שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    לבטל את פסח
    במקום לצאת לחופשי בוחר עם ישראל להשתעבד למטלית ולמגב. אין ספק שהחג הזה שובר אפילו את אלו ששרדו את הגיבושים האכזריים של חנוכה ופורים ורבים הם הבורחים לדהב ולכרתים. אסף וול קורא לבטל את הפסח
    בואו ונודה על האמת, פסח הוא חג בלתי נסבל. שיקום אחד, שאינו בעל מניות ב"סנו" ושיצהיר שהוא באמת מצפה לחג הזה.

     

    כבר עכשיו, חודש לפני שעת הש', אני נתקל בשאלות חטטניות. "נו התחלתם כבר לנקות לפסח?". הכל רוצים לדעת אם השגת איזה יתרון ביחס אליהם והפשרת כבר את הפריזר, או שאתה עדיין תקוע במגירה של הירקות. כולם מרגישים שהם חייבים לעשות משהו לקראת יום הדין ההיגייני הזה, לפני שיתייצבו בפתח הדוֹדים הצחורים נושאי זר הכריזנטמות והמתנה מאיקיאה.

     

    אין ספק שהחג הזה שובר אפילו את אלו שהחזיקו ושרדו את הגיבושים האכזריים של חנוכה ופורים. הרי כבר עכשיו, חודש לפני, כולם מחפשים רק איך לברוח. חבילות נופש מציעות לערוך את הסדר באנטליה, בכרתים ואפילו בבנגקוק. ארבעים שנה ניסו בני ישראל להגיע אל הארץ המובטחת וכשסוף סוף הצליחו – הם חוזרים לדהב. אף אחד לא ממש מעוניין להיות פה כשליל הסדר מתרחש. איש אינו מעוניין שתיפול עליו איזו "חירות" פתאומית מהשמיים.

     

    האמת, גם לי לא מתאים להיות בן חורין. נח לי שיגידו לי מה לעשות. אני למשל, מוכן להינעל במחסני חשמל עם מיקי בוגנים ולא להתענות בבחירת מתנות לאמי וחמותי. אני גם מעדיף לבנות ערי מסכנות לפרעה ולקושש תבן ללא רכב חברה וללא תנאים סוציאליים, רק לא "לעשות חלונות".

     

    בכלל, מה הסיפור הזה עם החירות? הולך לו לתומו יהודי מן היישוב, לפתע מבשרים לו במפתיע כי מהיום ואילך הוא בן-חורין. אפילו פותח חג מיוחד לצורך העניין. מי מאתנו לא ייתקף בעתה לשמע בשורת איוב שכזו? לכן מיד מחפש לו היהודי שעבודים שיקלו עליו את מצוקות החופש. בשל כך הוא מגעיל את המזגן, מקרצף במרץ את האסלה בחל"כ וממרק את השיש בחומצה פולית. כי העבד לעולם נשאר עבד. הוא אינו מסוגל לעצור רגע ולחשוב כאדם חפשי, הוא חייב להשתעבד למשהו. זו כנראה הסיבה שבגינה הפך עם ישראל הנוירוטי את חג החירות לחג הניקיון הכפייתי.

     

    אך גם ימי החג עצמם אינם חרוסת. נראה כי החוגגים נדרשים לכישורים מיוחדים כדי לעבור את החג בשלום מתחילת ההגדה ועד להשקתה החגיגית של המופלטה.

     

    הרי שוב ייפול הפסוק "שָׁדַיִם נָכֹנוּ וּשְׂעָרֵךְ צִמֵּחַ, וְאַתְּ עֵרֹם וְעֶרְיָה" דווקא על המתבגר החנון והמתפדח (ומי שמבין מדוע צריך לקרוא את האפטייזר המהמם הזה לפני הקניידלעך – שיקום). שוב תטען הסבתא כי בניגוד לטעם המחריד אין מדובר בתוסף לשמן הידראולי מסין אלא בבורשט אורגינלי מפולין ושוב יתאשפזו במחלקה הגסטרולוגית פתאים שחסמו בגרגרנותם את המעי הגס ברגבים דביקים של קוקוס ומבוטנים. אז מי בכלל צריך את החג הזה? ולמה למרוח אותו על שבוע?

     

    לכן אני מבקש שוב מהגורמים הנוגעים בדבר, לאור ההצלחה הקודמת בביטול חג החנוכה. שמישהו ייקח כבר יזמה ויבטל גם את החג הארוך והמיותר הזה. לא, אין לנו שום עניין להפוך לבני חורין או לבזבז את זמננו היקר בארץ המובטחת. ניתן אולי, כתחליף, להכפיל ולשלש את יום העצמאות. הרי גבעת חלפון מעניינת הרבה יותר מההגדה. גם המצרים שם קצת יותר סימפטיים מפרעה ואפילו העלילה, איך לומר בעדינות, הרבה יותר ריאלית.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    אסף וול
    צילום: זיו רון
    איזה כיף!!! מתחילים בניקיונות
    צילום: ablestock
    הבורשט אורגינל. סדר
    צילום: יעקב סער, לע"מ
    מומלצים