שתף קטע נבחר

החודש הפך לשבוע

פסטרמה של עוף טוב התקלקלה מספר ימים לאחר פתיחתה, ובשירות הלקוחות של החברה אמרו ללקוח כי בתחתית הקופסא, באותיות קטנות, כי מומלץ להשתמש 7 ימים לאחר הפתיחה, למרות שהתאריך האחרון לשימוש היה בעוד חודש. עוף טוב: לא מדובר בהטעיה

לאחרונה רכש ג' נקניק פסטרמה דל שומן מתוצרת עוף טוב. על האריזה היה מוטבע התאריך האחרון לשימוש, שהיה כחודש אחרי הרכישה. הוא פתח את האריזה והחל להשתמש בתכולתה, אך מספר ימים לאחר הפתיחה התקלקל הנקניק.

 

בעקבות זאת פנה ג' לשירות הלקוחות של עוף טוב. שם, בתגובה, היפנו אותו לתחתית הקופסה. בתחתית, מספר ג', באותיות קטנטנות, היה כתוב: "מומלץ לצרוך 7 ימים לאחר הפתיחה". כאמור, כמה ימים אחרי הפתיחה התקלקל הנקניק.

 

ג'  תהה כיצד ייתכן שתאריך התפוגה היה רחוק למדי, בעוד קיימת התוויה כזו של שימוש במוצר בתוך שבוע בלבד. ל-ynet אמר, כי אילו ראה זאת קודם לקנייה, קרוב לוודאי שהיה נמנע מרכישת הקופסה. את בני שיחו בעוף טוב גם שאל, מדוע עובדה זו אינה מצוינת באותיות גדולות יותר על האריזה, אך לא קיבל על כך תשובה.

 

כך או אחרת, כאשר תהה שמא יואילו לפצותו על המוצר שהתקלקל כה מהר – מצא עצמו מול אצבע מאשימה על כך שלא קרא את ההוראות.

 

ג', מובן מאליו, יותר לא ירכוש מעוף טוב את המוצר הזה. הוא כועס, ובצדק.

 

ראשית, גם אם ייתכן שמוצר סגור יחזיק מעמד בתנאי קירור נאותים כחודש בטרם יתקלקל, אך עם פתיחתו יתקצרו חיי המדף שלו, יש לציין זאת באופן בולט על האריזה – ולא בתחתיתה, היכן שסביר שלא צרכנים רבים יראו זאת, ועוד באותיות קטנות. משלא כך נעשו הדברים עולה חשש לכאורה להטעיית הצרכנים. שכן, כמו ג', ייתכן שיהיו צרכנים שלא יצליחו לסיים את צריכת המוצר בתוך שבוע, ועקב מרכיב כה מהותי באיכות המוצר פשוט יעדיפו לוותר עליו.

 

יתרה מזו, אם צפוי כי מצב הנקניק כעבור אותם שבעה ימים מזמן הפתיחה יהיה כזה שאסור לאדם לאוכלו מחשש לבריאותו, ולא סתם מטעמי מירקם, צבע או ריח לא נעימים – היה על החברה לציין זאת. הציון "מומלץ לצרוך" אינו ברור, מפני שלצרכן ממוצע לא מגיע מציון זה מידע, מה יקרה כעבור תקופה זו.

 

שנית, כעניין של שימור לקוחות, האשמת הצרכן כי הנזק נגרם באשמתו אינה ממין התבונה. זה מסוג הדברים שבקורסי שיווק ייכנסו תחת הכותרת מה לא לעשות בתחום זה.

 

עוף טוב: לא מדובר בהטעיה

מעוף טוב נמסר בתגובה, כי "שירות הצרכנים של החברה קיבל את פנייתו של ג' ובדק את הפנייה בכובד ראש ובמלוא תשומת הלב במטרה להעניק לו מענה מתאים ורלוונטי לפנייתו.

 

"עוף טוב מקפידה לציין על גבי אריזות כל המוצרים המלצה על כך שיש לצרוך את המוצר תוך שבוע מרגע פתיחתו ולכן אין מדובר כאן במקרה של הטעיית הציבור.

 

"החברה ממליצה על אורך חיי המדף של המוצר כאשר הוא סגור ומאוכסן בטמפרטורה שרשומה על האריזה. כאשר אריזת המוצר נפתחת ע"י הצרכן, אין החברה יודעת באיזו טמפרטורה נשמר המוצר, באילו תנאים הוא אוכסן ולכמה זמן הוא נשמר באחסון ולכן מצוינת על האריזה המלצה לצריכה תוך שבוע ימים.

 

"חשוב לציין, שהשינוי שיכול להיגרם למוצר לאחר שבוע מהפתיחה הינו שינוי טעם המוצר ולפעמים גם צבע- וחלילה לא מהווה סיכון בריאותי.

 

"החברה מתנצלת אם נגרמה אי הבנה או אי נעימות ללקוח".

  

הכותבת היא עורכת דין המתמחה בנושאי צרכנות

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים