה האחרונה.

 

יתרונות: מחירים אטרקטיביים למדי, אם כי לא בהכרח הזולים בשוק. אמור אמור 100 מ"ל ב-193 שקל, יופ לגבר 125 מ"ל ב-229 שקל, רושס לגבר 100 מ"ל ב-179 שקל.

 

מגה

 

מגוון בשמים במבצע של קנה אחד קבל את השני חינם.

 

חסרונות: רק כאשר אתה מגיע לסניף רואים מי משתתף במבצע.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים