שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    "האוצר דואג לחברות הביטוח"
    כך טוענים היום חברי מטה המאבק לביטוח הוגן לרכב הדו-גלגלי. לדבריהם, המידע שהוגש לפקידי האוצר ופורסם לציבור, כוזב. האוצר: "תעריפי הביטוח של אופנועים לא מכסים כיום את הנזק שהם גורמים"

    "קרא לסדר את פקידי משרדך", כך קראו היום חברי מטה המאבק למען ביטוח הוגן לרכב הדו-גלגלי לשר האוצר. לדבריהם, על השר לחייב את פקידי משרדו לעמוד בדרישות והצעות ועדת הכספים ומשרד התחבורה, המתנגדים - כך המטה - להעלאת מחירי ביטוח החובה לאופנועים וקטנועים. עוד אמרו היום (ב') חברי המטה, כי בידיהם נתונים אותם בוחרים פקידי האוצר להעלים מעיני מקבלי ההחלטות והציבור בישראל. לדבריהם, העלאת מחירי הביטוח, כפי שקבע משרד האוצר והמפקח על הביטוח, תגרום לקריסת הענף הדו-גלגלי, כולל עסקים נלווים, ענף השליחויות ובעצם כל אזרחי המדינה.

     

    "האוצר מועל באמון הציבור"

    במסיבת העיתונאים שנערכה היום קראו אנשי מטה המאבק לשר האוצר, בבקשה לעצור כל עוד ניתן את העלאת מחירי ביטוח החובה, במטרה להציל את הענף הדו-גלגלי. דרור גולדמן (יו"ר איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי), גיורא נדל (יועץ המטה לענייני ביטוח), משה טיומקין (חבר מועצת תל אביב) ויוסי אלבז (מבעלי רשת דומינוס פיצה), חשפו נתונים של הלמ"ס, הסותרים - כך הם - את נתוני ה"פול", כפי שהוצגו בפני משרד האוצר ושבעקבותיהם התאפשרה ההעלאה.

     

    לדברי הארבעה, המידע אותו הציג הפול הוא כוזב, ואילו זה הנלקח מהלמ"ס, הוא-הוא האמיתי והקובע. לפי נתונים אלה, כך הם, פקידי האוצר ובראשם המפקח על הביטוח, חוטאים במנהל לא תקין, ודואגים בעיקר לאינטרסים של חברות הביטוח. התעלמות המפקח על הביטוח מבקשת ועדת הכספים ומשרד התחבורה לבצע בדיקה מקיפה לפני קבלת ההחלטה, היא מעילה באמון הציבור.

     

    האוצר מגיב, למפרע

    אלא שבאוצר לא מתרגשים מטענות מטה המאבק, ונראה כי הם מוכנים היטב לכל התפתחות עליה חשבו הרוכבים. כך למשל הגיע למערכת

    ynet, שעות ספורות לפני מסיבת העיתונאים האמורה, הודעה מטעם האוצר המתייחסת למרבית הטענות אותם מעלים מתנגדי הרפורמה. בין היתר מבהירים שם כי טענות הרוכבים בדבר התעלמות מתוצאות העלאת מחירי ביטוח החובה, לאיכות החיים למשל, אינן רלוונטיות. "כאשר מתמחרים פרמיית ביטוח", אומרים שם, "יש להביא בחשבון את הסכומים שתשלם חברת הביטוח בגין נזקים, ולא לקחת בחשבון שיקולים אחרים כמו התועלות שאולי נגרמות לחברה כולה, שמקומם יפה לסוגיות אחרות".

     

    אנשי האוצר מקפידים לציין כי שיעור מעורבות האופנועים בתאונות דרכים גבוה מאד בהשוואה ליחסם באוכלוסיית כלי הרכב. ושוב חוזרים שם ומבהירים כי אילו צריכים היו האופנוענים ורוכבי הקטנועים לשלם את מלוא הסכום, מדובר היה בפרמיה גבוהה בהרבה. "מבטוח עם אופנוע בנפח 250 סמ"ק צריך היה לשלם כ-10,000 שקל", כך האוצר.

     

    באוצר יודעים גם להגן על הנתונים אותם קיבלו מהפול, לעומת אלה שהעביר הלמ"ס למטה המאבק ובו עשו דובריו שימוש, מספר שעות מאוחר יותר. "יש להבין כי נתוני הלמ"ס נשענים על חלק קטן (כ-15%) ממספר התאונות, בעוד נתוני הפול מבוססים על סך הפיצויים שהוא שילם". עוד אומרים שם כי "יש לזכור שנתוני הלמ"ס מבוססים על נתוני המשטרה, אשר מתייחסים רק לחלק מתאונות הדרכים".

     

    לסיום מבהירים באוצר עד כמה מסוכנת הרכיבה על אופנוע, עם הנתונים הבאים: הסיכוי להתאשפז כתוצאה מרכיבה על אופנוע גדול פי 25.5 מאשר על כל כלי רכב אחר. הסיכוי להיפצע קשה לפי אותם תנאים עומד על פי 16.4, הסיכוי להזדקק לשיקום רפואי עומד על פי 27.5 - כולם לפי דוח משרד התחבורה.

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    משלמים יותר מדי, או פחות מדי?
    צילום: אורלי דיין
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים