שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    ספר חדש: קחי שליטה, הגיעי לאורגזמה

    המסע של רייצ'ל סוויפט לגילוי האורגזמה הנשית, הוליד רב מכר שבו היא מפרטת איך מגיעים לזה בפועל. העיקרון: כדי ליהנות במיטה נשים צריכות לקחת שליטה על חיי המין שלהן. תתכוננו לחגיגות

    לילה אחד, אחרי סקס מתסכל במיוחד עם בן זוגה, ואחרי שטופפה על בהונותיה לחדר האמבטיה כדי להביא את עצמה בחשאי לסיפוק, החליטה רייצ'ל סוויפט, אמריקאית בת 30 פלוס, לצאת למסע בעקבות האורגזמה הנשית. במסגרת המסע הזה, שכלל תחקיר שהקיף מאות נשים והניב רב מכר שעוסק במסתורי האורגזמה, הצליחה סוויפט, לטענתה, לפצח את החידה.

     

    על ספרה "עינוגי אישה", שתורגם לאחרונה לעברית (הוצאת אחיאסף),‬ אומרת סוויפט: ”כתבתי ספר אנוכי, ואני גאה על כך‭.”‬ לכל מי שאומר לה שנשים רבות חיות ומאושרות גם ללא אורגזמה היא עונה: ”אולי, אבל גם אני רוצה להשתתף בחגיגה‭.”‬

     

    כבר בשנת 1989 גילתה שרי הייט שרק ‭30%‬ מהנשים בעולם מגיעות לאורגזמה ביחסי מין. ‭30%‬ לא חוות כלל אורגזמה, והשאר מגיעות לאורגזמה באמצעות אוננות. סוויפט ריעננה את הממצאים של דו"ח הייט. לדבריה, היא רוצה לשחרר נשים מהתווית של פריג'ידיות. ”אני סבורה‭,”‬ היא מצהירה, ”שהתווית הזו אכזרית וחסרת תוקף מדעי‭.”‬

     

    עניין של שליטה

    סוויפט לא מקלה ראש בטיפול מיני, אבל קיצור הדרך שלה גורס שדי בפיתוח יכולת הלמידה של כל אישה כדי להגיע בקלות לאורגזמה. ”טכניקת האוננות שלי היתה פשוטה מאוד וחסרת כל דמיון‭,”‬ היא מספרת. ”שפשוף קצר ולא ישיר באזור הנרתיק, שתיים־שלוש דקות, והאורגזמה מגיעה בגלים חמים. לעומת זאת, עם גבר נשארתי תמיד בלתי מסופקת.

     

    ”ניסיתי להבין מה קורה בין 'הטיפול המיני' שאני נותנת לעצמי לבין הטיפול שאני מקבלת מבן הזוג שלי, והתברר לי שקיים חיץ בלתי נראה, אך מרגיז ביותר, בין אישה לבין השיא שלה. לחיץ הזה קוראים חשש מאובדן שליטה. אצל נשים רבות יש חוסר מוכנות לתת לאחר לשלוט בהן, במיוחד כשזה נוגע באיבר האינטימי שלהן. הן מרגישות יותר בטוח כשיש להן שליטה על הבאת עצמן לאורגזמה‭.”‬

     

    לאור הגילוי הזה החליטה סוויפט לוותר על השליטה באורגזמה שלה. ”המצאתי מושג חדש‭,”‬ היא אומרת, ”שנקרא שליטה בלתי נראית. העיקרון שעומד מאחוריו הוא שאישה צריכה לאמן את גופה כדי להידלק ולהיענות לגירוי מיני, אבל לפי הצרכים שלה. במקום לשכב על הגב ולתת לגבר לנהל את העניינים לפי הקצב שלו, עליה ליטול את התפקיד הראשי לידיה‭.”‬

     

    סוויפט מעידה שהפסיקה להציב את צרכיו של בן זוגה לפני צרכיה. ”החלטתי להפסיק לעשות ויתורים קטנים בשבילו במיטה. אם קודם לכן, כשהוא היה מגיע לריגוש והתקרב לשיא, חששתי להפסיק אותו ונתתי לו ליהנות בעוד אני נשארת מתוסכלת, כעת עברתי להיות מאמינה נלהבת בזכויות האישה במיטה. ותתפלאו, בן זוגי אמר: 'זה נהדר, חבל שכולן לא אסרטיביות כמוך. זה כל כך סקסי'".

     

    ”האם פיתית אי פעם גבר‭,”?‬ היא שואלת את הקוראת. ”האם היית אי פעם במיטה עם בחור במצב שבו ידך היתה לגמרי על העליונה, מראשית הערב ועד שנרדמתם שניכם במיטה? זוהי הרגשה נפלאה שעושה פלאים ליכולת המינית של האישה‭.”‬

     

    לרשימת הסיבות מדוע נשים מתקשות לאבד שליטה במיטה מוסיפה סוויפט את העובדה שגם בזמן המשגל נשים רבות עוסקות בשאלות כמו האם אני מספיק מפתה, האם אני מספיק רזה, האם אני מספיק יפה. ”האישה מבקשת להיראות מושלמת בעיני הגבר וחשה שעליה להסתיר פגמים, למרות שאלה לא מעלים ולא מורידים בעיני הגבר בשיאו של המשגל‭.”‬

     

    אוננות תחילה

    מלכתחילה, טוענת סוויפט, נקודת הפתיחה של נשים בכל הקשור לאורגזמה פחות טובה. בעוד שגברים יכולים להגיע לזיקפה ולשיא במהירות, נשים זקוקות לזמן כדי להתחמם ועוד יותר זמן כדי לגמור. הגברים מצידם לא מתאמצים מדי להביא את בת זוגם לאורגזמה המיוחלת. ”הם לא מגרים מספיק את בת הזוג, גומרים מהר מדי, תנוחתם לא נכונה והם מגושמים‭.”‬

     

    הקושי להגיע לאורגזמה יכול להיות גם תוצאה של החינוך שקיבלה האישה בבית הוריה או טיב ההתנסות המינית שלה בעבר. ”נשים שקיבלו חינוך דתי מדכא או נשים שעברו אונס או גילוי עריות יתקשו להגיע לאורגזמה‭,”‬ היא אומרת. ”לחינוך יש חלק נכבד ביכולתה של אישה ליהנות מסקס עד הסוף‭.”‬

     

    לפני שאישה מנסה ללמוד להגיע לאורגזמה עם גבר, קובעת סוויפט, היא צריכה לדעת איך להגיע לאורגזמה עם עצמה. ואכן, אחד הפרקים בספרה נקרא 'איך לאונן טוב יותר'. המתכון שלה לסיפוק עצמי מתחיל כך: ”נתקי טלפון ונעלי את הדלת. שכבי במיטה, פשקי את רגלייך ולטפי בעדינות את גופך. כל מה שמענג אותך. אל תנהגי בחיפזון. הכניסי את ידיך בין הרגליים, לטפי, מששי, שפשפי, עד שתגלי אזור רגיש במיוחד. תחושי חמימות, קוצר נשימה ורצון למתוח את הרגליים. ככל שתשחקי יותר בידייך באזור הנרתיק כך תתעצם התחושה. אין זו אורגזמה אלא הקדמה‭.“‬

     

    בהמשך הפרק מפרטת סוויפט אמצעים שונים שיכולים לסייע לאישה להגביר את הריגוש, משימוש ב'צעצועים' כמו ויברטורים ועד גרביים מגולגלים, נוצות, אריגי פרווה וזרמי מים. עם זאת, “ידייך הן הכלי הטוב ביותר לאוננות‭,“‬ היא קובעת.

     

    אבל סוויפט יודעת שהבעיה שמטרידה את רוב הנשים היא איך בכל זאת עולים כיתה מחיי מין רגילים, רצופי ויתורים, ריצה לגמור בשירותים או סתם זיוף אורגזמה, לסקס סוער ומספק.

     

    בשלב ראשון, היא מייעצת, ערכי רשימה של הדברים שמטרידים אותך לגבי חיי המין שלך. ההכרה בקיומן של חרדות תצעיד אותך קדימה. דוגמה לסעיפים מהרשימה: “לא נוח לי לעשות אהבה באור‭,“‬ “לא בא לי לראות את איבר המין שלו‭,“‬ “אני חוששת שאני לא מספיק רזה‭,“‬ “אני לא מתגרה אלא אם אני שתויה“ ועוד.

     

    אחרי שתביני מה גורם לך אי נוחות, שתפי את בן זוגך. “אמרי לו מה את לא אוהבת, גם אם רק זיפי הזקן שלו מפריעים לך‭,“‬ ממליצה סוויפט. “אל תתנצלי ואל תדברי ברוגזה. יש משהו מאוד סקסי באישה שמבהירה לגבר בדיוק מה היא רוצה ומה היא לא רוצה במיטה. אל תניחי לו לעשות במיטה מה שלא לרוחך. אם הוא משפשף את הדגדגן שלך באופן שמכאיב לך, אל תהססי לבקש שיפסיק. התחילי ללמוד לומר לא למין כשאת לא רוצה בכך‭.“‬

     

    תרגילים באסרטיביות

    לאורך הספר מספקת סוויפט טיפים שונים, שיכולים לסייע לאישה להגיע לאסרטיביות מינית, כשהעיקרון שעומד שמאחוריהם הוא “עכשיו תורך‭.“‬ למשל: “אל תיכנסי למיטה עם איפור כבד. לבשי במיטה משהו שתרגישי בו בנוח. כותונת לילה סקסית עלולה לגרום לך אי נוחות. לעומת זאת, חולצה גברית ארוכה תמיד נראית מושכת, ואפשר לפתוח כמה כפתורים שתרצי. אל תתקשטי בגרביים שחורים ובביריות. לא רק שהאביזרים האלה מגוחכים ולא נוחים, אלא שבלבישתם את מעבירה את הדגש לסיפוק הגבר וגירויו, וזה נגד התוכנית‭.“‬

     

    ועוד: “עקבי אחרי המחזור החודשי שלך וצייני את הימים שבהם את מרגישה סקסית במיוחד. אחרי שבועות אחדים תגלי שזה דפוס קבוע. הסוד הוא להכיר את עצמך, לזהות את מצבי הרוח ואת התחושות שמורות לך שאת מוכנה לסקס, לא מפני שבן הזוג החליט שהוא רוצה בכך אלא מפני שגופך אומר לך את זה.

     

    “כדי לחזק את הנאתך בצעי תרגילים לחיזוק שרירי הנרתיק, כיוון שמתח שרירי טוב

     במקום הנכון מסייע מאוד לאורגזמה. כדי לדעת באיזה שריר מדובר הפסיקי את זרימת השתן כשאת יושבת על האסלה. השריר שבו את משתמשת הוא השריר שעליו יש לעבוד. כווצי והרפי אותו 20 פעם. אחרי כן החזיקי אותו מכווץ כמה שניות והרפי. עשי את זה עשר פעמים. מומלץ לבצע את התרגיל ארבע פעמים ביום.

     

    סוויפט מבקשת גם שתעמדי מול מראה בעירום, כמו דוגמנית בתנוחה מפתה. “צלמי את עצמך בתנוחות שבהן את מרגישה שהן הזווית המחמיאה והסקסית ביותר שלך. גם זה צעד בהשגת שליטה מלאה על המיניות שלך‭.“‬ ולסיום: “אל תספרי לגבר חדש שקשה לך להגיע לאורגזמה. אם הוא יגלה הבנה לצרכייך וידאג לגרות אותך כהלכה, תוכלי לגלות לו את האמת אחר כך". ‬

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: ויז'ואל/פוטוס
    תתחילי לשלוט במיטה. האורגזמה כבר תגיע
    צילום: ויז'ואל/פוטוס
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים