שתף קטע נבחר

למה כל כך קשה למצוא מחירים של חבילות גלישה באינטרנט?

ספקיות האינטרנט לא עושות את החיים קלים לגולשים שבסך הכל רוצים למצוא ברשת מידע בנושא כמה עולה להתחבר לאינטרנט

רוצים לקנות מצלמה באינטרנט? אין דבר קל מזה. נכנסים לאחת מהחנויות המקוונות בארץ או בחו"ל, או לאתר השוואת מחירים, ומוצאים את החנות הזולה ביותר. צרכנים עקשנים ונחושים יודעים גם שאפשר להשתמש בנתונים האלה כדי לשכנע בעלי חנויות להפחית מחירים.

 

המצב מורכב קצת יותר כשרוצים לרכוש מנוי לאינטרנט המהיר, או אפילו רק לברר אם המחיר שאנחנו משלמים מוגזם מדי. החברות מאוד רוצות למכור לנו מנוי כזה ומשיקות מיליוני שקלים בקמפיינים טלווזינים,

באנרים, שלטי חוצות, מבצעים ומתנות. אולם, חלק מהחברות פשוט נמנעות מהצגת מידע בסיסי באתריהן בשאלה כמה עולה להתחבר לאינטרנט. חלקן הופכות את החיפוש אחר המידע למייגע במיוחד.

 

למה להסתיר את המחירים?

תמוהה ההחלטה שלא לפרסם את מחירי הגלישה, שכן החברות דווקא מציגות באותיות קידוש לבנה את מחיריהם של שירותים נלווים כמו אנטי-וירוס, תיבה מוגדלת או עלונים בתשלום - שירותים שגולשים רבים פשוט אינם נזקקים להם - או יכולים פשוט לרכוש בשלב מאוחר יותר, ולא מוכרחים לרכוש עם חבילת הגלישה.

 

אותן חברות פועלות כנראה תחת המחשבה שאם נתקשר אליהן בשביל לקבל את המידע על המחיר, אנשי המכירות יסבירו לנו למה אצלם הכי טוב (ולא בהכרח הכי זול), ובאותה הזדמנות ימכרו לנו את אותם שירותים נלווים. אם נתקשר או נפנה דרך האתר, נתבקש, לרוב, להשאיר לנציגים את מספר הטלפון שלנו, כדי שהם יוכלו להתקשר ולהתקשר עד שנרכוש מנוי.

 

חשיבה מוטעית, לטעמנו. דווקא חשיפה גדולה וברורה של המחיר בעמוד הראשי, בעוד האתרים האחרים מסתירים את המחיר תמשוך גולשים להאמין שמדובר במשהו אטרקטיבי ולהתחבר.

 

עוד יודעות החברות שהמחיר המוצג ללקוח הוא לא תמיד המחיר סופי והאמיתי. לקוחות עקשניים מספיק יצליחו להתמקח ולקבל מחיר זול יותר בדמות "הטבה מיוחדת" או מבצע סודי כלשהו שפתאום מנהלת המשמרת אישרה לספק באופן חד פעמי.

 

מה ההבדל בין "מסלולים" ל"חבילות"?

התחלנו באתר של בזק בינלאומי. הקלקנו על "לקוחות פרטיים", ולאחר מכן בחרנו באפשרות "אינטרנט" בתקווה למצוא מחירי גלישה. לא ממש ברור אם צריך ללחוץ על "מבצעים וחבילות", או "מסלולים" ומה ההבדל ביניהם. לאחר ההקלקה התברר, שכך או כך, מחירים לא נקבל. בסופו של דבר נגיע לטופס בו נמלא שם וטלפון ונציג החברה יחזור אלינו.

 

אם תרצו, לעומת זאת, לרכוש את אחד מהשירותים המוספים של בזק בינ"ל, המחירים מוצגים באתר בצורה ברורה ובגופן מוגדל משאר הטקסט. רק תקליקו ותקנו.

 

המשכנו באתר של נטוויז'ן. הקלקה על "שירותים ומוצרים" מספק רק מחירון של שירותי גלשיה מוספים כמו תוכן בתשלום, ושדרוגים לתיבות המייל (כנראה גלישה באינטרנט זה לא "שירות"). הקלה על "הצטרפו עכשיו" לא ממש מצרפת אותנו או מאפשרת לנו לראות כמה עולה להצטרף, אלא מפנה אותנו לטופס בו אנחנו משאירים טלפון - וחוזרים אלינו בשעות שביקשנו.

 

באתר של ברק, שהתמזגה עם חברת נטוויז'ן, בחרנו ב"לקוח פרטי" ושם ב"אינטרנט מהיר". קיבלנו מידע והסברים יפים ומרתקים על הסיבים האופטיים של החברה אבל אפשרות לברר מה המחיר? יוק.

 

למצוא את המחיר בניסוי וטעיה

באתרים של סמייל (015), וקווי זהב (012) שאף הן בתהליכי מיזוג, מצאנו את מחירי הגלישה, אבל עדיין יש מקום לשיפור אצל שתיהן.

 

באתר של 012 נואשנו די מהר מה"הצטרפות המהירה" בצד, שלא עזרה לנו להגיע למידע המבוקש - מחיר, אז בחרנו בכפתור "אינטרנט" תחת "לקוח פרטי". אם מצליחים להתעלם מהבאנר המעצבן והרועש עם איל קיציס, אפשר למצוא בצד הימני התחתון של העמוד חמישה סטריפים (הפניות עם טקסט ותמונה) למבצעים שונים.

 

רק ניסוי וטעיה הובילו לסטריפ הרביעי, שכותרותו היא "012 – ספקית האינטרנט המהירה ביותר בישראל", מוביל לעמוד ובו מוצגים המחירים בטבלה. באותיות קטנות יותר למטה תוכלו לראות שמדובר במחירים בהתחייבות לשנה. כמה עולה ללא התחייבות? תתקשרו או תשאירו פרטים.

 

באתר סמייל הסתבכנו בגלל ריבוי השמות של החברה. בהתחלה נקראה אינטרנט זהב, אחר כך הוסיפה את 015 - הקידומת שלה לשיחות בינלאומיות, ובסוף שינתה את השם סופית ל"סמייל", אבל השאירה בדרך אתרים בכל השמות.

 

חיפוש השם העדכני "סמייל" בגוגל, או הקלדת הכתובת smile.net.il, הוביל לאתר התוכן של החברה בשיתוף MSN. משם הקלקנו על הכפתור "smile.net אינטרנט מהיר" (אגב, הכתובת smile.net שייכת בכלל לחברה אחרת). משם הגענו לעמוד הזה, בו מופיעים מחירים חלקיים ולא תמיד עדכניים הכוללים גם תשלום על תשתית. 

 

HOT ובזק: יש מחירים עדכניים

בניגוד לספקיות האינטרנט, בזק ו-HOT המספקות שירותי תשתית, הפתיעו לטובה. באתרים של שתי החברות, ובמרחק של שתי הקלקות מהעמוד הראשי, מתפרסמים מחירים עדכניים, התואמים גם את הצעות המחיר שקיבלנו מהנציגים בטלפון.

 

ייתכן ובגלל שיותר קשה לעבור בין ספקיות תשתית (כי בחלק מהמקרים המשמעות היא להחליף מספר טלפון) לבזק ו-HOT אין סיבה לגרום ללקוחות להתקשר רק בשביל לקבל מחיר. האתרים של שתי החברות מדגימים באופן מושלם כיצד מציגים מידע רלוונטי לגולש - ובמקום בולט ונגיש.

 

באתר של בזק הגענו אל טבלת המחירים בשתי הקלקות בלבד: תחילה על "שירותי אינטרנט", ושם על המבצע הרלוונטי לנו. נוסף על המחירון עם המבצע הנוכחי של מדפסת חינם, מופיעה באתר גם טבלת מחירים רגילה וברורה מאוד למי שלא מעויין במבצעים. 

 

גם באתר Hot המחירים מופיעים במקום בולט והגיוני. הקלקה על אינטרנט, ולאחריה הקלה על "תעריפים". שם מצאנו שתי טבלאות מחירים מפרוטות - למנויי הטלוויזיה בכבלים, ולאלה שאינם מנויים. 

 

תגובות החברות

מבזק בינלאומי נמסר "מאחר ובזק בינלאומי חושבת שאינטרנט זה הרבה יותר מקישוריות ולראיה היא זו שהמציאה ופועלת בשיטת מסלולי האינטרנט. אנו חושבים שיותר שירותי יהיה להתאים ללקוח את החבילה המתאימה לו ולצרכיו וזאת עושה הנציג בטלפון בשיחה מול הלקוח. יתר על כן, הפרסונליזציה לצורכי הלקוח מקבלת משנה תוקף על רקע מגוון המסלולים והחבילות הרב שמציעה החברה ללקוחותיה".

 

מנטוויז'ן-013-ברק נמסר כי החברה "מפרסמת מעת לעת את המבצעים האטרקטיביים המוצעים ללקוחות באתר האינטרנט"

 

מחברת smile אינטרנט זהב נמסר: "אנו מודים על שהסבתם את תשומת לבנו, ואנו פועלים לעדכון המבצעים עבור אינטרנט בלבד- ללא מחיר תשתית. בימים הקרובים האתר יעודכן".

 

במסגרת מדור "שימוש הוגן" נטפל בתלונות צרכניות ונעלה לדיון נושאים עקרוניים. נפגעתם משירות לקוי של ספק האינטרנט? קניתם מודם או מעבד וגיליתם שעבדו עליכם? פנו אלינו באמצעות הטופס הזה וננסה לעזור.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כמה עולה להתחבר?
צילום: ג'רמי פלדמן
מומלצים