שתף קטע נבחר

 

אתרי השוואת מחירים: מי מציע מה?

להרוויח כסף מהאינטרנט - זה עניין ליזמים זריזים וסטראט-אפיסטים נועזים. אבל כל אחד מאתנו יכול להשתמש ברשת כדי לחסוך כסף. לא רק בזכות העסקאות המפתיעות, אלא גם בעזרתם האדיבה של אתרי השוואת המחירים, שמשווים בין ההצעות המקוונות - וגם מתחילים לפרוץ מהרשת החוצה

במשך העשור האחרון הקדישו עשרות מיליוני אנשים בעולם הרבה זמן ומחשבה כדי לענות על השאלה איך עושים כסף מהאינטרנט. היו רבים

 שהצליחו לענות על השאלה הזו. היו רבים פי כמה שהקימו חברות סטארט-אפ, פתחו עסקים מקוונים או השקיעו בבורסה, ונכשלו.

 

אבל באותן שנים, מתחת לפני שטח, התרחש שינוי כלכלי משמעותי בהרבה. כזה שלא קשור למודלים עסקיים וליזמות אינטרנטית, אלא לצד השני, הצרכני. לאופן בו אנשים קונים ברשת, או נעזרים בה כדי לקבל החלטות קנייה, מבצעים תשלומים, או מנהלים את חשבון הבנק שלהם מרחוק.

 

כמעט כולנו כבר עשינו את הדברים האלה, או עושים אותם בקביעות, או מכירים אחרים שעושים. חלק מאתנו רכשנו ברשת מחשב, או רהיטים, או כרטיסי טיסה. רבים מבצעים קניות באתרי המכירות הפומביות, או משלמים מסים ודו"חות עירוניים במקוון. כל אלו הן פעילויות בהן אנחנו לא מרוויחים - אבל בהחלט חוסכים.

 

מעטים, מכל מקום, יודעים להשתמש נכון בכלים המקוונים כדי לקבל

 מחירים טובים. אבל עם כמה טיפים, צרור קישורים, והשקעה סבירה בהחלט של זמן בפעילות צרכנית חכמה יותר, יכול כל מי שמחובר היום לאינטרנט בישראל לחסוך והרבה. הכתבה הזו נועדה ללמד אתכם כיצד תוכלו גם אתם לעשות את זה.

 

השוואת מחירים: האתרים המרכזיים

 

את המסחר האלקטרוני אפשר היום כבר להכתיר כהצלחה גדולה. למרות שכרוכות בנושא גם אי אלו בעיות, וישנה עדיין מידה של חשדנות מצד חלק מהגולשים.

 

מצד אחד, כולם יודעים לדקלם שבאינטרנט הכל זול יותר, ובאתרי המכירות הפומביות יש מציאות שלא יאומנו. מצד שני, רוב הישראלים, ברוב המקרים ילכו בסופו של דבר לקנות מוצר או להזמין שירות באמצעים הישנים. יכתתו רגליים, יתקשרו בטלפון, ולעיתים קרובות ישלמו יותר.

 

אז נכון, המסחר האלקטרוני עוד לא מושלם, אבל כשיודעים איפה לחפש מוצאים עיסקאות טובות, שלעיתים (אך לא תמיד) עולות על כל מה שתמצאו מחוץ לרשת.

 

מה שהופך את הקנייה האינטרנטית קלה, זולה ומשתלמת מתמיד, הם אתרי השוואת המחירים. האתרים האלה כבר מספקים כיסוי טוב יחסית של החנויות המקוונות, וקצת של חנויות פיזיות. חלקם כבר כוללים פונקציה של דירוג חנויות על-ידי גולשים, כדי להבטיח שתקבלו לא רק מחיר זול אלא גם ספק אמין.

 

אף אחד מהם לא כולל את כל החנויות, למרות שהחפיפה גדולה. בכל אופן, אם אתם חדשים בתחום כדי לכם לערוך טיול קטן בין האתרים הבאים:

 

  • ZAP – פחות או יותר מייסד התחום בישראל ועדיין הפופולרי והמקיף ביותר.
  • המתחרים – GetPrice, בזמן, פרייסר, 4Price ופאפ.
  • מנגנוני השוואת מחירים אפשר למצוא גם בערוץ הקניות של ynet, ובאתר MSN. הם מתבססים על הטכנולוגיה של אתרים אחרים, אבל מציעים ממשקים שונים שאולי יהיו לכם נוחים יותר.
  • האתר אולפרייס שמתממשק לאתרי השוואת מחירים ומחפש בהם במקביל. כולל גם כולל אינדקס חנויות מקוונות.
  • MyBuy, משלב השוואת מחירים, מודעות לוח ומכירות פומביות.

 

השוואת מחירים בתחומים אחרים

 

אתרי השוואת המחירים הגדולים בדרך-כלל מתמחים במוצרים ממספר קטגוריות, שדי חוזרות על עצמן: מוצרים לבית ולרכב, צעצועים ומתנות, חומרת מחשב, אלקטרוניקה וציוד משרדי.

 

קטגוריה נוספת שאתרי השוואת המחירים התחילו להתייחס אליה: חבילות

 חופשה וכרטיסי טיסה. פערי המחירים העצומים (עשרות אחוזים) בין מחירי הנופש כשהוא נקנה מחוץ לרשת, לדילים של "הרגע האחרון" שאפשר למצוא ברשת, דוחפים את התחום הזה במהירות.

 

היום תוכלו לקבל ברשת את כל מוצרי החופשה שמציעים לכם משרדי הנסיעות, לעיתים קרובות במחיר זול משמעותית.

 

אתרי השוואת המחירים הרגילים עדיין לא מספקים כיסוי טוב של התחום. אתרים ייעודיים כמו Travelist.co.il, FixTravel.co.il ו-MyTrip.co.il, מציעים כיסוי חלקי, אבל כדאי להיעזר בהם בכל זאת.

 

כדי לחפש מלון בנפרד, או להרכיב טיסה בין מספר יעדים במחיר טוב, כדאי להיעזר ב-Hotels.com ו-Expedia.com. הם משווים לא רק מלונות שונים וטיסות שונות, אלא לעיתים מוצאים מחירים שונים על אותם טיסה ומלון.

 

השוואת שירותי תקשורת

 

מלבד האתרים הגדולים, ואתרי התיירות, ישנם אתרים ושירותים מקוונים רבים אחרים שמאפשרים להשוות מחירים בתחומים ספציפיים: מחירי אינטרנט ותקשורת, עמלות וריביות של בנקים, מחירי ביטוח לרכב ועוד.

 

תחום התקשורת מעניין במיוחד. משק-בית ישראלי אופייני מוציא על שירותי התקשורת השונים בין 10 ל-20 אחוזים מההכנסה שלו. למרות זאת, ולמרות שהרבה אנשים נוהגים לומר ש"כולם אותו הדבר", השוואת מחירים חכמה של שירותי התקשורת - בין ספקי אינטרנט, טלפוניה מקומית ובינלאומיות - מגלה הבדלים מפתיעים.

 

בעבר נעשו מספר ניסיונות להציע שירותים בתחום המורכב הזה. האתר היחיד היום שמצליח איכשהו לעמוד כיום במשימה הוא תעריפים. תמצאו בו טבלאות שמשוות בין כמעט כל שירותי התקשורת שקיימים בישראל, כולל כאלו שאתם אולי לא יודעים על קיומם - כמו מסלול "הקו הקל" של בזק, שירותי הטלפוניה הניסיוניים של 012 ובזק בינלאומי, או המסלולים המיוחדים של חברות הסלולר - לעובדי מדינה ובני משפחותיהם, לעולים חדשים ועוד.

 

עוד תחום שהאתר משווה: מחירי דלק בתחנות. אנחנו מחכים להשוואות של שירותי הטלוויזיה, ומבצעי הרשתות האלחוטיות. אנחנו גם מקווים שיקומו עוד אתרים כאלה, כי אם כבר תחרות אז עד הסוף.

 

לנצח את הבנק

 

עוד תחום שבו השוואת המחירים מוסיפה מימד מרתק, הם שירותי הבנקאות.

 

מתחת לאפינו, עבר עולם הבנקאות הישראלי מהפכה של ממש בשנים האחרונות. רוב בעלי חשבונות הבנק בישראל מחוברים לבנק שלהם, גם דרך האינטרנט.

 

לא כולם קיבלו מהבנק את "חבילת ההתחברות" (או בעצם: שם המשתמש והסיסמה), ורבים מאלו שכן, משתמשים היום בשירותי הבנקאות המקוונת כדי לבדוק את יתרתם ותו לא. אבל בעידן שבו הבנקים מתחרים ביניהם מי ימציא יותר עמלות חדשות, השירותים המקוונים הם כלי חשוב לשיפור מעמדכם ומצבכם הפיננסי.

 

לכן בתור התחלה: אם טרם התחברתם, סורו לסניף הבנק שלכם ובקשו לעשות זאת. ברוב הסניפים של רוב הבנקים יש היום עובד שאחראי על הנושא. תהליך ההתחברות פשוט, השימוש בטוח, ותמצאו את עצמכם מגיעים לסניף הבנק לעיתים הרבה יותר רחוקות.

 

כאן בדיוק נמצא היתרון עבור הבנק שלכם, ובעקיפין גם בשבילכם: השירותים המקוונים מורידים את העומס בסניפים עצמם, ולכן חוסכים לבנק שלכם כסף. מהסיבה הזו, הוא יאפשר לכם לבצע את רוב סוגי הפעולות ללא עמלות כלל או בעמלות מוזלות, ויעניק לכם ריבית משופרת על הפקדות לחסכונות דרך האינטרנט.

 

אבל כמובן שאתם לא צריכים להסתפק בריבית המשופרת שנותן לכם אתר הבנק. אם יש לכם קצת כסף בצד, תגלו שבסניף שלכם עדיין ממתינים בנקאים שרוצים שתנהלו את כספכם דרכם. במקרים מסויימים, הם אפילו יפתו אתכם בריבית גבוהה עוד יותר - כך שתרוויחו פעמיים. הבנקים, מסתבר, מתחרים גם בעצם - אז למה לא לנצל את זה?

 

וכמובן, אם אתם ישראלים אמיתיים, אתם תרצו להגיע כשאתם חכמים יותר - כדי שתוכלו להתמקח. לשם כך מומלץ לבקר באתר בנקרייט, שישווה עבורכם בין העמלות והריביות של בנקים שונים. האתר הזה כולל מידע רב נוסף, שיעזור לכם לבחור בנק ו/או להתנהל בחוכמה מול הבנק שלכם. תקראו קצת, ובפעם הבאה שתדברו עם מנהל הבנק שלכם תראו איך הוא מזיע.

 

לטרטר את חברת הביטוח

 

מרוב דיבורים על "רפורמות" בשנים האחרונות, המילה הזו, רפורמה, מעוררת בכולנו חשדנות. אבל יש לפחות תחום אחד שבו נעשתה בשנים האחרונות רפורמה שהצליחה: ביטוח הרכב.

 

לא בגלל שחברות הביטוח עשו באמת "מהפכת המחירים" כפי שהבטיחו לנו, אלא בזכות השירותים המקוונים שמאפשרים להשוות היום ולגלות - מי זול באמת ומי עבד עלינו כל השנים. ואם תנסו, יש סיכוי טוב שתמצאו את עצמכם מחליפים את חברת הביטוח שביטחה לכם את הרכב, הדירה או החיים.

 

השירות הכי חשוב בתחום זה הוא מחשבון ביטוח הרכב באתר של משרד האוצר. כדי להשלים את השירות הזה שמוקדש להשוואת מחירי ביטוח חובה, תוכלו להיעזר באתרים B2Bit.co.il ו- Zooboor.co.il שעובדים בשיטות שונות אבל יעזרו לכם להגיע לתוצאה דומה, ולקבל הצעות זולות גם לביטוחי צד ג' וביטוח מקיף.

 

שירותים נוספים בתחום מציעים גם BankRate, והאתר BeSURE.co.il שהוא פחות מקיף מבחינת סוכנים וחברות, אבל מאפשר השוואת מחירים של כל סוגי הביטוח ולא רק ביטוח רכב.

 

אתם לא מוכרחים להחליף את חברת הביטוח או את סוכן הביטוח שלכם, אבל אחרי שתשוו תדעו אם קיבלתם עיסקה טובה או שנעשקתם. אם תרצו להישאר עם החברה/סוכן הקיימים, תוכלו לספר להם על המחירים שקיבלתם ולהציע להם לנסות להתחרות, ומניסיון - זה מצליח בענק.

 

השוואות מחירים, הדור הבא

 

ישנם תחומים רבים בהם המסחר האלקטרוני כבר מלבלב אבל שירותי השוואת המחירים עדיין חלקיים או לא קיימים כלל. הזכרנו קודם את אתרי התיירות והחופשות. שירותי השוואת המחירים מציעים חסרים גם בתחומים כמו קניות מוצרים לבעלי חיות מחמד, קניות מזון, ציוד משרדי, כלי רכב, ועוד.

 

בראייה רחבה יותר, באתרי השוואת המחירים טמונה תקווה גדולה. בטווח הקצר, האפשרות לקיים תחרות משוכללת יותר - כמו בספרי הכלכלה - מאפשרת לצרכן לקבל את מחיר טוב יותר. בטווח הבינוני והארוך, התחרות תעבור כנראה מהמחירים לאיכות המוצרים והשירותים. ספקים שירצו להצדיק מחיר גבוה יותר, יאלצו להציע ערך מוסף מוחשי.

 

גם המגמה של חריגה החוצה מגבולות הרשת צפויה להתגבר. לדוגמה, Jobi, אחד מאתרי השוואת המחירים מהדור החדש, מוקדש לנותני שירותים שפועלים מחוץ לרשת - מעובדי ניקיון, משפצים וגננים ועד מעצבים גרפיים, מאמנים אישיים ורקדנים.

 

כאמור, גם אתרי השוואת המחירים הגדולים כבר מאפשרים דריסת רגל לעסקים שאין להם נוכחות מקוונת. מצד שני, קרוב לוודאי שאותם עסקים יעברו בהדרגה לשימוש ברשת, כך שחזון המסחר המקוון שהבטיח לנו לקבל ברשת הכל, במחיר הזול ביותר, ללא מגבלות זמן ומרחק, נראה קרוב מתמיד.

 

גילוי נאות: ynet משתף פעולה עם אתר zap.co.il

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ויז'ואל/פוטוס
יש מה להשוות
צילום: ויז'ואל/פוטוס
מומלצים