שתף קטע נבחר

לגבות את הסלולרי ברשת

החלפתם מכשיר סלולרי? אבד או נגנב המכשיר? ספקיות הסלולר בישראל מציגות פתרונות גיבוי באצעות האינטרנט. בדקנו

הטלפון הנייד הופך אט אט להיות מאגר הנתונים החשוב ביותר בחיינו. אנו מאחסנים על המכשיר את ספר הטלפונים האישי שלנו, יומן פגישות, תזכורות ותמונות של היקרים לנו.

 

כיום, כאשר קצב שדרוג המכשירים עומד על תקופה שבין 12-18 חודשים והמכשירים הניידים נגנבים, נאבדים או מתקלקלים, למשל, כתוצאה מקורוזיה - קיים צורך ממשי לגבות את הנתונים.

 

לא תמיד אפשר לגבות למחשב

חברות הסלולר מציעות פתרונות גיבוי, אך נציין כי השיטה הטובה והזולה ביותר לגבות את המכשירים היא אל המחשב האישי, באמצעות התוכנה והכבל שמגיעים בדרך כלל בערכת המכשיר. אין צורך להירשם לשירות או להיות מנוי לחברה כזו או אחרת. אבל כאשר אנחנו עוברים למכשיר המיוצר על ידי יצרנית סלולר אחרת אנו עלולים להיתקל בבעיה בהעברת הנתונים למכשיר החדש (במקרה שהנתונים לא סונכרנו ישירות מול Outlook או שגובו כקובץ בפורמט ייחודי של יצרנית הסלולר).

 

בניגוד למוצרים ושירותים אחרים, חברות הסלולר תמחרו את שירות הגיבוי מחירים סבירים - 4.50 עד כ-14 שקלים לחודש, אך כל השירותים נתמכים על ידי מספר מוגבל של מכשירים (ניתן לברר אם המכשיר שלכם נתמך באתרי החברות ובשירות הלקוחות). לדברי בכירים בחברות, השירותים האלה נועדו בעיקר כדי לחסוך כאב ראש ללקוח – ובעיקר, לחברות עצמן. מדוע? במקרים רבים, תיקון המכשיר כולל עדכון גירסת תוכנה או החלפת מכשיר, מה שגורם למחיקת הנתונים מהמכשיר – דבר שלא כל הלקוחות מודעים לו.

 

פרטנר - Orange

את שירות הגיבוי של חברת פרטנר בדקנו על מכשיר ה- N95. התקנת השירות פשוטה ומהירה וגם אנשים שלא שולטים באופן מלא ביישומי מחשב, עברו את השלב הזה בהצלחה. את השירות ניתן להפעיל באמצעות גלישה סלולרית מהמכשיר, אתר האינטרנט של החברה, או שיחה עם נציג שירות.

 

עלות השירות ללקוחות החברה 4.5 שקלים לחודש. לכל לקוח שמצטרף לשירות מוגדר שטח אחסון בנפח של 150 מגה שעליו הוא יכול לגבות את אנשי הקשר, יומן הפגישות, הודעות SMS, גלריית תמונות וסרטים.

 

מבין שלושת הפתרונות שמציעות החברות הגדולות, האתר של פרטנר מעוצב בצורה הידידותית ביותר, ופונה בעיקר לחסרי ידע טכני. בפרטנר מהות השירות היא למעשה סנכרון הנתונים בין המכשיר לאתר האינטרנט של החברה.

 

מה הכוונה? לאחר הגיבוי הראשוני, כל שינוי שנעשה בפרטים, במכשיר הסלולרי או באתר יעודכן לשני הכיוונים. הדבר נכון הן לגבי ספר הטלפונים והן לגבי יומן הפגישות.

 


 

כאשר אנו רוצים לגבות הודעות SMS הדבר מתבצע באופן פרימיטיבי יותר. יש צורך לשלוח (לבצע העברה) באמצעות הודעת SMS למספר 858. אומנם זה לא כרוך בתשלום נוסף, אך הגיבוי הוא לתוכן ההודעה בלבד ללא שם השולח, מספרו ותאריך השליחה.

 

גיבוי של מספר הודעות רב עשוי להפוך למטלה מרגיזה. אך דווקא גיבוי הגלריה, המכילה תמונות וסרטוני וידאו נוחה מאוד. יחד עם זאת, כיום יש חסם במערכת המגביל העלאה של גודל קובץ יחיד לנפח של עד 15 מגה.

 

בכדי שתוכלו להתחיל לסנכרן את המכשיר שלכם (לשלוח ולקבל מידע), יש לזכור שיש צורך בחבילת גלישה. גם חבילת הגלישה הבסיסית של הדור השלישי מתאימה לשימוש בשירות זה. אמנם למרבית משתמשי הדור השלישי יש את החבילה הבסיסית (ולפעמים בניגוד לרצונם), אך לאנשים שיבקשו לסנכרן את מכשירם מהדור הקודם - יאלצו להוסיף חבילה כזו, הוצאה של 20 שקלים נוספים בחודש.

 

השורה התחתונה: השירות של פרטנר ידידותי ונוח למשתמש. מלבד גיבוי הודעות ה-SMS הפרימיטיבי מדובר בשירות מצוין ללקוחות החברה.

 

סלקום

את שירות הגיבוי של חברת סלקום בדקנו על מכשיר ה-N95 8 GB. התקנת השירות אומנם פשוטה אך ארוכה מאוד. בכדי להתקין את השירות יש צורך לעבור תהליך התקנה שאורך בין 13-15 דקות דבר שעשוי קצת לעצבן את הלקוח הפשוט שרוצה גיבוי נתונים כאן ועכשיו.

 

את השירות ניתן להפעיל באמצעות אתר האינטרנט של החברה. בסלקום קיימים שני מסלולים ללקוחות: מסלול גיבוי ספר טלפונים ואנשי קשר בעלות חודשית של 5.9 שקלים לחודש או גיבוי תוכן מלא (גם של הודעות, תמונות וסרטונים) תמורת 7.9 שקלים לחודש. לכל לקוח שמצטרף לשירות המלא מוגדר שטח אחסון בנפח של 100 מגהבייט וחבילת גלישה מיוחדת לשירות לתעבורה של עד 20 מגהבייט (העלאה או הורדה). ללקוחות שמצטרפים לשירות הגיבוי של אנשי הקשר בלבד, מוגדר מגהבייט בודד של אחסון ומגהבייט בודד של תעבורה.

 

האתר של סלקום נוח לשימוש (הרבה בזכות סרטון ההסבר המצויין) ומאפשר מעבר קל בין כל קטגוריות הגיבוי הקיימות (אנשי קשר, הודעות, תמונות וכולי). בסלקום מהות השירות שונה והיא לא עובדת בצורה של סנכרון - אלא בצורה של גיבוי נתונים ואחזורם. כלומר המערכת תשווה בין הנתונים שיושבים על המכשיר למה שמאוחסן באתר, ותעתיק רק את הנתונים החסרים. הגיבוי של סלקום עובד בצורה דומה גם עם יומן הפגישות וגם עם הודעות ה-SMS (בשונה מהשירות של פרטנר).

 


 

גיבוי התמונות והסרטונים מתבצע בצורה פשוטה ונוחה ומאפשר להעלות תמונות ישירות אחרי שצולמו בכדי לפנות מקום בזיכרון המכשיר. התמחור של סלקום שונה מהתמחור של פרטנר מכיוון שתעבורת הנתונים נמצאת כבר בחבילה הבסיסית. למרות שהמחיר החודשי יקר יותר, אתם מקבלים תעבורה (אמנם לא גבוהה, ומוגבלת) ולקוחות ללא חבילת גלישה יוכלו עדיין ליהנות מהשירות ללא צורך בהוספת חבילה.

 

בשורה התחתונה: מלבד ההתקנה המסורבלת והבעייתית השירות של סלקום נוח מאוד ומאפשר גיבוי מלא של כל התכנים בצורה פשוטה וידידותית.

 

פלאפון

לחברה השלישית בגודלה בישראל אין שירות גיבוי אחד שמסוגל לתת פתרון מקיף גם לגיבוי האנשי קשר היומן וההודעות וגם גיבוי של התכנים הסלולריים. בפלאפון השירות מורכב משני יישומים שונים : Sync Space לגיבוי התכנים ויישום נוסף לגיבוי אנשי הקשר.

 

אמנם פלאפון הייתה חלוצה בתחום וסיפקה את הפתרונות כמעט שנה לפני מתחרותיה, אך לקהל שאמור להשתמש בפתרונות אלה מגיע יישום אחד שיכלול את כל סוגי הגיבויים דרכו. עלות השירות : 9.90 שקלים לחודש ל-Sync SPace, ו-3.90 שקלים לחודש לגיבוי אנשי הקשר. בשירות של פלאפון כרגע לא ניתן לגבות את היומן האישי ואת הודעות ה-SMS.

 

השימוש בשירותים של פלאפון די פשוטים ולא מצריכים הדרכה, יחד עם זאת, גיבוי אנשי הקשר לא מאפשר לשמור את כל פרטי ההתקשרות של אנשי הקשר. הדבר המעצבן ביותר שהאחזור יכול להתבצע אך ורק למכשיר זהה. כלומר, למי שמחליף מכשיר וחשב להשתמש בשירותי הגיבוי של החברה כפתרון העברה – אין למעשה פתרון.

 

מצד שני, שירות ה-Sync Space של החברה שירות נוח מאוד ובעל תכונות ייחודיות שלא קיימות כרגע בפרטנר וסלקום. השירות מאפשר גיבוי תכנים (סרטונים ותמונות) בין המכשיר, האינטרנט (אתר חברת פלאפון), והמחשב האישי, כשהוא מזכיר קצת את שירות OVI של חברת נוקיה. בנוסף ניתן לשתף בתכנים אלה את החברים ולשלוח להם תמונות וסרטונים שצולמו.

 

בשורה התחתונה: שירות גיבוי התכנים של פלאפון מוצלח, אך שירות גיבוי אנשי קשר יומן ו-SMS (ה-PIM) נחות משמעותית מזה של המתחרות.

 

מירס

מחברת מירס נמסר כי היא צפוייה להשיק שירות דומה לכלל לקוחותיה במהלך הימים הקרובים. נכון לרגע כתיבת סקירה זו ללקוחות החברה לא קיימת אפשרות לגבות את הנתונים באמצעות יישום ייעודי של החברה.

  


שירותי גיבוי בסלולר

שירותי גיבוי בסלולר
  פרטנר סלקום

פלאפון

כמה מכשירים נתמכים? 18 28 7
נפח הגיבוי 150 מגהבייט 100 מגהבייט 1 גיגהבייט
מגבלת תעבורה בהתאם לחבילת הגלישה 20 מגה כלולים כלולה בתעריף החבילה
עלות חודשית 4.50 שקלים 7.90 שקלים

9.90 שקלים לתמונות וקבצים

3.90 שקלים לאנשי קשר

 

פתרונות פשוטים

לקוחות הסלולר הבקיאים יותר וודאי יעדיפו לסנכרן את מכשירם מול המחשב האישי ולגבות את הנתונים באמצעות תוכנות הסנכרון שמגיעות עם המכשירים. כאן יש חשיבות גם לנושא הפרטיות – אם אנחנו לא רוצים, מסיבה זו או אחרת, לשתף את חברת הסלולר במידע האישי שלנו.

 

הפתרונות שמציעות חברות הסלולר בסך הכל, פשוטים מאוד ומאפשרים גם לאלה שאינם נחשבים למאמצי חידושים מוקדמים להשתלט בקלות על הגיבוי. כך שבעלות חודשית לא גבוהה, ניתן לקנות "ביטוח" מפני אובדן הנתונים האישיים שלנו.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לגבות את המכשיר
צילום: index open
מומלצים