מירס תפצה לקוח שקנסה לאחר שהתנתק
לקוח מירס שהתנתק מהחברה עקב בעיות קליטה, נאלץ לשלם לחברה קנס של 2,900 שקלים. הוא תבע את הכסף בחזרה, וקיבל אותו עם תוספת של פיצוי בסך 3,000 שקלים
לקוח של מירס שביקש להתנתק ממנה עקב קשיי קליטה נאלץ לשלם קנסות עקב הניתוק. בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים קבע, כי מירס תשיב לו את הסכום ששולם על ידו בעת ההתנתקות, וכן תפצה אותו בסכום של 3,000 שקל.
התובע רכש בספטמבר 2003 שלושה מכשירים מאת מירס, שהיו אמורים לקשר בין המעבדה שלו לבין שני מחסני חלפים במעלה אדומים. לטענת התובע, המכשירים לא מילאו את יעדם, שכן לא היתה קליטה בין המעבדה לבין היעדים האחרים, ומדובר בכשלון תמורה מוחלט.
כאשר ביקש התובע להתנתק ממירס - התברר לו שעליו לשלם קנסות עקב הניתוק.
התובע דורש החזר כספי בסך 2,900 שקלים ששולם למירס בעת ההתנתקות, וכן פיצוי בסך 15,000 שקלים בשל אחזקת המכשירים במשך 3 שנים שגרמה, לטענתו, להוצאות רבות, אובדן לקוחות, עוגמת נפש ותעריפים יקרים יחסית לחברות המתחרות.
מירס טענה, כי מההסכמים שהתובע חתם איתה עולה, כי הוא ידע שהוא עלול להיות מחויב בדמי יציאה אם יבטל את ההתחייבות לפני תום תקופת הזמן המינימלית של 36 חודשים.
מירס אחראית לבעיות הקליטה
השופטת אנה שניידר קבעה, כי התובע ביקש להתנתק ממירס לפני המועד המוסכם לא רק עקב בעיות הקליטה במכשירים, אלא גם עקב חוסר כדאיות כלכלית לאחר שדמי השירות "הוקפצו", כטענתו, מ-70 שקלים ל-143 שקלים לחודש. נקבע, כי אכן היו בעיות קליטה במכשירים, אשר לא נפתרו גם לאחר הפתרונות שהוצעו על ידי מירס.
לדברי השופטת, "חזקה על עסק שמתקשר עם חברת תקשורת ומפרסם את מספרי המכשירים שלו - שאין לו אינטרס להתנתק מהחברה, אלא אם כן קיימות בעיות קליטה, המקשות כל כך עליו ועל לקוחותיו עד כי ההתנתקות נראית לו עדיפה. נראה שזה המקרה שלפנינו".
נפסק, כי הואיל והתובע בכל זאת השתמש במכשירים עד להתנתקות, על אף שלא קיבל את רמת השירות אשר לו ציפה, יהא ראוי וצודק לחייב את מירס להחזיר לתובע את הסכום בסך 2,900 שקלים ששולם על ידו בעת ההתנתקות, וכן לפצותו בסכום של 3,000 שקלים. בסך הכל, תשלם מירס לתובע סך של 5,900 שקלים.
לעיון בפסק הדין
לאתר המשפט הישראלי - פסק דין
מוקד מירס. ארכיון
מומלצים