שתף קטע נבחר

ישראכרט: עלייה של 11.5% במחזור הקניות ב-2006

נתוני ישראכרט: העלייה מתבטאת בעיקר בצריכה השוטפת. 43% מהעסקאות בוצעו על ידי לקוחות בגילאי 36-55. שליש מהעסקאות בוצעו בתשלומים

עלייה של 11.5% נרשמה במחזור הקניות בכרטיסי ישראכרט בשנת 2006, לעומת שנת 2005. מנתוני החברה לשנה החולפת עולה, כי למרות המלחמה, השיפור במצב הכלכלי הביא גם לשיפור במצב הרוח הצרכני והגביר את הנכוונות לצרוך יותר ולבלות.  

 

על פי נתוני ישראכרט, העלייה ב-2006 מתבטאת בעיקר בתחום הצריכה השוטפת, ופחות בהיבטים של מוצרים ברי קיימא. כך, למשל, התשלומים לרשויות ממשלה ותשתיות עלו ב-2006 ב-17%, בענף הצעצועים נרשמה עלייה של 16%. בענף המחשבים נרשמה עלייה של 11%, קניות רהיטים גדלו ב-6%, וגם בתכשיטים ובשעונים נרשמה עלייה של 6%. בענף תיירות ונופש נרשמה עלייה של 9% במחזור העסקאות ובענף מכולות וסופרמרקטים נרשמה עלייה זהה.

 

ומי קונה בכרטיסי האשראי? על פי נתוני ישראכרט, 43% מהעסקאות בשנת 2006 בוצעו על ידי לקוחות בגילאי 36-55, כשתרומתם למחזור הכולל עמדה על 48%. ממוצע העסקאות של חתך גילאים זה היה גם הגבוה ביותר - ועמד על 253 שקל. אחריהם ביצעו לקוחות בגילאי 26-35 27% מסך העסקאות.  ממוצע העסקאות הנמוך ביותר היה של בני נוער, עם סכום עסקה ממוצע של 104 שקלים.

 

עוד עולה מנתוני ישראכרט כי 52% מהעסקאות בוצעו על ידי גברים, ללא שינוי משנת 2005. סכום הקנייה של גברים גבוה בכ-20% מזה של נשים, כך שרכישות הגברים היוו 56% מהמחזור הכולל של הקניות. ואיפה בכל אופן נשים קונות יותר מגברים? במכוני יופי וקוסמטיקה (פי 4.1), בחנויות נעליים (84% יותר), ובמתנות (80% יותר).

 

ולגבי תשלומים - הנתונים מגלים כי שליש מהעסקאות ב-2006 בוצעו בתשלומים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים