שתף קטע נבחר

מיקרוסופט החלה בפרסום אישי לפי הרגלי הגלישה

החברה החלה לקשור בין הרגלי הגלישה והחיפוש של משתמשים באתרי האינטרנט שלה לבין מידע אישי אחר שסיפקו אודותיהם, כדי להגיש להם פרסומות מותאמות אישית

מיקרוסופט החלה לקשור בין הרגלי הגלישה והחיפוש של משתמשים באתרי האינטרנט שלה לבין מידע אישי אחר, במטרה להציג פרסומות מותאמות אישית.

 

באמצעות קובצי cookies, המוטמנים במחשבי הגולשים, יכולה מיקרוסופט לקשור בין מידע אישי שמשתמשים מספקים כאשר הם נרשמים באמצעות שירות הדואר האלקטרוני המקוון Hotmail ושירותים נוספים לבין מידע בו הם צופים ואחריו הם מחפשים באתרי מיקרוסופט השונים, בהם מפות, בלוגים, חדשות ומידע כלכלי.

 

מיקרוסופט נעזרת במידע הזה כדי לבנות פילוחים שונים של גולשים – למשל, נשים בנות 30 ומעלה שקוראות חדשות כלכלה, למשל - והיא מתכוונת להציע למפרסמים את ההזדמנות להגיע לקהל המפולח הזה בעודו גולש באתרי מיקרוסופט.

 

גם אם המהלך האחרון הוא חדשני עבור מיקרוסופט, כמה חברות אינטרנט, בהן יאהו, כבר הקדימו אותן ביישום מודעות פרסום מותאמות אישית המבוססות על הרגלי הגלישה, שיטה המכונהbehavioral targeting (בתרגום חופשי: פרסום ממוקד התנהגות).

 

מיקרוסופט מעונינת להגדיל את נתח השוק שלה בתחום הפרסום המקוון, בו היא משתרכת אחרי גוגל ויאהו. החברה החלה לשלב נתונים אישיים שאספה מ-263 מיליון משתמשי שירות Hotmail עם נתונים שאספה באמצעות איסוף הרגלי החיפוש של גולשים אלה.

 

גידול של 76 אחוז בשיעור המקליקים

כאשר גולש נרשם לשירות Hotmail, עליו לספק פרטים שונים, בהם גיל, עיסוק וכתובת. עם זאת, גולשים רבים נוטים להירשם עם מידע שגוי. מיקרוסופט מתכוונת לצרף נתונים אלה לחיפושים שביצעו הגולשים במנוע החיפוש Live.com ולהרכיב פרופיל שיאפשר לה להגיש לגולשים פרסומות המותאמות עבור תחומי העניין שלהם בלבד.

 

מיקרוסופט השיקה את טכנולוגיית הפרסום הממוקד התנהגות בתחילת ספטמבר, לאחר ניסוי שנמשך שנה. החברה הודיעה כי בכוונתה להרחיב את התוכנית לכל העולם, אך לא מסרה תאריכים מדויקים.

 

החברה גילתה כי פרסום ממוקד התנהגות מגדיל עד 76 אחוזים את הסיכויים כי גולשים יקליקו על פרסומת, על פי אדם שון, מנהל בחטיבת השירותים המקוונים של החברה.

 

על אף שמבקרים הביעו חשש כי פרסום שכזה יאפשר לחברות לדעת יותר מדי על הלקוחות שלה, מיקרוסופט מאמינה כי הגולשים בעיקר ירוויחו מחשיפה למודעות רלוונטיות. "אנחנו חושבים כי השיטה הזו מספקת חוויה משופרת – הן בתחום הפרסום והן בתחום התוכן – והתוצאה תהיה שאנשים יבלו יותר זמן ברשת האתרים שלנו", אמר שון.

פורסם לראשונה 28/12/2006 04:53

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סי די בנק
המטרה: פרסום אישי
צילום: סי די בנק
מומלצים