שתף קטע נבחר

טיבי לעיתונים ערבים: לא מוסרי להכחיש שואה

חבר הכנסת מרע"מ-תע"ל מותח ביקורת על הכחשת השואה של נשיא איראן אחמדי-נג'אד - "ההכחשה היא פעולה בלתי מוסרית". לדבריו, לפלסטינים יש את האינטרס הגדול ביותר לגנות את השואה "משום שהם היו הקורבן השני שלה". לטענתו, "אנו, הקורבן של הקורבן, נהיה מוסריים יותר אם נודיע שאנו עומדים לצד אלה אשר הוביל אותם הצורר למשרפות"

"אינני יודע מדוע כמה פובליציסטים ומשכילים בעולם הערבי והאיסלאמי מוצאים את הצורך להשתתף בהכחשת השואה במשחק המספרים כפי שמוצא לנכון נשיא איראן, מחמוד אחמדי-נג'אד לעשות בכל פעם בו הוא פוגש מיקרופון או מצלמה. השואה היתה הביטוי של אחד הפשעים הנתעבים ביותר נגד האנושות אשר ביצע הצורר הנאצי באחד מהנקודות המבישות ביותר בהיסטוריה האנושית", כך כתב ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) במאמר שפירסם הבוקר (יום ד') באתר האינטרנט "אל-ערביה" - אתר חדשות ישראלי עצמאי המקורב לתע"ל, מאמר שצפוי להתפרסם מחר גם בשורה של עיתונים ערביים.

 

תחת הכותרת "הקורבן של הקורבן" המשיך ח"כ טיבי וכתב: "הצורר הנאצי איבד את צלם האנוש באמצעות שורה של מעשי גזענות על כל סוגיהם השונים נגד היהודים והאחרים כאשר התייחס אליהם מתוך עליונות והחשיב אותם לנחותים שאינם מגיעים לדרגתו של הגזע הארי. איננו יכולים להישאר נייטראליים כלפי הפשעים הללו וכלפי המצב בו האדם פשט את כל ערכיו ואנושיותו ופגע בכל אדם וקבוצה על רקע השתייכותו הגזעי, הדתי או הלאומי".

  

לדברי טיבי, "איננו עומדים מלכת כאשר התנועה הציונית מנצלת את השואה כדי להמציא הסברים כמו-מוסריים למה שקרה איתנו ובתוכנו מאז 1948 ועד היום. אולם, אנו צריכים לעצור כאשר ישנה היסחפות של כמה למשחק המספרים וההכחשה של השואה מצד אחד או מצד שני להיעדרות הערבים מזיכרון השואה כשהם מבקשים להימלט מאחריות מוסרית של העולם כלפי מה שקרה.

  

"אנו שואלים מהו האינטרס של כמה וכמה גורמים להכחיש את המספרים ולומר שהמספר הוא אינו ששה מליונים? אם היה מדובר במיליון אזי העמדה המוסרית היתה משתנה? האם ישנם כאלה שלא יכולים לשאת את המספר שישה מליון אך יכולים להתמודד עם מאה אלף? האם אנחנו יכולים לקבל את הרעיון של הרג אדם רק בגלל שהוא יהודי או סלאבי?".

 

"ההכחשה - פעולה בלתי מוסרית"

  

"אל לנו להתכחש לכך שהיהודים היו קורבן של הצורר הנאצי, ההכחשה היא פעולה בלתי מוסרית. אנו צריכים להבין את האחר, את מצוקותיו ולהכיר בקורבנו. לפיכך, אנו, הקורבן של הקורבן, הופכים להיות מוסריים יותר אם נגיד לעולם כולו שאנו עומדים לצד אלה אשר הוביל אותם הצורר הארי למשרפות ושלל מהם את האנושיות והכבוד שלהם.

  

"העולם הקים את ישראל מתוקף החלטת החלוקה בשל סיבות קולוניאליסטיות-מדיניות ולא בשל סיבות מוסריות-עולמיות או בשל מצפונו של העולם המערבי. אל לנו לקבל את הקשר הישיר בין התוכנית הציונית לבין השואה ומול כל זאת – לפלסטינים יש את האינטרס הגדול ביותר להתנגד להכחשת השואה והפשעים הללו משום שהם היו הקורבן השני שלה.

 

"עלינו לומר לעולם מתוקף עמדתנו המוסרית כי עליו לחדול מקביעת קריטריון כפול מוסרי ופוליטי. הקורבן של הקורבן הוא הראשון להזדהות עם הקינה והבכי של הנשים, הילדים והזקנים שצעדו לפני שישים שנה מאחורי גדרות תיל. יש להשיב עליהם בבכי וקינה הפוכה – מצד הנשים והזקנים הפלסטינים אשר מתים כל יום למען החירות והחיים".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חגי אהרון
טיבי. "הקורבן של הקורבן"
צילום: חגי אהרון
צילום: רויטרס
המכחיש
צילום: רויטרס
מומלצים