שתף קטע נבחר

צרכנים מתלוננים: ה-iPod נתקע

תלונות של משתמשי נגן המוזיקה בישראל שמספרים כי המכשירים שברשותם פשוט הפסיקו להגיב. "ידע": הבעיה ידועה. עוד במדור הצרכנות: על שירות הגיימרים הווירטואלי של 013 ברק, הפרסום האגרסיבי של Jemix, ומה קורה כשכרטיס הסים נגנב

1. תלונה: האיי פוד נתקע (ערן טל)

 

אל שולחן המערכת הגיעו תלונות של צרכנים על כך שנגני המוזיקה ה-iPod וה-iPod מיני שברשותם חדלו לפתע לפעול כשורה, "נתקעים" ואינם מזוהים על ידי המחשב. חיפוש ברחבי הרשת הישראלית גילה כי צרכנים רבים מתלוננים על בעיות דומות.

 

"שוחחתי כעת עם הבת שלי, והיא טוענת בתוקף שבין חברותיה בעלות המכשיר, התקלה מוכרת", אמר לנו ה', "אצל חלק מהמשתמשים המכשיר פשוט הופך לחסר תועלת, אצל אחרים הוא ממשיך לפעול לאחר אתחול, אך לעתים שב ומפסיק לעבוד. לפעמים חשוב להיעזר בכל מיני 'טריקים' כדי לפתור את הבעיה - למשל, אתחול בזמן הטענה, להמתין עד שהסוללה נגמרת ולבצע הטענה מלאה, ואז לבצע אתחול ארוך במיוחד, כל מיני שטיקים. אצל הבת השנייה, אגב, המכשיר עובד כמו גדול".

 

תגובת ידע, נציגת אפל בישראל

 

מנהל המעבדה של ידע, מיקי בן שיטרית: "חברת אפל מכרה עד היום מעל 20 מיליון מכשירים בעולם. אילו היו בעיות רבות במכשירים - החברה לא הייתה מגיעה להישג הזה. זה נכון שישנן בעיות אך הן מסתכמות בפחות מאחוז אחד".

 

"בנוגע לבעיית הנגנים שנתקעים, הבעיה הזו מוכרת ויש לה מרפא: יש לאתחל (לבצע restore) את המכשיר לפני תחילת השימוש. כלומר הבעיה עלולה להתרחש למי שלא מבצע את פעילות האתחול".

 

מדוע זה קורה?

 

"המכשיר נשלח לחנויות מאותחל. תהליך זה מתבצע באופן אוטומטי ובמקרים בודדים לא בוצע כהלכה. לכן, יש צורך באתחול ידני של המשתמש".

 

על פי כמה תלונות, גם לאחר האתחול המכשיר ממשיך להיתקע

 

"במקרה כזה, הבעיה היא נקודתית ויש להביא את המכשיר למעבדה".

  

2. שירות הגיימרים הווירטואלי של 013 ברק (ערן טל)

 

חברת 013 ברק הודיעה כי תשיק שירות לגיימרים באמצע חודש יולי - רשת אינטרנט וירטואלית פרטית סגורה (VPN) המיועדת לגיימרים אשר נזקקים לרשת מהירה לצורך משחקים בזמן אמת. פנינו לחברה בעבר והובטח לנו כי השירות יושק באוגוסט, אך גם מועד זה חלף, וגולשים ממשיכים להתלונן על כך.

 

מ-013 ברק נמסר כי "החברה מסרה בהודעה לעיתונות במפורש שהחברה מתכוונת להשיק את רשת הגיימרים ולא שהחברה השיקה את המוצר. הרשת נמצאת בימים אלה בשלבים סופיים של פיילוט מול קבוצה רחבה של לקוחות וכן של גיימרים מקצועיים וזאת על מנת לוודא שהמוצר הסופי שיושק יענה על הדרישות הטכנולוגיות. אי לכך, לא מדובר בפרסום מטעה ונציגי המכירות והשירות מונחים למסור אינפורמציה זו ללקוחות המתעניינים בשירות".

 

חפרנו קצת בארכיון ההודעות לעיתונות שלנו וגילינו כי הדברים מוטעים. להלן ציטוט מתוך ההודעה לעיתונות ששלחה החברה ב-12 ליולי 2005: "013 ברק תשיק בשבוע הבא רשת אינטרנט וירטואלית פרטית סגורה (VPN) לגיימרים. הקישור לרשת ינתן במסגרת חודשי הקיץ יולי אוגוסט בחינם כחלק מתקופת הרצה.

 

לאחר מכן יגבה עבור השימוש ברשת סכום של 5-10 ש"ח לחודש. הרישום לרשת אפשרי ללקוחות 013 ברק בלבד".

 

כלומר, מדובר בחטא כפול ומכופל: 013 ברק הבטיחה פעמיים ולא קיימה וכאשר נדרשה להסברים במקום להתנצל טענה כי לא הבטיחה. יחצ"נים, היזהרו בדבריכם כי הרשת זוכרת.

 

3. שירותי האחסון של Jemix (רוני שני)

 

הגולש ח', המפעיל אתר אינטרנט שמשתמש בדומיין של Jemix, התלונן השבוע כי החברה, המציעה דומיינים ללא תשלום, עושה שימוש בשיטת פרסום נלוזה במיוחד: היא שותלת תוכנות ריגול ופרסום באתרים המתארחים אצלה.

 

בעת כניסה לאתר צץ מול פרצופו של הגולש חלון פרסומת, בו נדרש הגולש להתקין רכיב ActivX, שלאחר התקנתו, מציף את הגולש בפרסומות, סרגלי כלים, ועוד רכיבים זדוניים.

 

התוכנה, MediaGateway של Windupdates, יצרנית Spyware ידועה לשמצה, עוקבת אחר הגלישה, שותלת במחשב קובץ בשם mediaaccess.exe ומבצעת התקנה סמויה של רכיבי Adware ו-Spyware נוספים.

 

"חשבתי שאולי יסדרו את זה תוך יום או משהו, אבל כלום", סיפר ח., שהביע חשש שמדובר בפריצה לשרתי החברה, שעד כה לא סבלה ממוניטין כה מפוקפק. גולש נוסף, ce0trix, נתן לחברה פחות קרדיט, והתלונן כי "הדבר גורם לבלבול רב ולהאשמת בעלי האתרים בהפצת תוכנות זדוניות, בעוד ש-Jemix היא המרוויחה מהעניין".

 

ניסיונותינו להשיג את תגובת החברה לא צלחו, ואיש מטעמה לא טרח להסביר את העניין עד זמן פרסום הכתבה.

 

4. שניים על קו אחד (ערן טל)

 

לפני כארבע שנים, חתם א' על הסכם שירות חו"ל והשכרת ערכה של טלפון וכרטיס SIM של פלאפון לחו"ל הקרויה "פלאחו"ל". א' טס לחו"ל אך מאז הוא הספיק לחזור וטמן את הכרטיס הקטן בארנקו. קרה מקרה וביום ראשון לפני כשבועיים נגנב ארנקו יחד עם הכרטיס.

 

מסתבר שכרטיס הפלאחו"ל של א' הגיע לידי גנב, שהחל להשתמש בו בטלפון מסוג GSM. אשתו של א' התלוננה על כך בפני חברת פלאפון אך התופעה חזרה על עצמה - בחלק מהמקרים ענה על השיחות הנכנסות א' ובמקרים אחרים השיחה נענתה על ידי הגנב.

 

לאחר שהבינו בני משפחתו של א' כי כרטיס ה-SIM שקיבלו לצורך הנסיעה לחו"ל הוא המקור לבעיות, הם פנו לתמיכה אך שם טענו המוקדנים כי אין כל בעיה וכי המנוי פשוט נמצא כרגע בחו"ל. אשתו של א' שפנתה אלינו סיפרה כי: "כשהסברנו להם את הבעיה הם ניסו לפצות אותנו בחודשיים של תשלום הביטוח על המכשיר ובזמן אוויר, אך מיותר לציין שזה ממש לא מעניין אותנו".

 

הסוף טוב, אך יש לנהוג במשנה זהירות

 

דוברת פלאפון מסרה לנו כי "בבדיקה מעמיקה שבוצעה על ידי החברה עולה כי כרטיס ה-SIM שמיועד לביצוע שיחות בחו"ל ובארץ נמסר לא', בעלה של הלקוחה עוד בשנת 2001 והוא אף חתם על מסמך המאשר קבלתו ואת התנאים הנלווים לכך. לצערנו, בעת גניבת הכרטיס יחד עם הארנק, לא קיבלה פלאפון כל הודעה על כך מהלקוחה ולכן, לא ניתקה אותו.

 

"פנייתה של הלקוחה טופלה במוקד הלקוחות של פלאפון בהתאם לתוכן הדיווח שנתקבל ממנה, ולכן, רק כאשר דיווחה הלקוחה כי היה ברשותה כרטיס אשר נגנב ביחד עם הארנק, העביר המוקד את הטיפול למוקד פלאפון חו"ל אשר מיד ניתק את הכרטיס וחסם את אפשרות השימוש בו תוך מספר שעות בודדות ממועד הדיווח הראשוני.

 

"דיווח מיידי על גניבת כרטיס המאפשר ביצוע שיחות כמתבקש וכמתחייב, היה מונע שימוש בו לרעה. למרות שלא דווח מיידית על גניבת הכרטיס, חברת פלאפון, הרואה חשיבות עליונה בשירות ללקוח, העניקה ללקוחה זיכוי מלא, החל מהמועד בו דווח על גניבת הארנק".

 

נראה כי על לקוחות פלאפון הטסים לחו"ל להיזהר שבעתיים כאשר אובד או נגנב הטלפון הסלולרי עם כרטיס ה-SIM מאשר לקוחות של חברות העובדות בטכנולוגיית ה-GSM אשר יכולות לבטל את הקווים בו ברגע שנודע להן דבר הגניבה או האובדן.

 

נפגעתם משירות לקוי של ספק האינטרנט? קניתם מודם או מעבד וגיליתם שעבדו עליכם? שלחו אלינו את התלונה: יש להקליד computers בשורת הכתובת ולאחר מכן להוסיף y-i.co.il@.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים