שתף קטע נבחר

מה שרון צריך לעשות? הפרסומאים עונים

ראש הממשלה משיק מפלגה חדשה - והפרסומאים והיועצים האסטרטגים מתעוררים. רוני רימון מציע "להדליף לאמצעי התקשורת מפה של הסדר הקבע". יריב בן אליעזר מציע לאנשי שרון למקד את הבוחר "בקבלות על הניסיון והעשיה" ויועצו של שרון, ליאור חורב, מבהיר: "צריך לזכור שמדובר בהקמת בית חדש לאנשים ממקומות שונים; אפילו השם שלנו - זמני"

"המלחמה צריכה להיערך במקביל - גם בגיוס האנשים וגם במיתוג המפלגה החדשה", כך מסביר  היום (ב') ליאור חורב, היועץ האסטרטגי של ראש הממשלה אריאל שרון את הצעדים הקרובים בעקבות ה"מפץ הגדול". "עכשיו, אחרי שההכרעה נפלה, צריך לבחור את השם ואת הדרך בה נמתג את המפלגה", אמר.

 

 

כבר היום עמלו במשרדם של אייל ארד וליאור חורב על בחירת השם הסופי של המפלגה החדשה. הצוותים עובדים בשני מישורים: האחד, קבלת שמות אפשריים למפלגה החדשה וסינונם. בשני מנסים לקבוע על פי הדמויות המאיישות את המפלגה, ובראשן שרון, את מהות המסרים שתשווק המפלגה לבחירות. הזמן קצר והמלאכה מרובה. "אבל", בתוך 48 שעות אני מבטיח שיהיה לנו כבר שם סופי. אנו זקוקים לו כדי לרשום את המפלגה אצל רשם המפלגות", אמר, מתפנה לרגע קט מהלחץ שסביב.

 

ומה חושבים היועצים האסטרטגיים הבכירים בישראל על הדרך בה צריך למתג את מפלגתו של שרון? "הסיפור אינו קביעת שם המפלגה", אומר רוני רימון, יועץ אסטרטגי ולוביסט בכיר. "כל העניין כולו הוא קביעת האג'נדה של הבחירות. כלומר במה יעסקו המועמדים. האם שרון ייטה לחצר של עמיר פרץ, החצר החברתית כלכלית? זאת תהיה טעות אסטרטגית מצידו. לכן סביר להניח שהוא יסיט את הדיון לתוכנית מדינית. מפלגתו החדשה תתעמת מול הליכוד הישן בנושא, זה יסחוף תשומת לב ציבורית, ועמיר פרץ יוותר בצד", אומר רימון.

 

"אם אכן זה יילך כך, הרי ששרון הרוויח את לחמו", מרחיב רימון. "עכשיו נותר לו גם לנקוט כמה מעשים, כמו להדליף לאחד מאמצעי התקשורת מפה של הגבולות בהסכם סופי עם הפלסטינים, או הזמנת פלסטיני בכיר כזה או אחר אליו, והנה הספין המושלם מבחינתו. כך ששאלת השם נותרת משנית. ובכל זאת, אנו מקשים, אם מתבקש שם על מה היית הולך? הייתי הולך על האיש, על שרון. אמנם לא מפלגת שרון, אבל משהו שיציג את האיש שבמרכזה", אמר רימון.

 

"למקד את הקמפיין בניסיון ובעשייה" 

 

יריב בן אליעזר, מי שהריץ את "נערי רפול" ב-1992, את יעל גרמן לראשות עירית הרצליה ואת שמעון פרס בתחילת קמפיין הפריימריז מול עמיר פרץ טוען שאי אפשר ליצור קמפיין למפלגת שרון החדשה ב"שלוף" כלשונו. כל מי שישלוף לך מהשרוול מיתוג של מפלגה הוא שרלטן. יש לבחון את הנתונים, לערוך סקרים, לבחון קבוצות מיקוד, להבין מי יש לנו בחבילה ומה אנו רוצים לשווק, ורק אז לעסוק בסוגיית השם וסוגיית המסרים. בלי זה העבודה לא תהיה רצינית", אמר.

 

"השאלה שצריכה לעמוד בפני שרון ואנשיו היא שאלת האסטרטגיה ולא השם", הוא סבור. האסטרטגיה שאני הייתי מציע למפלגה החדשה, ולא חלילה שאני רוצה לגזול מהם את הקמפיין היא משהו בנוסח: 'רק שרון יביא שלום'. מסר חד וחלק שבתוכו מגלם גם את האיש, שרון וגם את עיקרי מדיניותו. כלומר, שלום ומאידך גיסא גם כל ניגזרותיו, שהן כלכלה וחברה טובים יותר. מעבר לזה, הייתי ממקד את הבוחר לבחון את ה'רזומה' של השלושה, עמיר פרץ, ביבי נתניהו ואריאל שרון. למי יש יותר ניסיון, למי יש יותר קבלות על עשיה", מציע בן אליעזר.

 

ואילו ליאור חורב חותם את הדיון, כמי שעם אייל ארד וראובן אדלר, מופקד על המיתוג ובחירת השם. "צריך לזכור שמדובר בהקמת בית חדש המכנס אל תוכו הרבה אנשים חדשים, אשר באים ממקומות שונים וצריכים למצוא לעצמם בסיס הזדהות חדש. הם באים לכאן עם אמוציות משלהם ורצונות שלהם. נבחן את כל הרצונות, ננתח את ציבור היעד שלנו, נגבש את המסרים ואז נצא איתם לציבור. נכון לעכשיו אני יכול לומר לך דבר אחד ברור: השם 'אחריות לאומית' הוא שם זמני בלבד", אמר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוני רימון. להדליף את הסכם הקבע
צילום: ערוץ 2
חורב. הקמת בית חדש
צילום: ערוץ 2
צילום: רויטרס
שרון. לבחון את ה'רזומה'
צילום: רויטרס
מומלצים