שתף קטע נבחר

הצד הפחות מוצלח של חופש הבחירה

החוויה הקשה שבהזמנת בעל מקצוע גרוע גורמת לנו להקשיב לקמפיין של "נו פרובלם", ולפתרון שהחברה מציעה - שירות הפניית בעלי מקצוע ללקוח, על פי צרכיו. המבחן הסופי, כמובן, הוא האם השירות יצליח לקיים את הבטחותיו

הקמפיין החדש של חברת "נו פרובלם" מאיר לנו את מהות השירות של המדריך "דפי זהב", באמצעות הסיסמא: "כשאתה בוחר בעל מקצוע מהמדריך, לא תדע על מי תיפול".

 

הסיסמא הזאת (במנותק מהקמפיין), לא אומרת שבעלי המקצוע השונים ב"דפי זהב" אינם טובים. היא כן אומרת שכל אחד, טוב או רע, יכול להופיע במדריך כבעל מקצוע, ומהות המדריך היא לתת לנו פרטים של מבחר גדול של בעלי מקצוע בתחומים מגוונים, כאשר הסינון שלהם מבחינת המחיר, המקצועיות, הזמינות וכדומה - מוטל על הצרכן.

 

"דפי זהב" ביקשה להוריד את הקמפיין של "נו פרובלם" - ונענתה בשלילה - בטענה כי סדרת הסרטים המשעשעים-עצובים של "נו פרובלם" מציגה לנו פרשנות חד צדדית של הסיסמא. הסרטים מדגישים, בהצלחה רבה, את הצד הפחות מוצלח של חופש הבחירה, והוא, כמובן, בעלי מקצוע גרועים.

 

בעלי מקצוע גרועים אפשר למצוא בכל מדריך, וגם דרך המלצות מחברים או קרובי משפחה (ובהזדמנות זו, את, שהמלצת לי על קרוב המשפחה שלך שעושה הובלות - עברו הרבה שנים אבל אני עדיין זוכרת לך את זה!). אבל אין ספק שהבחירה בפרסומות שמחברות אותנו אל החוויה הקשה שבהזמנת בעל מקצוע גרוע גורמת לנו להקשיב ל"נו פרובלם", ולהתעניין בפתרון שהיא נותנת: "מהיום פונים ל"נו פרובלם" - רק בעלי מקצוע טובים ואמינים ביותר".

 

הסרטונים של "נו פרובלם" הם באורך של 21 שניות (לעומת 30 השניות המקובלות). זהו הישג נאה להעביר בזמן קצר כל-כך גם סיפור על כישלון וגם פתרון, ואורך הסרטונים בלי שום ספק חוסך למפרסמים כסף רב בעלות הפרסום. יחד עם זאת, התשדירים הקצרים גם חוסכים לנו פרטים על מהות השירות החדש.

 

לא מדריך אלטרנטיבי

שימו לב ש"נו פרובלם" הוא לא מדריך אלטרנטיבי שבו ניתן למצוא רק בעלי מקצוע אמינים לצרכן חופש בחירה ביניהם. "נו פרובלם" הוא שירות טלפוני, שבו הצרכן מפרט את צרכיו, והחברה מפנה אליו בעלי מקצוע, לפי שיקול דעתה, ומבטיחה אחריות (בתנאים מסוימים) על עבודת בעל המקצוע.

 

מדובר, אם כן, בשירות שמהותו שונה לחלוטין ממדריכי השירותים למיניהם. קחו בחשבון שכאשר מבטיחים לנו "רק בעלי מקצוע טובים ואמינים", כפי שנאמר בפרסומת, אנחנו מצפים לרמה מאוד גבוהה של שירות וגם לרמה מאוד גבוהה של אחריות שתעמוד מאחורי השירות. גבוהה בהרבה ממה שאנחנו מצפים כשאנחנו בוחרים בעצמנו בעל-מקצוע ממדריך שירותים.

 

מכאן ברורה ההשוואה למדריכי השירותים שנבחרה כאסטרטגיית הפרסום. לעומת מדריך שירותים, שלא נותן שום אחריות, השירות החדש קורץ מאוד. המבחן הסופי כמובן, הוא לא לאיזה שירות יש פרסומת טובה יותר, אלא איזה שירות מצליח לקיים את ההבטחות שלו.

 

"המקצוענים" "בעלי מקצוע"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים