שתף קטע נבחר

אדובי רוכשת את מאקרומדיה תמורת 3.4 מיליארד דולר

יצרנית תוכנת אקרובט ופוטושופ הודיעה היום על חתימת הסכם סופי לרכישת יצרנית הפלאש. מנכ"ל אדובי יהיה מנכ"ל החברה הממוזגת, ומנכ"ל מאקרומדיה יכהן כאחראי על פעילות השטח הגלובלית

אדובי (Adobe), יצרנית תוכנת אקרובט (PDF) ופוטושופ, הודיעה היום (ב') על חתימת הסכם סופי לרכישת מאקרומדיה, יצרנית תוכנת הפלאש, בעסקת מניות בשווי של כ-3.4 מיליארד דולר.

 

במסגרת ההסכם, שאושר על ידי מועצות המנהלים של שתי החברות, יקבלו בעלי המניות של מאקרומדיה 0.69 מניות אדובי תמורת כל מניית מאקרומדיה, לפי מחיר של 41.86 דולר למניית מאקרומדיה. העסקה צפויה להסתיים בסתיו 2005, והיא נתונה עדיין לאישור בעלי המניות של שתי החברות ורשויות הפיקוח.

 

מנכ"ל אדובי, ברוס צ'יזן, יהיה מנכ"ל החברה הממוזגת. נשיא ומנכ"ל מאקרומדיה, סטיבן אלופ, יצטרף לאדובי כנשיא פעילות השטח הגלובלית. לדברי צ'יזן, "המוטיבציה העיקרית למיזוג שתי החברות היא המשך ההתרחבות וצמיחת העסקים לשווקים חדשים".

 

"על ידי שילוב תוכנות הפיתוח, התיאום והעריכה שלנו, ביחד עם הפונקציונליות המשלימה של PDF ופלאש, לאדובי יש הזדמנות להפוך את החזון למציאות", אמר צ'יזן. "הצוותים המשולבים שלנו יהיו כוח של חדשנות בפלטפורמות עדכניות והעברת תכנים ויישומים", אמר אלופ.

 

"רכישת פריהנד תביא לנפילת הסכרים"

 

מנהל נציגת אדובי בישראל קרטסופט, דיוויד פרידלנד, מסר בתגובה על הרכישה: "השוק מתחלק לשתי עולמות: עולם האינטרנט ועולם הגרפיקה וההוצאה לאור. בעולם האינטרנט, למאקרומדיה יש שתי תוכנות חזקות: דרימווב ופלאש. כנראה בעקבות הרכישה יעברו שני מוצרים אלו בתחום יצירת תכנים גרפים באינטרנט להיות של חברת אדובי".

 

"לגבי שוק הגרפיקה וההוצאה לאור, מדובר בנתח שוק רחב של עיתונים, מגזינים, מעצבים וגרפיקאים, העובדים כיום עם תוכנת פריהנד בעברית. עוד לפני הרכישה המגמה משתנה בעקבות החדרת ה-Creative Suite של אדובי. רכישת פריהנד על ידי אדובי כנראה תביא לנפילת כל הסכרים", אמר פרידלנד.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים