שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    לקסוס GS300 - סוף לשליטה הגרמנית?

    תחום מכוניות הסאלון והפאר נמצא אצלנו כבר עשרות שנים בידי היצרנים הגרמנים. האם לקסוס GS יכולה לעשות לזה סוף?

    ה-GS של לקסוס נפלה בעבר בין הכסאות. היא לא הייתה אותה קריאת תיגר ראשונית וחצופה על מרצדס כמו ה-LS, ומאידך לא הציעה את התעוזה של ה-IS, במלחמה עם ה-3 של ב.מ.וו. למעשה, היא נראתה מאז ומתמיד בעיקר כניסיון למלא את מבחר הדגמים - מבלי להבריק ולהציע אלטרנטיבה של ממש לגרמנים. במקרה שלה, סדרה 5 או E קלאס, שתי יריבות אדירות בפני עצמן. והחדשות הטובות הן: המצב השתנה.


     

    על ה-GS המקורית - שהוצגה בתחילה ה-90' - חתום ג'וג'ארו האיטלקי, האיש שהתווה את הצדודית המיוחדת והאופיינית לה כל-כך. כעת היא נראית אחרת, ומזכירה רק במעט את המקור, למשל בקורה אחורית מעוגלת. אך היא ארוכה ונמוכה מקודמתה, נראית יותר כקופה דינמית. בסך הכל היא אינ המסובבת ראשים אמנם, אך קשה להתעלם ממנה. בין היתר מכיוון שהיא מכונית די גדולה - 482.5 ס"מ מפגוש לפגוש, 285 ס"מ של בסיס גלגלים - ודומה למרצדס E.

     

    מתוך המושב הנמוך-מעט, מתגלה סביבת נהג אופיינית למותג. עשירה, איכותית, שופעת ומפנקת. אבל איכשהו, היא פחות מלהיבה הן בעיצוב והן בטיב מה-IS הקטנה והזולה ממנה. משהו כאן מזכיר - ממש כמו בלם החניה ברגל - ששוק היעד החשוב הוא אמריקה. זה מסביר דבר או שניים.

     

    גם הנדסת האנוש פחות מוצלחת, בעיקר עקב ריכוז שפע מתגים משניים על מדף נשלף משמאל להגה. בחניה זה אולי מרשים, וזה מסייע ל"נקות" את סביבת הנהג, אבל כשצריך לתפעל, קשה לדעת על מה לוחצים. מבט לכיוון תוך כדי נסיעה, אינו מומלץ גם לחדי עין. וזה עוד לפני שהזכרנו כי הוא עשוי לפגוע בברך. ואם כבר, מי היה המהנדס שהחליט כי כדי לכוון מראות, צריך לפתוח מגירה ייעודית...?


     

    זה לא מונע מה-GS להציע שפע פינוקים. החל ממחוונים ברורים שמשנים תאורה בהתאם לעוצמת האור בחוץ, דרך אוורור למושבים שכמו ההגה מתכוונים חשמלית (עם זיכרון), מערכת שמע מצוינת, פנסי קסנון אקטיביים ועוד. בצד הבטיחותי מתהדרת ה-GS ב-12 כריות אוויר. לא ניתן להתעלם מצג המגע הגדול במרכז, הפוקד על מערכות שונות כולל שמע, אקלים, טלפון, ומחשב. הוא נראה נהדר, וברור יותר לשימוש מהמערכות הסבוכות של המתחרים האירופאים.

     

    מעניין עם זאת לגלות כי המכונית הזו מרגישה קטנה בפנים. יש מי שעשוי לאהוב את זה, יש מי שמופתע לרעה. האווירה מאחורי ההגה אינטימית-משהו, וזה מעולה, אך מאחור המרחב מוגבל, המקום לנוסע שלישי גבולי ותא המטען אינו נוח לשימוש.

     

    לא מבריק, כן שווה

    לחצן התנעה מעיר לחיים יחידת שישה צילינדרים יפנית, עם תזמון שסתומים משתנה ליניקה ופליטה והזרקה ישירה. ההספק המרבי כאן הוא 245 כ"ס, והכוח עובר לגלגלים באמצעות תיבת שישה הילוכים אוטומטית. 1,600 הק"ג אמורים על כן להאיץ ל-100 קמ"ש תוך 7.2 שניות בלבד, ולהגיע למהירות מרבית של 240 קמ"ש. על הכביש זה מרגיש פחות זריז.

     

    פעולת מנוע חלקה וחרישית בצירוף יחסי העברה ארוכים, יוצרת תחושה עצלה מעט בתחילה. שונה מהמתחרות הגרמניות הנמרצות. אלא שסל"ד גבוה יותר, כזה אליו בדרך כלל לא יגיע בעל מכונית סאלון, יזניק את היפנית המתקדמת במהירות לפנים. ה-GS עשויה ברגעים אלה לשנות עורה. לא עוד מכונת שיוט שקטה ועדינה, אלא מכונה שרירית ומהירה להגיב. לתיבה יש כמובן אפשרות תפעול ידני שעובד מעולה ומעניק שליטה מלאה. חבל רק שאין עליה שליטה מההגה. צריכת הדלק בנהיגה רגועה תנוע סביב 10 ק"מ לליטר מרשימים, אך תחת עומס ירדה לכ-6.5 ק"מ לליטר.


     

    התנהגות? כאן באמת עומדת הלקסוס מול מבחן קשה, בדמות הכמעט-שלמות הגרמנית. כדי לנסות ולהתחרות כשווה מול שוות, לקחו בלקסוס את כל מרכיבי המתכון - ממערך מתלים מתוחכם, ועד הנעה אחורית. התוצאה אכן מעניינת, גם אם חסרת עומק ורושם המתקבלים בב.מ.וו למשל. התחושה כאן בטוחה לחלוטין, אלא שנראה כי בדרך להציע יכולת דינמית, שכחו בלקסוס כי החלקה לא צפויה של הגלגלים האחוריים אינה נחשבת לפוליטקלי-קורקט מוטורי. זה עשוי היה להפוך מהנה, אמלמא בקרת היציבות הייתה מכויילת להתערבות גסה ומהירה מדי. חבל גם שתנועת המתלים אינה מרוסנת טוב יותר, וכי ההגה לא זכה לכיול הולם. נוחות הנסיעה בתוך העיר אינה מרשימה, אך מחוץ לעיר מדובר במרבד מרחף ומפנק.


     

    עוד איום

    הדגם החדש של ה-GS מעלה את "מכונית הביניים" של לקסוס לגבהים חדשים. הוא לא רק נאה ומרשים מבעבר, הוא גם מציע אלטרנטיבה הולמת למי שאינו מעוניין ביום לימודים ארוך רק כדי להפעיל את מערכת בקרת האקלים. העושר כאן אינו נופל מזה של הגרמניות, ורק בסעיף הסגנון והנגיעות האחרונות, יש ליפנים מה ללמוד.

     

    המחיר? 422,000 שקל אינם עניין של מה בכך עבור החלק הארי של האוכלוסיה, אך רוכשי מכוניות בסדר הגודל הזה לא יגיעו לרכב חדש בפחות מכך. לא רק זאת, אלא ששילוב הציוד העשיר שבלקסוס, גם במתחרות הגרמניות, יעלה את מחירן לגבהים בלתי נתפשים. לא כל אחד רוצה בכך, ויש כאלה שפשוט מעדיפים את האנונימיות היחסית שתעניק להם היפנית. הבחירה במתחרה כאן, אינה ירידה ברמה.

     


    לקסוס GS300

    לקסוס GS300
    מנוע 6 צילינדרים ב-V עם 24 שסתומים
    נפח / סוג דלק 2,995 סמ"ק / בנזין
    הספק מרבי 245 כ"ס ב-6,200 סל"ד
    מומנט מרבי 31.6 קג"מ ב-3,500 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים אחורית / אוטומטית, שישה הילוכים
    מרכב 4 דלתות, סדאן
    אורך 482.5 ס"מ
    רוחב 182 ס"מ
    גובה 143 ס"מ
    בסיס גלגלים 285 ס"מ
    משקל 1,620 ק"ג
    100-0 קמ"ש 7.2 שניות
    מהירות מרבית 240 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 10.2 ק"מ לליטר
    מחיר 422,000 שקל
    אחריות 36 חודשים
    אבזור בטיחות 12 כריות אוויר, ABS ,ESP
    כוכבי בטיחות: נוסע/ילד/הולך רגל 2/4/5 לפי EuroNCAP

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים