שתף קטע נבחר

רוצים טלפון של 012? לא עם כל רשת אלחוטית

אם יש לכם נתב אלחוטי, ואתם לא מנויים באינטרנט של 012, לא תוכלו גם להשתמש בשירותי הטלפוניה הפנים ארצית של החברה

עשרות אלפי גולשים בישראל המשתמשים בנתבים אלחוטיים לא יכולים להתחבר לשירות טלפון הקווי של חברת 012. הסיבה, לטענת נציגי החברה, היא חוסר תאימות בין הנתבים לציוד שלהם. אך אם אתם מנויים של 012 באינטרנט, אין שום בעיה.

 

חברת 012 קיבלה לפני כחודשיים רישיון לשיווק טלפוניה פנים ארצית (בקידומת 072), ולהתחרות בבזק וב-HOT. מכיוון שבניגוד לשתי החברות הראשונות, ל-012 אין תשתית פיזית של קווים ברחבי הארץ, החברה עושה שימוש

בתשתית אינטרנט קיימת. הלקוח מקבל מתאם מיוחד המתחבר למכשירי הטלפון בבית מצידו האחד, ומצידו השני מתחבר למודם.

 

המחשב מתחבר למודם במקביל למתאם, וכך למעשה אין הפרעה ממשית בגלישה. כאשר פנינו לחברה להזמין קו, ציינו שברשותנו נתב אלחוטי ושאנחנו מחוברים דרך חברה אחרת לאינטרנט. הנציג הודיע לנו כי המתאם לא יעבוד, ולא נוכל להתחבר לשירות.

 

הנציג לא סיפק הסבר הגיוני וסירב לאפשר לנו לדבר עם תומך שעשוי לתת הסבר טכני מפורט לבעיה. הוא רק ציין ש"הרשת האלחוטית מפריעה לקו הטלפון שלנו". האזינו לחלק מהשיחה שערכנו עם הנציג.

 

  

יש לציין, כי הנציגים שענו לנו במספר שיחות שאלו אותנו מראש אם יש לנו נתב, על מנת לוודא שאנחנו יכולים להתחבר דרכה.

 

012: תומכים בנתבים של הלקוחות שלנו

למרות הסבריו של הנציג, האפשרות הטכנית לעבוד עם נתב קיימת, על פי הסברי החברה. אף על פי כן, ב-012 מעדיפים שלא לתמוך בלקוחות של חברות אחרות, ככל הנראה מכיוון שהחברה לא יכולה להבטיח תמיכה מלאה בנתבים שנציגיה לא מכירים ולא נקנו דרכה, במקרה ויש תקלה. המשמעות היא שגם אם קניתם נתב מדגם זהה לזה שנותנים ב-012, עדיין לא תוכלו להתחבר לרשת אלחוטית דרכם - למרות שאין מגבלה טכנית לעשות זאת.

 

מהחברה נמסר בתגובה: "012 מחברת לקוחות בעלי נתב לשירות הטלפון הקווי 072, וקיימים אלפי לקוחות המחוברים בצורה זו כיום.

 

לקוחות 012 יכולים ליהנות משירותי הטלפוניה הקווית, כאשר החברה מספקת עבורם תמיכה מלאה וניהול הנתב על ידי שליטה מרחוק באמצעות יוזר וסיסמה, וכמו כן ביכולתנו לתת להם אחריות מלאה לנתב.

 

השירות ניתן כמובן גם ללקוחות של ספקיות האינטרנט האחרות, למעט ללקוחות שברשותם נתב אשר לא מאפשר מתן תמיכה אופטימלית". 

 

במסגרת מדור "שימוש הוגן" נטפל בתלונות צרכניות ונעלה לדיון נושאים עקרוניים. נפגעתם משירות לקוי של ספק האינטרנט? קניתם מודם או מעבד וגיליתם שעבדו עליכם? פנו אלינו באמצעות הטופס הזה וננסה לעזור.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אי אפשר להתחבר לנתב
צילום: ויז'ואל/פוטוס
מומלצים