שתף קטע נבחר

"להוריד מסי הקניה לרכב כלאיים ל-10%"

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אמנון כהן, פנה לשר האוצר בנימין נתניהו, בבקשה להוריד את מס הקניה לרכב כלאיים (בנזין וחשמל) ל-10%

שוקלים לרכוש רכב כלאיים (היברידי), אבל מתקשים לעמוד במחיר הגבוה? מסתבר שיש בכנסת מי שחושב בדיוק כמוכם, ומאמין שמדינת ישראל צריכה להעניק תמריץ גדול יותר לרוכשי רכב כזה, שמזהם הרבה פחות את הסביבה. מכוניות כלאיים משלבות מנוע בנזין רגיל עם מנוע חשמלי, שאיננו צורך הטענה וניזון מאנרגיית הבלימה וטעינה המתקבלת ממנוע הבנזין. שילוב מנוע חשמלי מפחית את השימוש בבנזין ויחד איתו את פליטת המזהמים.

 

ח"כ אמנון כהן, יו"ר ועדת הכלכלה, פנה לאחרונה לשר האוצר בנימין נתניהו, וביקש ממנו כי ישקול להפחית את מסי הקניה על מכוניות כלאיים ל-10% בלבד. זאת, לאחר שלפני מספר חודשים אושרה הפחתה מ-95% ל-40%. עם זאת, ח"כ כהן סבור שמחיר מכוניות הכלאיים - ובמילים אחרות, טויוטה פריוס והונדה סיוויק IMA - הינו גבוה מדי ביחס למתחרותיהן מונעות הבנזין.

 

לטענתו, הפחתת המס לשיעור המוצע תפגע באופן זניח בהכנסות המדינה, אבל ההשפעה על הציבור ועידודו לרכישת מכוניות לא מזהמות, תהיה גדולה

בהרבה. כדוגמה ציין ח"כ כהן את הגידול המרשים בשוק האמריקני, שם צמח פלח שוק הכלאיים ב-81% בשנת 2004, בין היתר תודות להקלות מס והטבות מפתות נוספות שמוענקות לרוכשי אותם כלים.

 

מעמותת "אדם טבע ודין" נמסר כי בכל שנה מתים בישראל קרוב ל-1,500 בני אדם כתוצאה מזיהום האוויר - זאת באזור גוש דן בלבד. לדברי העמותה, אחד הגורם העיקרי לאותו זיהום הינו עשן הנפלט מכלי הרכב בכבישים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
זיהום אוויר הנפלט מאגזוז כלי רכב. גורם עיקרי לתמותת אלפים בישראל
צילום: טל כהן
הפחתת מיסים על רכב כלאיים. הפתרון?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים