שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות

    דו"ח: כ-100 אלף מקומות חנייה חסרים בת"א

    דו"ח פנימי של עיריית תל-אביב חושף נתונים קשים על מצוקת החנייה בעיר. באזור שממערב לאבן גבירול מספר המכוניות כפול ממקומות החנייה הפנויים. יוזם הדו"ח: "אנחנו מנסים כל הזמן לקדם חניונים, אך בכל שנה מתווספים עוד ועוד כלי רכב"

    מחפשים חנייה בתל-אביב? אתם לא לבד. דו"ח פנימי של עיריית תל-אביב יפו קובע כי חסרים 98 אלף מקומות חנייה בעיר. כך חושף בסוף השבוע "עיתון תל-אביב", מרשת ידיעות תקשורת.

     

    כחלק מהנסיון לפתור את בעיות החנייה, החליטו בעירייה להכין לראשונה דו"ח מקיף על מאזן החנייה העירוני: היצע מול ביקוש. במשך חצי שנה ישבו אנשי מקצוע מאגפי התחבורה, ההנדסה והתכנון האסטרטגי של העיר ואספו פרטים מתוך מסמכים, תוכניות ועל ידי תצפיות על החנייה והתנועה בעיר. 

     

    בתום התהליך הוכן דו"ח עב כרס, המציג מספרים מדויקים על מצב החנייה בעיר: היצע החנייה בעיר הוא 262 אלף מקומות חנייה, בעוד שהביקוש למקומות חנייה עומד על 360 אלף. הביקוש חושב על-ידי שיקלול מספרם של בעלי רכב מבין התושבים, בעלי העסקים, העובדים ומקבלי שירותים בעיר.

     

    הכי צפוף - אזור מספר 1

    תל-אביב מחולקת לשישה אזורי חנייה. אזור מספר 1 - מאבן גבירול עד הים, אזור 2 - מאבן גבירול עד לאיילון. אזור 10 - צפון העיר, אזור אלנבי עד יפו, אזור 50 - יפו עד בת-ים ואזור 30 - מאיילון מזרחה.

     

    הדו"ח מציין כי האזור בעל מצוקת החנייה הגדולה ביותר הוא אזור מספר 1, שבו על כל מקום חנייה אחד מתחרות שתי מכוניות. בתצפיות שנערכו באזור עלה כי בשעות הבוקר חסרים לתושבי האזור 2,200 מקומות חנייה, בשעות הצהריים חסרים 11,900 מקומות חנייה ובשעות הלילה הנתון מגיע למספר שיא של 18,100 מקומות חנייה שחסרים לתושבים.

     

    מחזיק תיק התחבורה בעיריית תל-אביב, ד"ר משה טיומקין, שיזם את הכנת הדו"ח אומר כי "הדו"ח נועד כדי ללמוד על הבעיות וכדי לפתור אותם. אנחנו מנסים כל הזמן לקדם עוד ועוד פרויקטים של חניונים, אך יחד עם זאת - כל שנה מתווספים עוד ועוד כלי רכב".

     

    אז איך זה מסתדר עם האכיפה המוגברת שלכם?

    "האכיפה היא לא מטרה היא רק אמצעי לעשות סדר. צריך לזכור שבלי האכיפה אי אפשר היה בכלל לנסוע בעיר. אנחנו כל הזמן מנסים לשפר ולייעל, ונקווה שמהדו"ח הזה נוכל ללמוד את הבעיות ולנסות לפתור אותן".

     

    עיריית תל-אביב מודעת למצוקת החנייה, אך נראה שהיא מתפרנסת ממנה לא-רע: הכנסות העירייה מדו"חות חנייה מגיעים ל-180 מיליון שקלים בשנה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: מיכאל קרמר
    גוררים מכוניות מחנייה אסורה. ארכיון
    צילום: מיכאל קרמר
    מומלצים