שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    דייהטסו קופן מתקרבת ארצה

    אחת המכוניות היותר-חביבות של תעשיית הרכב בשנים האחרונות, דייהטסו קופן הקטנה, נמצאת בדרכה לארץ. בינתיים יש לה כבר מנוע נורמלי, והגה בצד הנכון...

    לפני חצי שנה בדיוק סיפרנו לכם כי באופן מפתיע, אחת ממכוניות המיקרו המצליחות יותר של יפן, דייהטסו קופן החביבה, עומדת להגיע ארצה בקרוב. זאת, לאחר שתעבור מספר הסבות הכרחיות לשיווק במרחבי אירופה - כמו מיקום הגה בצד שמאל והשלכת מנוע ה-660 סמ"ק הזעיר לכל הרוחות, לטובת 1.3 ליטר הגיוני הרבה יותר. ובכן, דייהטסו עשתה מעשה, והמכונית קרובה אלינו מאי פעם.


     

    הצלחה מסחררת ומשכנעת

     

    הסיבה לכך שהקופן החביבה שווקה עד עתה רק עם הגה ימני, קשורה לכך שאנשי דייהטסו לא האמינו כי יש לה מקום של ממש - וכמובן כדאיות כלכלית -

    בשוק האירופאי האנין. מכוניות דוגמתה, עם מנוע זעיר ומידות צנועות במיוחד, הן להיט של ממש ביפן. באירופה לעומת זאת, שאינה סובלת מבעיות צפיפות דוגמת טוקיו, ואינה מעודדת במיסוי וביטוח מנועי-מיני, לא ברור היה אם יהיו לה כלל אוהדים.

     

    והיו. בבריטניה עם ההגה הימני, אך גם בגרמניה למשל, זכתה הקופן החביבה להצלחה גדולה יחסית. ועובדה זו שינתה את גישת היפנים מקצה לקצה. התכניות להתאמה עבור אירופה נכנסו להילוך גבוה, והיום הגיעו למעשה לקיצן עם ההודעה על תחילת ייצור גרסאות עם הגה בצד שמאל, ומעבר למנוע 1.3 ליטר.

     

    במקביל, תכניותיו של היבואן הישראלי, אשר לא יכול היה להביא את המכונית הקטנה ארצה, יותאמו לשינויים האמורים. כפי שדיווחנו בעבר, הקופן תגיע הנה בתחילת 2006, לכל המאוחר לקראת פתיחת שנת הדגם 2007. במילים אחרות, עד חודש מאי הבא. מחיר היעד, כפי שמסרו ל-ynet אנשי היבואן, הוא כ-150,000 שקלים עבור הדו-מושבית הזעירה.

     

    שינויים קלים, אך חשובים

     

    נתחיל במנוע. במקום ה-659 סמ"ק של היפנים, עם הספק מרבי של 64 כ"ס בלבד, מגיע המנוע של דייהטסו בנפח 1.3 ליטר, עם תזמון שסתומים משתנה והספק מרבי סביר של 87 כ"ס ו-12 קג"מ, לעומת 10 בגרסה הקודמת. מה עוד? תיבת חמישה ההילוכים תזכה כנראה גם לאחות אוטומטית, עם ארבעה הילוכים. המשקל צמח מ-830 ק"ג ל-1040, ממד האורך גדל מ-340 ס"מ ל-344 ומרווח הגחון צנח ב-5 מ"מ. ואם כבר, אז מידות הצמיגים שונות - 165-50-15 הפכו ל-175-65-14.


    קופן ZZ

     

    ביצועים לוהטים אם כך, לא יהיו שם. אולי בעתיד, כאשר גרסת התצוגה של הקופן ZZ, עם מנוע 1.5 ליטר, צמיגי 205-40-16, כ-200 ק"ג פחות משקל אך מידות מרכב גדולות יותר, תגיע לפס הייצור. בינתים לא תהיה לכם כנראה ברירה, אלא לבחור ברודסטר החביבה כפי שהיא.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים