שתף קטע נבחר

פרטנר: גידול של 38% ברווח הנקי ב-2007

הכנסות החברה הסתכמו בשנה החולפת ב-6.1 מיליארד שקל, עלייה של 9%. ב-2007 נוספו 192 אלף מינויים חדשים ובסך הכל לפרטנר 2.86 מיליון מינויים. ברבעון הרביעי תחלק החברה דיבידנד של 320 מיליון שקל

תעשיית הסלולר הישראלית פורחת, במיוחד כאשר מדובר ביצירת ערך לבעלי המניות. חברת הסלולר פרטנר רשמה בשנת 2007 רווח של 939.8 מיליון שקל, גידול של 37.7%. הכנסותיה צמחו ב-9% והסתכמו בשנה החולפת ב-6.11 מיליארד שקל. בשנת 2007 ייצרה פרטנר מזומנים בהיקף של 916 מיליון שקל, כ-18.3% יותר משנת 2006.

 

כסף רב זה שנצבר בקופתה, יוזרם בשנה הקרובה לכיסם של בעלי המניות. במסגרת הדו"חות הודיעה ההחברה על שני צעדים בכיוון זה. פרטנר תחלק דיבידנד של 320 מיליון שקל ב-6 במרץ, כך שסך הדיבידנד השנתי של החברה יסתכם בשנת 2007 ב-752 מיליון שקל. חלוקה זו משקפת תשואת דיבידנד שנתית של מעל 6%. עוד הודיעה פרטנר כי תבצע בפעם הראשונה רכישה חוזרת של מניות בהיקף של 600 מיליון שקל. מהלך זה יגדיל את שיעור הרווח לכל מניה.

 

נתוני הרבעון הרביעי

בחינת נתוני הרבעון הרביעי מצביעים על תמונה דומה. הכנסות החברה הסתכמו ברבעון זה ב-1.63 מיליארד שקל, גידול שנתי של 12.6%. לעומת הרבעון השלישי של 2007 מדובר בקצב צמיחה נמוך יותר של 1.6%. הרווח הרבעוני הסתכם בכ-301.9 מיליון שקל, גידול שנתי של 85%.

 

לצד שיפור הפעילות של החברה, קיימות שתי סיבות חד פעמיות שמסבירות גידול פנומנלי זה: ירידה בהוצאות המס ברבעון הרביעי, ומעבר מהוצאות מימון להכנסות מימון בשל ירידה בהיקף החוב של החברה והכנסות מפעילות גידור. ה-EBITDA שרשמה פרטנר ברבעון הרביעי עמד על 501.3 מיליון שקל, גידול שנתי של 8.6%. שיעור רווח זה מההכנסות ירד מרמה של 31.9% ברבעון המקביל אשתקד לרמה של 30.8% ברבעון הרביעי של 2007.

 

הירידה הרבעונית בשיעור ה-EBITDA נגרמה בשל מאמצי השיווק של החברה לקראת רפורמת ניידות המספרים, שהחלה ב-1 בדצמבר. פרטנר הגדילה את הוצאות השיווק ההנהלה והכלליות ברבעון הרביעי ב-37% לעומת הרבעון השלישי ובכ-42% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הוצאות אלו הסתכמו ב-188.6 מיליון שקל ברבעון החולף.

 

רפורמה זו השפיעה על החברה גם בקנה מידה שנתי. הוצאות השיווק והמכירה של פרטנר הסתכמו בשנת 2007 בכ-370.2 מיליון שקל גידול שנתי של 20.4%. גם הוצאות ההנהלה הכלליות זינקו בשנת 2007 בשיעור חד של 29% לרמה של 235.9 מיליון שקל. עליה זו בהוצאות לחצה על שיעור הרווחיות, אשר נותר השנה קובע. שיעור ה-EBITDA (רווח תפעולי בניכוי פחת והפחתות) ממהכנסות החברה, המעיד על רמת ייעילותה, עמד בשנת 2007 על 33% בדומה לשנת 2006. רווח ה-EBITDA עמד בשנת 2007 על רמה של 2 מיליארד שקל, גידול שנתי של 8.9%.

 

192 אלף מינויים חדשים ב-2007

במישור התפעולי רשמה החברה לא מעט הצלחות. בכל שנת 2007 היא גייסה 192 אלף מנויים חדשים מתוכם 65 אלף ברבעון הרביעי, אשר נחשב באופן מסורתי לרבעון חזק. לחברה כיום 633 אלף מנויי דור שלישי, לאחר שגייסה או שדרגה בשנה החולפת 357 אלף מנויים.

 

פרטנר מדווחת כי היקף השימוש בטלפון הסלולרי המשיך לעלות גם השנה, כך שמספר דקות השימוש החודשי הממוצע למנוי בשנת 2007 היה 366 דקות, צמיחה של 8% בהשוואה ל-2006. ברבעון הרביעי של 2007, נתון זה עמד על 345 דקות, כך שהצמיחה צפויה להימשך גם ב-2008.

 

ההכנסה החודשית הממוצעת מכל מנוי (ARPU) נותרה יציבה על 158 שקלים בשנת 2007. לגבי שנת 2008 דיווחה פרטנר כי היא צופה המשך גיוס מנויים חדשים גידול בהכנסות וברווח, אך בקצב נמוך יותר מזה שנרשם בשנת 2007.

 

מנכ"ל החברה דוד אבנר אומר כי "ברבעון הרביעי הצלחונו לגייס 65 אלף לקוחות חדשים לחברה. מדובר בשיא מבחינתנו. הרוב המוחץ של לקוחות אלו הגיע אלנו מחברות מתחרות, אך העדיף שלא לנייד את מספרו. כנראה שיש ערך לקידומת 054". עוד ציין כי הוא מרוצה במיוחד מהתוצאות הכספיות נוכח השיחקה הנמשכת במחיר דקת שיחה. על פי נתוני פרטנר שחיקה זו הסתכמה בשנת 2007 ב-11% בממוצע. אבנר הדגיש את הפעילות של החברה בתחום התוכן הסלולרי (ללא SMS) אשר יצרו לחברה הכנסות שיא של 425 מיליון שקל אשר מהווים 8% מההכנסות החברה משירותים וזאת לעומת 6.3% מההכנסות בשנת 2006.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סיון פרג'
דוד אבנר, מנכ"ל פרטנר
צילום: סיון פרג'
מומלצים