שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    צילום: אלי שאולי

    רנו גרנד-סניק - רואים חמש-חמש

    מתיחת פנים למוביל הנוסעים המקורי של רנו הביאה עמה בשורה חשובה במיוחד - תג מחיר אטרקטיבי מאי פעם. האם זה יספיק לחיים חדשים?

    יש דגמים שהופעתם משנה את התמונה. רנו סניק המקורי היה כזה, כאשר הציג לעולם כולו את המיניוואן הקומפקטי. אלא שבשנים האחרונות היה זה דווקא מאזדה 5 - שלא התקרב אפילו למידת המקוריות של ממציא הקטגוריה - אשר שינה את חוקי המשחק. הפעם זו לא הייתה גאונות טכנולוגית-עיצובית, אלא פשוט מחיר מפתה. הצלחתו של זה העירה את שוק המיניוואנים המנמנם עד אותו רגע, וגררה יבואנים רבים לחשיבה קדחתנית בדרך למצוא אפשרות הוזלה או שיפור יחס העלות-תועלת. לקרסו זה לקח למשל שנתיים, והגרנד-סניק הוא הדוגמה הטובה לכך.


     

    כשהגיע לפני כמעט שלוש שנים, היה מוביל הנוסעים מרובה המושבים (שבעה בסך הכל) יקר להחריד. עכשיו המצב שונה לחלוטין. במקביל להופעת גרסה מחודשת, אחרי מתיחת פנים, ירד המחיר ביותר מ-20 אלף שקל, ועומד כעת על 151,000 שקל. לא במקרה - מדובר ב"יישור קו" מול מאזדה 5, תוך כוונה לפנות ללקוחות ליסינג של קבוצה 4 לחישוב שווי ערך.

     

    מה חדש

    לגרסה המחודשת של הסניק מראה עדכני יותר, והשינויים תואמים את מקצה השיפורים שעברה משפחת המגאן כולה. המראה הנעים נשמר, וחיצונית מתמקדים השינויים בפגושים, יחידות תאורה מלפנים ומאחור וסבכה חדשה. למעשה, קל עכשיו יותר לזהות את הגרסה המחודשת, בגלל שימוש גדול יותר בפלסטיק שאינו בצבע מרכב - אכן, זה זול יותר.

     

    לא במקרה. הורדת המחיר התאפשרה בין היתר תודות לשיווקה של גרסה פשוטה מבעבר, ברמת גימור נמוכה יותר. זה מתבטא בעיקר בויתור על בקרת אקלים, ריפוד מהודר וחישוקים קלים - לא נורא. מצד שני קיבל הסניק המחודש בקרת יציבות חשובה, והוא עדיין כולל ארבע כריות אוויר ושני וילונות בטיחות, ולצידם מלוא הציוד החשמלי, מחשב דרך וחיישני גשם ואורות.


     

    תא הנוסעים נראה בכל זאת מעט פשוט יותר, בעיקר תודות לריפוד כהה וסביבת נהג אפרורית. עדיין מדובר במראה מקורי ונעים יחסית. המחוונים הדיגיטליים במרכז עדיין עמוסים מדי ומבלבלים, אבל מעבר לכך הנדסת האנוש נותרה נאותה. יש עדיין הקפדה על פרטים קטנים, כמו תאורת פנים שופעת, וילונות נשלפים, מראה פנורמית לצפייה על המתרחש בתוך הרכב, והשפע המסורתי של תאי אחסון ומגשים מסורתיים.

     

    שורת המושבים השלישית היא למעשה שני מושבים נפרדים שמתקפלים בקלות לתוך הרצפה, ומכוסים בשטיח (שקצת מסרבל את העסק). או אז מתהדר הסניק בתא מטען ענק (475 ליטר). פתיחתם מצמצמת את נפח ההטענה לכ-200 ליטרים סבירים, אך למרבה הצער מבטלת את אפשרות השימוש בכיסוי תא המטען. חבל שרנו לא נצלה את מתיחת הפנים כדי לפתור בעיה זו, ונאלצת עדיין להציע ללקוחותיה להשאיר את המוט בבית.

     

    מעבר לכך הכניסה לאחור עדיין אינה נוחה, והחלל שם - במיוחד לרגליים - אינו גדול, גם כשהיושבים במרכז נעים לפנים. הוא מתאים בעיקר לילדים סובלניים, שיאהבו לשבת שם, אבל לא יתלהבו יתר על המידה ממיקום גבוה מדי של חגורות בטיחות. ולא, אין פיצול לאחור של מערכת המיזוג.


     

    דינמיקה

    עדכון קל למנוע ה-2.0 ליטר הפך אותו נקי יותר לטענת רנו, אך גם גרע ממנו סוס בודד - 135 כ"ס בסך הכל. מה שלא השפיע על הנתונים היבשים: מהירות מרבית של 190 קמ"ש, זינוק ל-100 ב-12.1 שניות. הסניק כבד מאחיו בעל חמש מקומות הישיבה ב-120 ק"ג, אך מצויד ביחסי העברה מחולקים היטב. זה מאפשר לו להפגין זריזות דומה והאצה נאה. חבל רק שיחידת הכוח רועשת מדי בתא הנוסעים, וחסרה לעיתים תחושת עידון. התיבה האוטומטית, אחת מנקודות התורפה המוכרות של רנו בעבר, עברה כאן שיפור שנגע בעיקר לתוכנה. אלא שהיא עדיין "מתחכמת" מדי, נוטלת פיקוד במצב ידני ולעיתים פעלתנית שלא לצורך. צריכת הדלק נעה בין 11 ק"מ לליטר בשיוט רגוע, ל-7.7 ק"מ לליטר במסלול מאומץ. סביר בהחלט.

     

    גם מבחינת ניהוג אין שינויים גדולים. כמו כל משפחת המגאן, גם כאן הבטיחו רנו הגה כוח משופר, אך הוא עדיין לא מצטיין בבהירות ותקשורת. מצד שני, למרות תוספת של 5 ס"מ לבסיס הגלגלים ו-23 ס"מ לאורך הכללי, הסניק אינו מרגיש מגושם או כבד בניהוג מבעבר. ההתנהגות צפויה בהחלט, כושר התמרון טוב מאד.

     

    מוזר היה לגלות כי צמיגי המישלן אנרג'י (205/60-16) מתקשים לייצר אחיזה נאותה על כביש רטוב, ובקרת היציבות נקראה לעבודה הרבה יותר משצפינו. העובדה שמערכת המתלים הוקשחה כדי לטפל במשקל הנוסף, הפכה אותו בעיקר לפחות נוח, במיוחד בתנועה עירונית וכמבון כשאינו עמוס. מאידך - הקרקושים שאפיינו את הגרנד המקורי, נעלמו לחלוטין.


     

    תמונה שונה

    לפעמים שינוי במחיר הופך את כל התמונה. את זה הוכיח מאזדה 5, וזה נכון לא פחות במקרה של הגרנד-סניק. אם עד כה לא זיהיתם אותו על הכביש, זה לא היה מקרי. הדגם הזה, עקב תמחור לא הגיוני, היה יקר, נדיר ובצדק. אבל התג החדש הופך אותו לבעל סיכויים טובים בהרבה בשוק המקומי. מול מתחרהו הגדול הוא מציע בעיקר שורה שנייה נוחה לשלושה, ומותיר מקום ענק למטען. מול הסניק הרגיל הוא מציע מחיר אטרקטיבי, עם תג זהה לגרסה המעט-יותר מאובזרת של הדגם בעל חמישה מקומות הישיבה.

     

    בכך הוא מציע לא רק את התמורה הטובה ביותר במשפחה, אלא גם אלטרנטיבה מעניינית מאד ושווה שיקול נוסף למאזדה 5 הפופולרי. בהחלט שינוי מרענן.


    רנו גרנד סניק

    רנו גרנד סניק
    מנוע 4 צילינדרים, 16 שסתומים
    נפח / סוג דלק 1,998 סמ"ק / בנזין
    הספק מרבי 135 כ"ס ב-5,500 סל"ד
    מומנט מרבי 19.5 קג"מ ב-3,750 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, ארבעה הילוכים
    מרכב 5 דלתות, האצ'בק
    אורך 450 ס"מ
    רוחב 164 ס"מ
    גובה 174 ס"מ
    בסיס גלגלים 274 ס"מ
    משקל 1,530 ק"ג
    נפח תא מטען 200 ליטר (475 עם 5 מושבים)
    100-0 קמ"ש 12.1 שניות
    מהירות מרבית 190 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 11.6 ק"מ לליטר
    מחיר 151,000 שקל
    אחריות 36 חודשים
    אבזור בטיחות 6 כריות אוויר, ABS ,ESP
    כוכבי בטיחות: נוסע/ילד/הולך רגל 2/3/5 לפי EuroNCAP

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    רנו גרנד סניק
    צילום: אלי שאולי
    שימושית
    צילום: אלי שאולי
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים