מחניק בכביש: אוטובוסים ומשאיות ימשיכו לזהם את האוויר
משרד התחבורה החליט לדחות בשנה את יישום תוכניתו למעבר רכב כבד לדלק בתקן יורו-4, בגלל שהתשתית לכך אינה מוכנה. המחיר: איכות האוויר שאנחנו נושמים
משרד התחבורה דוחה בשנה את הפעלת תקן זיהום האוויר יורו-4 לגבי יבוא משאיות כבדות ואוטובוסים. הסיבה: תשתית אספקת הדלק בארץ, שאינה מותאמת לדרישות התקן החדש. תאריך היעד החדש הוא אוקטובר שנה הבאה.
המועד המקורי שבו עמדה התקנה של התאמת הרכב הכבד לתקני יורו-4 היה ה-1.10.05, אבל התברר שתשתית אספקת הדלק לכלי רכב אלה (דיזל) הקיימת בארץ אינה מתאימה למנועים החדישים המותאמים לתקן יורו-4, ולכן לא ניתן לייבא בשלב זה לארץ את כלי הרכב האלה.
באחרונה הודיעו גם יבואני הרכב שלא יוכלו לייבא לארץ כלי רכב חדישים המתאימים לתקן יורו-4, כל עוד לא תותאם לכך תשתית אספקת הדלק.
"לאור האמור לעיל והמגבלות הידועות למשרדך ומשרדנו, ועל מנת למנוע אפשרות של הגדלת פליטת המזהמים מכלי רכב דיזל מדגם חדש - נראה כי עלינו לדחות את יישום דרישות תקני יורו-4 מכלי רכב כבדים בשנה. כלומר - משרד התחבורה ידרוש את תקן יורו-4 רק מתחילת אוקטובר 2006" - כתב סמנכ"ל משרד התחבורה לעמיתו במשרד לאיכות הסביבה.