שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    שלושה מנויי AOL תובעים בגלל פגיעה בפרטיות
    תביעה ראשונה בעקבות דליפת הרגלי החיפוש של 650 אלף מנויי AOL. שלושת התובעים מבקשים מבית המשפט להכיר בתביעתם כייצוגית

    שלושה ממנויי ספקית האינטרנט האמריקנית AOL שגילו כי תיעוד של חיפושים שביצעו מופץ באינטרנט לעיני כל תובעים את החברה בגין הפרת חוקי הפרטיות.

     

    מדובר בתביעה הראשונה מאז התפוצצה הפרשה של הדלפת 19 מיליון בקשות חיפוש של 650 אלף ממנויי החברה, בהם שלושת התובעים – שני גברים מקליפורניה ששמם לא פורסם, וקסדורה רמיקסון מריצ'מונד, ניו יורק. מדובר באחת מדליפות המידע הגדולות בהיסטוריה שהובילה לפגיעה בפרטיות.

     

    AOL התנצלה על פרסום הנתונים, שנמשך שלושה חודשים, והאשימה בכך שני עובדים של החברה, שפוטרו מאז. נוסף על כך, מנהל הטכנולוגיה של החברה התפטר ו-AOL התחייבה לראשונה למנות עובד שיופקד על שמירת הפרטיות של המנויים.

     

    התובעים, שהגישו את התביעה ביום ו' בבית המשפט המחוזי באוקלנד, קליפורניה, מסרבים להסתפק בכך וסבורים כי על החברה לעשות הרבה יותר למען המנויים שנפגעו. הם בקשים מבית המשפט להכיר בתביעה כייצוגית.

     

    "אנשים שילמו ל-AOL בהנחה שהפרטיות שלהם מוגנת", אמר אתמול (ב') ג'ון דומינגואז, אחד מהפרקליטים של התובעים.

     

    הנתונים הסגירו את זהות המחפשים

    למרות שהמידע שדלף לא כלל שמות מלאים של מנויים, אשר זוהו באמצעות מספרי זהות, חלק מנתוני החיפוש הסגירו את זהות המחפשים, באמצעות שמות, מספרי כרטיסי אשראי ומידע רפואי.

     

    כך, למשל, כתב הניו יורק טיימס גילה כי משתמשת 4417749 היא תלמה ארנולד, 62, ואילו כתב הוושינגטון פוסט איתר את ג'ואן ויטמן, 55, באמצעות מידע שהקלידה במנוע החיפוש של AOL.

     

    AOL הסירה את המידע מאתר האינטרנט שלה לאחר שהדבר נודע למנהלי החברה. עם זאת, הנתונים כבר הועתקו ופורסמו באתרים רבים.

     

    דומינגואז אמר כי AOL צריכה לפחות לנסות לסגור את האתרים האלה או לחסום את הצגתם למנוייה. הוא סבור כי על החברה להפסיק לאסוף נתונים על הרגלי החיפוש של המנויים ולהשמיד את מאגר המידע הקיים.

     

    AOL שומרת נתונים המקושרים למנויים ספציפיים למשך 30 ימים. מדובר בהליך מקובל בחברות אינטרנט רבות, הנעזרות במידע כדי לשפר את השירותים שלהם. כמו כן, משרד ההגנה האמריקני הודיע לאחרונה על כוונתו לחייב ספקיות אינטרנט לשמור מידע על לקוחות למשך שנתיים על מנת להילחם בפורנוגרפית ילדים.

     

    AOL סירבה להתייחס לנושא התביעה, המבוססת על הפרה לכאורה של חוק הפרטיות האלקטרונית וחוקי הגנה על פרטיות של קליפורניה. שני ארגונים למען פרטיות, ה-EFF והפורום העולמי לפרטיות, הגישו תלונות בנושא לרשות הסחר הפדרלית.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים