שתף קטע נבחר

למה אי אפשר להתחרט על התחייבות לספקית?

התחברתם לאינטרנט בהתחייבות לתקופת זמן? אין לכם ממש אפשרות להתחרט, גם לא אם החיבור אינו לשביעות רצונכם והתקשרתם מיד וביקשתם להתנתק לפני שגלשתם דקה אחת

חברות האינטרנט מפתות את הצרכנים להתחייב אליהן לחצי שנה או שנה. זאת, על מנת לקבל הנחה בתשלום על השירות. למרות המחירים האטרקטיבים, חשוב לזכור כי ההתחייבות חלה מהרגע בו מסרתם את מספר כרטיס האשראי בשיחת הטלפון - ולא תמיד אפשר להתחרט.א' וי', שני לקוחות של בזק בינלאומי חוו זאת על בשרם, כשרכשו חבילת גלישה באינטרנט מהיר מהחברה וביקשו לשנות את דעתם לאחר הרכישה.

 

אי אפשר להתחרט

א' התקשרה לפני מספר ימים לחברה ורכשה מנוי לאינטרנט בטכנולוגיית ADSL של בזק, על אף שזאת לא הייתה עדיין זמינה בביתה. לאחר מכן התקשרה לבזק וביקשה לחבר את ביתה ל-ADSL על מנת שתוכל להתחיל לגלוש.

 

לדבריה, הטכנאי שהגיע לביתה לא יכול היה לספק לה תשתית ל-ADSL בלי למתוח כבלים לא אסתטים בביתה. בצר לה, החליטה לבטל בינתיים את המנוי ולמצוא פתרון אחר לגלישה. כשהתקשרה לבזק בינלאומי, בטרם חלפו יומיים מהמועד בו התחברה, נאמר לה כי היא בהתחייבות ועליה לשלם את קנס היציאה אם ברצונה להתנתק.

 

גם י', גולש אינטרנט מדרום הארץ, ביקש לבטל את הרכישה שביצע - אך מסיבות אחרות. לדבריו, לאחר שהתקשר לבזק בינלאומי והתחבר, קיבל עסקה משתלמת יותר מספקית האינטרנט הנוכחית שלו. הוא פנה כעבור מספר שעות שוב לבזק בינלאומי, בה לא גלש בכלל, וביקש לבטל את העסקה - אך קיבל תשובה זהה - כי הוא בהתחייבות.

 

ביטול עסקה מרחוק

במידה מסויימת, הצדק נמצא עם חברות האינטרנט, שעמודות על סירובן. חוק הגנת הצרכן קובע כי ביטול עסקה הנוגעת לשירות, מצד הצרכן, צריך להעשות "בתוך 14 יום מביצוע העסקה ובלבד שהביטול נמסר יומיים לפחות לפני המועד בו צריך השירות להינתן". במקרה של חבילת גלישה - השירות ניתן באופן מיידי, גם אם הגולש לא עשה בו שימוש - כך שהמרווח הזה בן היומיים לא קיים.

 

אולם, טוב יעשו בספקיות האינטרנט, אם יאפשרו יום או יומיים של חסד לגולשים שהתחברו אליהן, וביקשו להתחרט - תהא הסיבה אשר תהא. ניתן לראות אם גולש עשה שימוש במנוי וגלש, ומכיוון שיש מעט ספקיות אינטרנט בארץ - הסיכוי לרמאויות קטן והתועלת שבמהלך כזה עשויה דווקא להטיב עם הצרכן שלא ירגיש כבול ומחויב.

 

בזק בינ"ל: הובהר ללקוחות שהם בהתחייבות

באשר לא', טוענים בבזק בינלאומי כי בוצעה בדיקה לפיה כן ניתן היה לספק לה תשתית ADSL. עוד  נמסר מהחברה "תמוהה בעינינו פנייתכם שהרי הלקוחות המבקשים להתנתק יכולים לעשות זאת בכל שלב. עם זאת ללקוחות המצטרפים לחבילות שבהתחייבות- חבילות המזכות את הלקוחות בתעריפים חודשיים מוזלים, אכן ישנו חיוב במעמד הניתוק טרם סיומה של התקופה.

 

"חשוב כי נדגיש כי בזק בינלאומי מבהירה אודות ההתחייבות במעמד המכירה,במייל ובמכתב. הלקוחות מצידם הסכימו לכך ובחרו להצטרף לחבילות אלה. יתר על כן, נדגיש ונציין, כי בזק בינלאומי מצדה, דאגה והעמידה לרשות הלקוחות באופן מיידי את משאבי הרשת אליהם התחייבה . החברה מקפידה לשירות לקוחותיה בסטנדרטים הגבוהים ביותר בדגש על שקיפות ולמען שביעות רצונם המלאה של הלקוחות".

 

במסגרת מדור "שימוש הוגן" נטפל בתלונות צרכניות ונעלה לדיון נושאים עקרוניים. נפגעתם משירות לקוי של ספק האינטרנט? קניתם מודם או מעבד וגיליתם שעבדו עליכם? פנו אלינו באמצעות הטופס הזה וננסה לעזור.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אי אפשר להתחרט. אילוסטרציה
צילום: ויז'ואל/פוטוס
מומלצים