שתף קטע נבחר

שדה התעופה באילת מושבת ללא הגבלת זמן

ועד עובדי רשות שדות התעופה הפסיק את עבודת נמל התעופה הדרומי בעקבות סכסוך עבודה עם הנהלת הרשות. לא ניתן להעביר את תנועת המטוסים לשדה התעופה בעובדה, ונוסעי "ישראייר" ו"ארקיע" ייאלצו להמתין עד לחידוש הטיסות

עובדי רשות שדות התעופה הודיעו היום (ג') כי הם משביתים את שדה התעופה של אילת ללא הגבלת זמן החל מהשעה 13:00.

 

מחברת ישראייר נמסר כי בשלב זה בוטלו 2 טיסות, בהן היו אמורים לטוס כ-200 איש. "אין בינתיים הרבה מה לעשות, כי אין צפי מתי תסתיים השביתה", אמרו בחברה והוסיפו כי עד כה לא התקבלו פניות של נוסעים בדרישה לקבל את עלות הכרטיס בחזרה. מחברת ארקיע מסרו כי ברגע שתסתיים השביתה הם ערוכים להטיס את כל הנוסעים לאילת.  

 

"לא ידענו על השביתה מראש ולכן לא הייתה שום היערכות", אומר אורי אורלב, מ"מ מנהל שדות התעופה אילת ועובדה. שדה התעופה של עובדה, הנמצא במרחק של כחצי שעה מאילת, לא יוכל להחליף את הנמל השובת, מאחר שעובדי השדה האילתי הם אלו המתפעלים במקרה הצורך את השדה בעובדה. בשעה זו שוהים בשדה התעופה של אילת מספר קטן של נוסעים.

 

מנכ"ל התאחדות בתי המלון באילת, שבתאי שי, אמר ל-ynet כי השביתה תזיק לענף התיירות. "המלונאים ועיריית אילת עושים מאמצים עילאיים להביא את התיירים לאילת ופתאום פורצת שביתה בשדה התעופה? אם זה לא ייגמר מייד, הנזקים יהיו קשים". 

 

הסכסוך: עובדי קבלן ומכרזים

 

ברשות שדות התעופה קיבלו הבוקר בתדהמה את החלטת העובדים להשבית את השדה באילת ואמרו כי "מדובר בשביתה פראית שלא קיבלה אישור". הרשות הודיע כי "לא תיכנע לסחטנות של וועד העובדים".

 

הרקע לשביתה הוא סכסוך עבודה המתנהל בין ועד העובדים לבין רשות שדות התעופה מזה מספר חודשים. על פי הסכם העבודה הקיבוצי שנחתם לפני כשנתיים בין הצדדים לא אמורות להיות השבתות, אלא שהעובדים טוענים כי הרשות מפרה את ההסכם ביניהם ומסבירים כי "ברשות קולטים עובדי קבלן ולא במסגרת ההסכם הקיבוצי". כמו כן טוענים אנשי הוועד כי תפקידים שונים אוישו ללא פרסום מכרז ובמסגרת הסכמי עבודה אישיים, שאינם כפופים להסכם הקיבוצי. לטענת העובדים השביתה חוקית, מאחר שסכסוך העבודה אושר על ידי ההסתדרות לפני מספר חודשים.

  

בתגובה לטענות אלה, נמסר מרשות שדות התעופה כי סכסוך העבודה קשור בהחלטתו של שר התחבורה הקודם, מאיר שטרית, להעביר את האחריות לבידוק הבטחוני בשדות התעופה הפנים-ארציים לידי רש"ת. "לצורך מילוי החלטה זו התקשרה רש"ת עם מספר חברות אבטחה ושמירה, כך שעובדים אלה זוכים לשכר משודרג, קבלת כל התנאים הסוציאליים על פי דין ותנאים והטבות נלווים נוספים", טוענים ברשות. 

 

לגבי העסקת עובדים ובכירים על תקן של "מינוי בפועל", נמסר מהרשות כי הליכי המכרזים ברשות הוקפאו במשך תקופה ארוכה, עד לחודש מרץ 2006, אז אושרה בממשלה ונכנסה לתוקף החלטת בג"צ בנושא נוהל איוש משרות בכירות ברש"ת. בשל כך, טוענים ברש"ת, התבצעו עד אז מינויים בפועל בלבד, ו"מאז פרסום החלטת בג"צ נערכו ברש"ת 60 מכרזים לאיוש משרות". בנוסף, טוענים ברש"ת, כי קיימת "הסכמה מפורשת וברורה בין הרשות ובין נציגות העובדים לפיה יכולה הרשות להעסיק עובדים באמצעות חוזים אישיים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ג'ו קוט
השדה באילת. לא היתה היערכות
צילום: ג'ו קוט
מומלצים