שתף קטע נבחר

אסם מעלה מחירים ב-8%-5%
עלית וקוקה-קולה העלו מחירים בחודש שעבר ב-10%-6%, עכשיו גם אסם. הסיבה לגל העלאות המחירים: התייקרות הדלק וחומרי הגלם

סל המזון של הצרכן הישראלי ממשיך להתייקר: חברת אסם מעלה מחירים בשיעור של 8%-5%. כך נודע לידיעות אחרונות. בכך מצטרפת אסם לשורה של חברות מזון גדולות, ובהן עלית וקוקה-קולה, שבחודשיים האחרונים העלו מחירים בשיעורים של 10%-6%.

 

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בחודש מאי התייקרו הממתקים ומוצרי השוקולד ב-3.7% בממוצע. כמו כן התייקרו בשבועות האחרונים חיתולים, נייר טואלט ומוצרי היגיינה מתוצרת חוגלה-קימברלי.

 

העלאות המחירים מוסברות בחלקן הגדול בהתייקרות חומרי הגלם בעולם. בין היתר עלו מחירי האנרגיה והאריזות בשל התייקרות הדלק. ההערכות הן כי

הזינוק בשער הדולר בימים האחרונים לא יביא להתייקרות נוספת במחיריהם של מוצרי המזון, שכן רוב חומרי הגלם מיובאים מאירופה.

 

מהמחירון החדש של אסם, שאושר על ידי רשתות השיווק וייכנס לתוקפו ב-1 ביולי, עולה כי הקפה מתוצרת נסטלה יעלה ב-5.5%. כך, למשל, מחירו החדש של קפה טייסטר צ'ויס יהיה 34.69 שקל (במקום 32.69 שקל), ומחירו החדש של קפה רד מאג יהיה 19.66 שקל (במקום 18.69 שקל).

 

דגני הבוקר של נסטלה יתייקרו ב-5% ועוגות "הבית" יתייקרו ב-8%. כמו כן יעלו מחיריהם של סלטי צבר (3%), מנה חמה 

( 3%), פתי בר ועוגיות (5%) ומוצרי טבעול (4%).

 

למרבה ההפתעה, מחיריהם של מוצרי הפסטה המיובאים על ידי אסם יהיו היחידים שיישארו ללא שינוי, בעוד בעוד שמחירי האטריות מתוצרתה עולים ב-6%. אסם מייבאת מאיטליה פסטה מחיטת דורום והיא יבואנית הפסטה הגדולה בארץ.

 

ההערכה היא כי בגלל הבדיקה שיזם משרד התמ"ת, שנועדה להביא להשוואת מחירי מוצרי מונופולים בארץ למחירם בחו"ל, נמנעת כעת אסם מהעלאות מחיר במוצר. מסקנותיה הראשוניות של בדיקת התמ"ת, שעדיין לא הוכחו, היו שמחיר הפסטה בישראל גבוה משמעותית ממחירה בחו"ל.  

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים