שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    מרצדס CLS - אין מחיר לרגש?

    אחת המכוניות היותר-מרהיבות שיש לתעשיית הרכב להציע, מתעדכנת עם מנועים חזקים - עוד יותר. קפצנו לבדוק אם זה הופך את ה-CLS לנחשקת עוד יותר

    ראשית, וידוי. אני מאוד אוהב את מרצדס CLS. ולא, ממש לא משנה לי אם היא קופה, ספורטיבית, או סתם מכונית סלון בלבוש אקסצנטרי. דווקא בגלל חוסר הרציונאליות ואי ההיגיון שבה, דווקא בגלל שהיא פונה בקיצוניות לרגש ולא מנסה להציע שימושיות, היא מעניינת כל כך. המראה שלה כה נהדר, כה שונה מהמתחרות, עד שפשוט אי אפשר שלא להתפעל ממנה. מוראט גונאק (היום איש פולקסווגן, בעבר יוצר הפיז'ו 206) חתום על הפסל הזה, שמצליח לשלב קווים יפים ואגרסיביים, להטמיע עבר עם עתיד. לא סתם הוא מתייחס למכונית הזו כאחת היצירות החשובות בקריירה המפוארת שלו.

     

    ועכשיו מושקת CLS מעודכנת, שנתיים אחר הצגתה הראשונה. היא נראית עדיין כה מוצלחת, עד כי זהירות מופלגת נדרשה כדי שלא לפגוע במקור. בסופו של דבר, מבחינה ויזואלית אין הרבה שינויים. חישוקים אחרים, גוונים שונים. לא הרבה יותר מכך. היא גם מקרינה כמות עוצמה ייחודית כל-כך, עד שגרסת AMG "שרירית" פשוט נראית מיותרת.


     

    אם לא לעדכן מבחוץ, ודאי מתחת לעור. מרצדס לא יכולה הרי להרשות ל-CLS לפגר מאחורי ה-E הסאלונית וה"צנועה" יותר, שתרמה את הפלטפורמה. ולכן היא מביאה גם למכונית הכאילו-קופה שני מנועי V8 חדשים, מנוע V6 עם הזרקה ישירה ראשון של מרצדס, ושולחת תגבור למומנט של מנוע ה-V6 טורבו-דיזל (ה-320 מייצר כעת 55 קג"מ).

     

    באותה הזדמנות הוסיפו מרצדס מספר צירופי אותיות מפוצצים כדי להעשיר את רשימה האבזור המתוחכם הארוכה בלאו הכי. למשל מערכת (Pre-Safe) שמכינה את המכונית לקראת תאונה בלתי-נמנעת עם דריכת חגורות וכריות, שינוי מיקום נוסע, וסגירת פתחים. יש משענות ראש אקטיביות שמופעלות על-ידי חיישן אלקטרוני (היישר מה-E), תאורה מיוחדת לבלימת חירום, מערכת בלימה שמתאימה עצמה (היישר מה-S). אה, ויש גם מפתח חדש...

     

    נכנסים

     

    עבור מי שאינו מכיר את ה-CLS, תייצר כניסה לחלל הנוסעים חוויה מעורבת. הדימיון כאן ל-E גדול במיוחד, ומהווה ניגוד בולט לחיצוניות הזועקת. מעטים הרי יזהו כאן פתחי אוורור-צד שונים. בסך הכל מדובר בסביבת העבודה והמחייה של ה-E המחודשת, כולל מספר פרטים שלא מצאו מקומם עדיין ותחושה זולה מדי, פה ושם. מה כן שונה? תנוחת הנהיגה אחרת בגלל הגג הנמוך יותר, ומכסה המנוע המשתפל הרחק לפנים. אגב, ב-AMG אהבנו את ציפוי העור המיוחד של ההגה, ואת מתגי האלומיניום לתפעול תיבה ידני. 

     

    אבל, יש הבדל מהותי בין ה-E ל-CLS - והוא נמצא כמובן מאחור. כאן יש צמד מושבים מצוינים אך נפרדים, בפירוש 2+2. וכדי לשמור על פרטיות, מותקנת מחיצה מקורית בין המושבים. רק כדאי לבחור נוסעים נמוכי קומה, מכיוון שמרחב הראש גבולי, גם אם מרווח הרגליים טוב. תשלום נוסף על העיצוב הוא תא מטען בעל פתיחה צרה יחסית, שאינו נוח לשימוש.

     

    מתניעים

     

    כאמור מרצדס ניצלה את אירוע ההשקה כדי לצרף ל-CLS את מנוע ה-CGI החדש והמרשים, ראשון עבור מרצדס עם הזרקת בנזין ישירה. בקצרה, כמו במערכת מסילה משותפת, גם כאן מסוגלים מזרקים מיוחדים למקד ולחלק את ההזרקה לתהליך מורכב יותר, עם מספר הזרקות קצרות לפני ואחרי ההופכות את התהליך ליעיל יותר.


     

    התוצאה היא 292 כ"ס מרביים ו-37.2 קג"מ, המאפשרים לדברי מרצדס זינוק מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.5 שניות ומהירות מרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש. על הכביש המנוע הזה מרשים עוד יותר, עם זמינות כוח טובה והרמוניה מצוינת עם תיבת שבעת ההילוכים החלקה של מרצדס.

     

    ה-CLS גם זוכה למנועי ה-V8 החדשים. ראשון וחזק במיוחד ממוקם בחזית ה-500 - בנפח 5.5 ליטר. כמו ב-S הוא מייצר כאן 388 כ"ס ו-54 קג"מ. וקשה להסביר עד כמה הוא הופך את המרצדס הגדולה והכבדה למכונת קילומטרים מדהימה. המכונית הזו שובה בקלילות, בשקט ובנינוחות בה היא נעה ומעבירה את הכוח לכביש. לא רק מכיוון שהיא מזנקת ל-100 קמ"ש ב-5.4 שניות בלבד. גם אם מדובר בנתונים שפעם השתייכו לאקזוטיקה בלבד, זו בכל זאת השלווה בה מסוגל המנוע הזה להאיץ למהירות המוגבלת של 250 קמ"ש.


     

    ואז עוברים ל-CLS 63 AMG, ומבינים שהחיים בחברת משחתת גדולה יכולים להיות מסעירים עוד יותר. ה-V8 החדש של חטיבת הביצועים מחלץ מ-6.2 ליטר 514 כ"ס ו-64.2 קג"מ, עם צליל אדיר שלוכד את האוזן ומסוכן למתמכרים בקלות. ב-63 אתה מרגיש כל הזמן כאילו יושב לך סוג של יצר רע - עם קלשון, קרניים והכל - על כתף ימין, מפציר בך לדרוך על הדוושה הימנית עוד יותר. 4.5 שניות לוקח לזנק מ-0 ל-100 קמ"ש, וזה כבר מעמיד בצל אקזוטיקות מודרניות. כביש רטוב מאפשר לגלות כמה זמן מחליקים הגלגלגים המניעים במעבר משני לשלישי ואפילו לבקרת היציבות לוקח זמן לרסן את הגומי הנאבק בכוח. כן, גם כאן יש הגבלה ל-250, בערך 50 קמ"ש מתחת לפוטנציאל האמיתי.

     

    ואיך היא מתנהגת? אחרי השיפורים הרבים שעברה ה-E, המרחק בינה לאחותה המסוגננת הולך וקטן והן הופכות דומות יותר בניהוג. אלא שאין לטעות כאן. למרות המראה וההגדרות, ה-CLS אינה מכונית ספורטיבית במיוחד. היא מרגישה מדוייקת אמנם, נכונה ובטוחה באופן מרשים. אבל היא כבדה, מתקשה לשנות כיוון ובכלל, מעדיפה את הקו הישר על-פני העיקולים התכופים וקטני הרדיוס. כן, בדיוק מה שחשבתם - משחתת אוטובאנים.

     

    היופי והמחיר

     

    למרות חוסר ההגיון שבה, ואולי בגללו דווקא, אי אפשר שלא לאהוב את ה-CLS. היא כל-כך מסוגננת, מרשימה ויוצאת דופן, שקשה לעמוד בפניה גם אם אין סיבות הגיוניות לרכוש אותה. היא מדברת לרגש, לא לשכל. וכשהאמוציות מדברות, הארנק ומנהל הבנק כנראה שותקים.


     

    אפשר כמובן להצטער על כך שדרישת התשלום על העיצוב השונה עומדת כרגע על יותר מ-100 אלף שקל לגרסאות מנועים דומים בהשוואה ל-E. גרסת הבסיס ל-CLS בארץ, ה-350, עולה החל מ-685,000 שקל. ה-AMG עולה מיליון מאתיים. אפשר להצטער, אבל אין סיבה. לרגש, כאמור, אין מחיר. המכונית הזו בכל זאת לא מעניינת אתכם? אז לא, זה לא אומר שאין לכם רגש. זה אומר שאין לכם מספיק כסף.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים