שתף קטע נבחר

תביעה נגד סלקום: העלתה מחירים באופן בלתי הוגן

בקשה לייצוגית בהיקף 875 מיליון שקל נגד סלקום. התובעים: סלקום הטעתה עולים חדשים שחתמו על מסלול "מסלקום באהבה", והעלתה תוך שנה את התעריף ב-33% ותוך 20 חודשים ב-53%

בקשה לתביעה ייצוגית בסך 875 מיליון שקל הוגשה היום (א') נגד חברת סלקום לבית המשפט המחוזי בתל אביב. התובעים טוענים, כי סלקום הטעתה עולים חדשים במסלול עם התחייבות ל-36 חודשים שהציעה להם ונקרא "מסלקום באהבה", לאחר שהיא העלתה את התעריף המוזל עליו חתמו ב-33% תוך שנה, ותוך 20 חודשים ב-53%.

 

בכתב התביעה, שהוגש באמצעות משרד עו"ד חזקיה-חכמון, נטען כי "סלקום פעלה בחוסר תום לב, בניגוד לתנאי רישיונה ובניגוד לדין, וניצלה את חולשת הצרכנים לעומתה כתאגיד מסחרי ענק. סלקום גרמה למבקשים וללקוחות רבים כמותם נזקים כספיים וחסרון כיס, באמצעות גביית מחירים אשר האמירו בתקופת התוכנית, שלא כדין ובאופן בלתי הוגן".

 

התובעים טוענים עוד, כי "סלקום שתלה בהסכמי ההתקשרות עימה סעיף עדכון תעריפים להעלאת מחירים במסלול הכולל תקופת התחייבות - למרות שהרישיון שלה מחייב תעריפים קבועים וידועים מראש בכל תקופת ההתחייבות. על בסיס סעיף זה טוענת כיום סלקום, כי עומדת לה זכות לכאורה, לשנות את התעריפים בדיעבד, למרות שמדובר במסלול עם תקופת התחייבות".  לפי התובעים, סלקום השמיטה מה"סעיף עוקף רישיון" שלוש מילים, שקובעות שהיא יכולה להעלות את המחיר רק "בכפוף לתנאי רישיונה".

 

התובעים, שחתמו על המסלול לפיו הם ישלמו לסלקום 33 אג' לדקת זמן אוויר (אוגוסט 2005), משלמים כיום 51 אגורות לדקת זמן אוויר. לטענתם, לאחר שפנו בעניין לסלקום, היא השיבה להם כי היא רשאית לשנות תעריפים "לפי שיקול דעתה".

 

התובעים טוענים, כי "הלקוחות הצטרפו לסלקום על בסיס הבטחותיה בעניין הסכומים שתגבה מהם, בגין השירותים שהציעה להם לתקופת ההתחייבות. בתקופה הרלבנטית לא הייתה סיבה אחרת להאמרת המחירים, חוץ מרצונה של סלקום 'לעשות קופה' על חשבון הלקוחות שהצטרפו לתוכנית או למסלול דומה".

 

"סלקום", נכתב בתביעה, "הפרה את חובת תום הלב המוטלת עליה בניהול משא ומתן לקראת כריתתו של הסכם". בתביעה נטען, כי גביית היתר של סלקום מכל לקוחותיה הפרטיים עומדת על כ-875 מיליון שקל - וזה כאמור גם סכום התביעה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים