שתף קטע נבחר
 

הרכבת תבקש תוספת של 4 מיליארד שקל לתקציב

ל"כלכליסט" נודה כי רכבת ישראל תבקש לעדכן את התקציב הרב-שנתי ל־30 מיליארד שקל עד 2015, כדי לעמוד בעלייה במחירי הברזל ולרכוש קרונות וקטרים

 רכבת ישראל ומשרד התחבורה מכינים בקשה לעדכון תקציב הפיתוח הרב-שנתי של הרכבת לכ-30 מיליארד שקל עד 2015, כך נודע ל"כלכליסט".

 

בפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר, בהשתתפות מנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן ומנכ"ל הרכבת יצחק (חקי) הראל, הוחלט לדרוש מהאוצר 4 מיליארד שקל נוספים כדי להשלים את משימות הפיתוח של הרכבת לשנים הקרובות.

 

ל"כלכליסט" נודע כי הרכבת ביקשה את התוספת כדי שתוכל לממן את העלייה החדה בתשומות הבנייה, ובעיקר של הברזל, המשמש להקמת מסילות רכבת, וכן לממן רכישה של קרונות וקטרים כדי לתת מענה לעלייה המתמדת במספר הנוסעים. התוכניות לשנים הקרובות כוללות גם בנייה של הפרדות מפלסיות.

 

התוכנית הרב־שנתית של הרכבת מתוכננת לשנים 2002–2015. באוגוסט עדכנה הממשלה את התקציב ל-25.8 מיליארד שקל עד 2012, אולם הרכבת תעלה כאמור דרישה לתוספת תקציב בפגישה שאמורה להתקיים בין אגף התקציבים לבין משרד התחבורה.

 

בין הפרויקטים הבולטים של הרכבת נמצאים הכפלת קו הרכבת בין נען לבאר שבע (77 ק"מ), קו אשקלון־באר שבע (70 ק"מ), מסילת עכו־כרמיאל, וכן קו ראשון לציון-בני דרום ומסילת העמק בין בית שאן לעפולה.

 

כמו כן, בעקבות תאונות הדרכים שבהן היו מעורבות רכבות ומכוניות מבצעת רכבת ישראל הפרדות מפלסיות במקומות שבהם הוכחה ההפרדה כחיונית. במקומות אחרים מנסה הרכבת למנוע את סכנת ההתנגשות באמצעים טכנולוגיים.

 

ב-2007 נסעו ברכבת 31.8 מיליון נוסעים, לעומת 28.4 מיליון ב-2006. רכבת ישראל אמורה לקבל עשרות קרונות מחברת סימנס העולמית, אך למרות התחייבות החברה נדחית האספקה שוב ושוב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תחנת רכבת כפ"ס. מבקשים לעדכן את התקציב
צילום: עמית שעל
מומלצים