שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    "אוריד המהירות בכבישים מסוכנים"
    שר התחבורה הציג היום את עיקרי תכניתו למלחמה בתאונות דרכים. במרכזה - החמרה אכיפה וענישה, החרמת כלי רכב והורדת מהירות בכבישים מסוכנים

    שר התחבורה שאול מופז הציג היום את עיקרי תוכניתו למלחמה בתאונות הדרכים. במרכז השינויים - הורדת מהירות הנסיעה בכבישים מסוכנים, פעילות מוגברת כנגד עבריינים מועדים, שלילת רישיון מיידית בביצוע עבירה חמורה ולצמיתות במקרה של עבירה חוזרת, ביטול שיטת הניקוד, הארכת זמן המלווה, החרמת מכוניות והחמרת מבחני רישוי לכלי רכב. בכך מאשר שר התחבורה הערכות מוקדמות, לפיהן ינקוט יד קשה יותר מקודמיו בתפקיד.


    שר התחבורה, שאול מופז (צילום: עידו ארז)

     

    מופז הציג את עיקרי תוכניתו ביום השתלמות ארצי של קציני בטיחות בתעבורה שהתקיים בקיבוץ שפיים, שם נכח כאורח האירוע. "לא הגיוני שבתאונות דרכים יהרגו 500-450 איש בשנה והעלות תהיה 12 מיליארד שקל למדינה. לא אתן לאנשים חסרי אחריות לפגוע בילדים שלנו ובאזרחים. אני מתכוון לעשות הכל במסגרת התקנות והצווים ובאמצעות חקיקה, וכל מה שהחוק מאפשר לי, כדי להפסיק את ההרג. לדעתי הגיעה השעה ואין דרך אחרת. שני בני משרתים בצבא ביחידות קרביות, ואני לא מתקשר אליהם מודאג לעולם. כאשר הם מגיעים לחופשה בשבת ולוקחים את הרכב של אמא, אני מתקשר בכל שעה בגלל הדאגה", אמר השר.

     

    בבסיס תוכניתו של השר אכיפה מוגברת משמעותית, ובעיקר ענישה קשה יותר נגד עברייני תנועה. "קודם כל אני מתכוון להנהיג שיטת ניקוד חדשה", אמר השר. לפי שיטה זו יאבדו נהגים עבריינים את רישיונם במהירות ואף לצמיתות. "שיטת הניקוד החדשה תהיה 'אדומה', ותכלול אפשרות לשלול מיידית רישיון במקרה של עבירה חמורה, ועד שלילה לצמיתות במקרה של עבירות חוזרות". בכל הנוגע לנהגים צעירים אמר השר כי מכיוון שרבים מהם מעורבים בתאונות דרכים, הוא מתכוון להעלות את משך הליווי לנהג צעיר לחצי שנה, במקום שלושה חודשים.

     

    במסגרת התכנית, כך אמר השר, תתחיל לפעול תוך מספר חודשים יחידת פיקוח ובקרה סמויה, שתתעד ותצלם עברייני תנועה ותעביר את התצלומים למשטרה, כדי שהעבריינים יועמדו לדין. "אין ספק - אנחנו נחמיר בענישה. שלא כמו בעבר, אנחנו לא רק נפגע בכיס ובכסף של העבריינים, אלא נעניש אותם הרבה יותר קשה. אני יודע שזה לא פופולארי", אמר השר, "אבל אני לא מתכוון להיות נחמד".

     

    "כל רכב שאבדוק ואמצא אותו לא תקין, אחרים לתקופות ארוכות. יש במדינה כלי רכב לא תקינים בכמות שתמלא את כל החניונים בארץ. חוץ מזה אני מתכוון לטפל בסוגי מכוניות שחלקם בתאונות גדול מחלקם בצי הרכב במדינה. לא יתכן שמשאיות מעל ארבעה טון מעורבות ב-17% מהתאונות הקטלניות בארץ, אך אחוז המשאיות בצי הרכב הוא 2.3. נבדוק איזה עומס מוטל על הנהגים, נבדוק את תקינות המשאיות וגם נטפל בנושא התשתיות".

     

    בנוסף הבטיח מופז כי תוכניתו למלחמה בתאונות הדרכים תהיה מלווה בהסברה ובחינוך. "אוריד את המהירות בכבישים האדומים, למהירות נמוכה מזו המותרת שם כיום", אמר השר, תוך שהוא מתייחס לכך שמהירות הנסיעה תורמת לתאונות הדרכים. השר ביקש בדבריו גם את עזרת הציבור, ואמר כי הוא מקווה שכל מערכות המדינה יעזרו, ולא יעמדו לו למכשול בדרך ליישום התוכנית. "נכון ששרי תחבורה מתחלפים בתדירות גבוהה מדי", אמר מופז, "זה חלק מחוסר יציבות שלטונית שהיא אחת מבעיות הייסוד של המדינה שלנו. אך עדיין צריך להילחם בתאונות הדרכים".

     

    "מעל גיל מסוים יידרש כל נהג לעבור בדיקות רפואיות, שיאשרו אם הוא כשיר או לא. אנחנו חייבים לאתר כל אדם לא בריא שאינו מסוגל לנהוג". הוא אמר כי הוא התחיל בהליכים לבדוק אפשרות למינוי שופטי תעבורה מטעם משרד התחבורה, ועל חשבון המשרד, כדי שנהגים עבריינים לא ימתינו שנה וחצי למשפטם ותוך חודשים ספורים יועמדו לדין על העבירות.

     

    מופז גם הציע כי במסגרת התכנית החדשה, תוקם משטרת תנועה שתתפקד תחת ראשי רשויות מקומיות, זאת כדי לאכוף תנועה בישובים עירוניים. מלבד זאת הבטיח השר כי בכוונתו להחמיר במבחני רישוי כלי רכב (טסט), לכל סוגי המכוניות. "אנחנו עדיין לא יודעים איך נעשה זאת, אבל אין שום דרך אחרת".

     

    תאונת הרכבת

     

    בהתייחסו לתאונת הרכבת שאירעה בשבוע שעבר, העביר השר ביקורת על המצב הקיים. "איזו בעיה היתה לשים מחסומים במפגשי מסילה-כביש? אמרו לי שהוועדה לא אישרה, ושמו פקחים במקום. אבל אלו לא תשובות רציניות להצלת חיים. צריך לקבוע יעד ברור, לתקצב אותו ולקבוע מועד. את זה לצערי לא השכילו לעשות במשך שנים".

     

    בכל הנוגע למפגשי מסילה כביש, אמר השר כי כל מי שיחצה מסילת רכבת, בכל מקום ולא רק במפגשים של מסילה וכביש, צפוי להיענש. "גם כלי רכב שנוסעים

    בשטח וחוצים מסילות בשבילים אתפוס, ואשלול את רשיונם". בנוגע למעבר מסילת הרכבת בבנימינה, אותו הורה לסגור, אמר השר: "כבר שמעתי תלונות על שהחלטתי לסגור את הכביש. אבל ככה זה. נסגור עד שנמצא פיתרון. יש שם מעברים תת-קרקעיים, ואם יש צורך להעמיד אוטובוסים של משרד התחבורה שיסיעו את התושבים במקום כדי למנוע פגיעה בהם, נעשה את זה. אוטובוסים לא יחצו את המסילה עד שנמצא פיתרון".

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    השר מופז
    צילום: עידו ארז
    החייל מופז
    צילום: דובר צה"ל
    מלחמה בתאונות
    בעזרת המהירות?
    צילום: הלל פוסק
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים