שתף קטע נבחר

הממשלה תדון: איך להחזיר את התיירים לישראל

בעקבות המלחמה חלה ירידה של כ-40 אחוזים במספר התיירים המגיעים לישראל. בישיבת הממשלה יבקש שר התיירות 150 מיליון דולר כדי לשווק את ישראל בעולם בשלוש השנים הבאות

המשבר החריף בענף התיירות יובא מחר (יום א') לדיון דחוף בממשלה. על-פי נתונים של משרד התיירות, בשנת 2006 חלה ירידה של כ-40 אחוזים במספר התיירים המגיעים לישראל, בעקבות מלחמת לבנון השנייה. כדי להציל את הענף מבקש שר התיירות, יצחק הרצוג, תקציב מיוחד של 150 מליון דולר לשיווק ישראל בעולם.

 

הדיון מתקיים על רקע העובדה כי המלחמה בלבנון הובילה לירידה חדה במספר התיירים הנכנסים לישראל בשנת 2006. תחזיות המשרד, טרם המלחמה, צפו כי לישראל יגיעו בשנת 2006 כ-2.6 מיליון תיירים מרחבי העולם. לירידה הדרמטית בתיירות הנכנסת לישראל עקב המלחמה השלכות מרחיקות לכת על מספר המועסקים בתעשייה והכנסות המדינה מתיירות.

 

שר התיירות, יצחק הרצוג, מוביל יחד עם מנכ"ל המשרד, נחום איצקוביץ, וגורמי הענף השונים, מהלך לפיו יוקצו 150 מיליון דולר כתוכנית תלת שנתית (50 מליון דולר לשנה) לשיווקה של ישראל בעולם בשנים 2007-2009. זאת במקביל לדרישה להשקעה מאסיבית בתשתיות תיירותיות ובמענקי עידוד השקעות הון לבניית בתי מלון חדשים ושידרוגם של בתי מלון קיימים.

 

"אנו פועלים במתכונת חירום מתוך כוונה להציל את ענף התיירות ולהחזיר את התיירות לישראל כיעד אטרקטיבי על מפת התיירות העולמית", אמר השר יצחק הרצוג. "כדי לממש יעד זה יש להגביר את מאמצי השיווק במדיניות ארוכת טווח תוך הקצאת תקציב ומשאבים רב שנתיים בעלי מסה קריטית ויצירת ביקושים לתיירות לישראל בדומה למדינות, שהפכו את עצמם ליעדים תיירותיים אטרקטיביים בשנים האחרונות. נציג לממשלה את כל הצרכים הנדרשים".

 

מנכ"ל משרד התיירות, נחום איצקוביץ אמר ש"השיווק הינו המרכיב העיקרי בשיקום הענף במיוחד על רקע התחרות הקשה עם מדינות האזור". הדיון בממשלה מתקיים לפני יריד התיירות WTM, שהוא השני בגודלו וחשיבותו בעולם, שייפתח בתחילת חודש נובמבר בלונדון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דורון גולן
לשווק את ישראל. הרצוג
צילום: דורון גולן
מומלצים