שתף קטע נבחר

שלמה ינאי: "יפן - שוק מפתח עבור טבע"

כך אמר מנכ"ל טבע, בראיון לעיתון העסקים הבריטי "פיננשל טיימס", והוסיף: "גם סין בהחלט נמצאת על מסך הרדאר שלנו", אך טבע תסתפק כרגע בבניית נתח שוק במדינה זו

"השוק היפני מאוד חשוב לטבע, אבל מאוד קשה לחדור אליו", כך אמר שלמה ינאי, מנכ"ל טבע, בראיון לעיתון העסקים הבריטי "פיננשל טיימס". "אנו בוחנים מספר אפשרויות כדי לחדור לשוק היפני, וככל הנראה שיתוף פעולה (מיזם משותף) עם חברה יפנית, הממוצבת היטב בשוק, היא האופציה המועדפת עלינו", הוסיף.

 

ינאי גם התייחס למעבר של חברות לייצר במזרח, בעוד שכיום לטבע יש 68 מפעלים לייצור תרופות ברחבי העולם, אולם אלה מרוכזים בעיקר בישראל ובאירופה.

 

ינאי הסביר שהיתרון שבמעבר לייצור במזרח אינו טמון רק בכך שהייצור הוא זול מבחינת עלויות כוח אדם, והסביר שאולי כיום הייצור במזרח הוא זול, אולם הדבר הינו זמני בלבד.

 

השוק היפני הוא שוק מפתח עבור טבע, אותו הגדיר ינאי כבעל עדיפות עליונה, אפילו לאחר רכישת חברת התרופות באר תמורת 7.5 מיליארד דולר לפני שבוע וחצי. שוק הגנריקה ביפן מוכר כיום תרופות ב-3.3 מיליארד דולר והוא צפוי לצמוח בקצב שנתי של 22% בחמש השנים הקרובות לרמה של 8.9 מיליארד דולר.

 

ינאי גם ציין כיעד את השוק הסיני: "סין בהחלט נמצאת על מסך הרדאר שלנו", אך הדגיש שכרגע תסתפק טבע בבניית נתח שוק במדינה זו.

 

המכירות של טבע בשנת 2007 מחוץ לארה"ב ולאירופה הסתכמו ב-1.4 מיליארד דולר. על פי תוכניתה האסטרטגית של טבע, תוכנית הקרויה גם תוכנית 20/20 (להגיע תוך חמש שנים לרמת הכנסות של 20 מיליארד דולר עם שיעור רווחיות של 20%) היא מתכננת להגיע להכנסות של 4-3.2 מיליארד דולר תוך חמש שנים.

 

בניגוד לשוק היפני אליו ינאי שמח היה לחדור, השוק ההודי אינו בסדר החשיבות של טבע, כשהסיבה לכך לטענת ינאי היא העובדה שבשוק הזה יש מספר חברות פארמה גדולות וטובות וטבע תצטרך סיבה ממש טובה כדי להתחיל שם.

 

הבוקר צפויה טבע לפרסם את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2008. הערכות אנליסטים צופים לחברה הכנסות שיא של 2.68 מיליארד דולר ורווח נקי של 64 סנט למניה.

פורסם לראשונה 28/07/2008 23:08

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קשה לחדור לשוק. יפן
צילום: AFP
מומלצים