שתף קטע נבחר

ועדת הכלכלה דורשת מהסלולריות לפשט החשבונית

ועדת המשנה שהקימה ועדת הכלכלה להידוק הפיקוח על חברות הסלולר, דורשת לפרט בכל חשבונית את המחיר הממוצע של זמן אוויר לדקה, של הודעות SMS ושל גלישה באינטרנט ולציין משך כל שיחה שביצע הלקוח בפועל. נציגי חברות הסלולר ביקשו ארכה לביצוע השינויים עד אחרי החגים

חברות הסלולר נדרשו היום בוועדת הכלכלה לפזר את הערפל האופף את החשבונות החודשיים שלהם, כך שהמנויים יוכלו למצוא בהם את ידיהם ורגליהם, ובעיקר יוכלו להשוות את התשלומים למתחרים. משרד התקשורת וארגוני הצרכנים תומכים בשכלול הנדרש, ונציגי החברות התקשו לדחות את הדרישות על הסף וקיבלו פסק זמן עד חודש ימים להתייחסות.

 

הדרישות עלו בוועדת משנה, שהוקמה לפני כחודש, לבחינת הדרכים לעידוד התחרות בין חברות הסלולר. יוזם הבחינה, יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ גלעד ארדן (ליכוד), העמיד את עצמו בראש ועדת המשנה. המועצה הישראלית לצרכנות הציגה תוצאות בדיקה מדגמית של חשבונות, הממחישה את הבלבול שנגרם למנוי בגלל חוסר הבהירות. הבדיקה העלתה העדר פירוט של שירותים ותעריפים, וחיובים כוללניים, אפילו בניגוד לתנאי הרישיון ולהוראות התקן הישראלי.

 

ח"כ ארדן הציג ארבע דרישות בפני חברות הסלולר: 

 

* לפרט בכל חשבון את תכנית החיוב ואת תמציתו, ואם הוא מוגבל לתקופה קצובה, גם את מועד סיומה. 

* לציין בחשבון אם הפסקת התכנית כרוכה בתשלום קנס, באיזה סכום מדובר ומהו לוח הזמנים הקשור בו. 

* לציין את המחיר הממוצע של זמן אוויר לדקה עבור שיחות, מסרוני SMS, וגלישה באינטרנט. 

* לציין בפירוט השיחות את משך כל שיחה בפועל ולא רק את הזמן לחיוב.

 

סמנכ"ל משרד התקשורת לכלכלה ד"ר אסף כהן, אמר שהוא רואה את תמונת המצב עין בעין כמו יו"ר הוועדה וסמך את ידו על הדרישות שהעלה. נציגי החברות הסכימו לשקול את הדרישות בחיוב אבל ביקשו ארכה לבחון את אפשרויות היישום שלהן. הם רמזו כי בגלל החגים המרוכזים בחודש הבא אולי ייאלצו לבקש ארכה נוספת עד סוף אוקטובר.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ויז'ואול/פוטוס
סלולר. חשבונית ברורה
צילום: ויז'ואול/פוטוס
מומלצים