שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הכתובת היתה על העלונים
    "מי שהקל ראש במעשי הרוצחים היהודיים למיניהם בעלוני פרשת השבוע - סלל את הדרך לפגוע בפרופ' שטרנהל". גדי גבריהו סבור כי המפגעים שותפים לפעולת טרור נפשעת כלפי אחינו בית ישראל, אבל יש עוד אחראים

    מטען הצינור ליד ביתו של פרופ' זאב שטרנהל, מחשובי האקדמאים בישראל, והכרוזים הקוראים לפגיעה באנשי שלום עכשיו, אינם רק פגיעה חמורה בשלום הציבור ובסדר הציבורי – הם פגיעה חמורה באלוהי ישראל ובתורתו. פעילי "צבא המשחררים הממלכתיים" שהפיצו את הכרוזים בסמוך לביתו של פרופ' שטרנהל, הינם שותפים לפעולת טרור נפשעת של קיצונים דתיים יהודיים כלפי אחינו בית ישראל. אין זו שעה של שתיקה, אלא שעה של זעקה; לא שעה של חיכוך ידיים אלא שעה לעשות מעשה.

     

     

    כל מי שאמר/ כתב/ רמז/ פסק שאנשי השמאל הינם מתיוונים והלל ושבח באותו הקשר את מתתיהו, פינחס, שמעון ולוי וכו', ביקש לפגוע באנשים כמו פרופ' זאב שטרנהל. כל מי שהקל ראש במעשי הרוצחים והמפגעים היהודיים למיניהם סלל את הדרך לפיגוע בשטרנהל. כל מי שהתיר לרוצחים היהודים האידיאולוגיים להתחתן ולהתייחד (האם גם לסבא של רוז יתנו להתייחד?) קרץ למפגעים בפרופ' שטרנהל שיהיה בסדר... אפילו היועץ המשפטי שאפשר את המשך ההסתות בעלוני פרשות השבוע המופצים במאות בתי כנסת, גם הוא לכאורה שותף לפיגוע.

     

    להלן מבחר ציטוטים של אלו שיגלגלו את עיניהם לשמיים:   

    1. "המתבונן בקורות הימים של תקופת החשמונאים בהשוואה לתקופתנו, מוצא קשר הדוק ויסודות משותפים לשתי התקופות. גם אז וגם היום נעשה ההרס והחורבן על ידי מהרסים מבית....קטע זה נקרא כאילו הוא לקוח מתוך העיתונות של ימינו: שלום עכשיו הכניסו את אנטיוכוס העירה, וזה שדד את העיר והמקדש, וסופו שהרג את אלו שפתחו בפניו את השערים... "וכשניגש אחד היהודים להקריב רץ אליו מתתיה והרגו". (הרב ישראל אריאל, "ארץ ישראל שלנו", כסלו תשס"ח. הציטוטים של הרב אריאל מתוך יוסף בן-מתתיהו בקדמוניות היהודים).

     

    2. "צריך לעשות מהפכה כך אמר מתתיהו כשראה כיצד שכבה דקיקה של שלטון מושחת עושה מה שפופולארי. הולכת אחרי המעצמה הגדולה יון. מושכת את העם לתרבות של התייוונות ופועלת על פי החוק. על פי החוקים של אותם ימים כנגד כל מי שלא הלך בדרכם. עד שקם מתתיהו... סקר שהתפרסם לפני שבוע ימים מלמד שרק שכבה דקיקה שולטת בעם כולו. אנשים שבעים ונהנתנים שמחזיקים במושכות השלטון" (הרב שמואל אליהו, "בראש יהודי", פרשת וישב תשס"ח).

     

    3. "מדינת ישראל לא הייתה קמה, לכאורה, אלמלי ארגוני האצ"ל והלח"י שהתפרעו שהתלכלכו שאיימו ושלא תמיד הלכו בתלם החוקי המדויק.... קום יקום ימין חדש בתר עקירת קטיף שיחשוב קצת אחרת. איך? הימין שייך לצעירים !...יש קנאים מתלהמים לשעה וקנאותם פסולה, מזויפת, יש קנאים עקביים ובקנאותם הם מביאים את השלום (פינחס בשיטים "בריתי שלום" וכן ביהושע. קנאי בית חשמונאי אף הם קורצו מן הזן הכוהני...(הרב ישראל רוזן, "שבת בשבתו", פרשת וישב תשס"ח).

     

    4. "הכול יודעים כי שלום עכשו גילו את בעלי הקרקעות, גילו להם עצמם כי הם בעלי הקרקעות, ובעיקר גילו את אוזנם כי הם מנוף וטריז במלחמת שמאל-ימין... מלשינות כזו, הן לבית המשפט והן לאיחוד האירופי ולבעלי קרנות-שפע מאומות העולם, קרויה בעברית "מוסר" וביהודית "מויסער". אלו שהתדרדרו לרמה שפלה זו נחשבו בזויים ודחויים, גרועים ממומרים ומשומדים". (הרב ישראל רוזן, "שבת בשבתו", פרשת ראה תשס"ח).

     

    5. "לכאורה קו ישר מתוח מפינחס בן-אלעזר בן אהרון הכהן שקינא קנאת ד' צבאות במדבר והרג את זמרי בן סלוא נשיא בית אב לשמעוני, דרך מתתיהו החשמונאי שהרים את נס המרד ביונים הסורים, אך תחילה הרג את היהודי המתייוון שבא להקריב קרבן לאליל, עד ליגאל עמיר ששלח ידו בראש ממשלה בישראל..." (הרב בנימין צביאלי, "הצופה" 19.12.97).  

     

    ניסיון העבר מלמד כי פגיעות של אנשי טרור יהודיים קיצוניים אינם נעשים בחלל ריק. יש לקרוא למשטרת ישראל ולגורמי האכיפה האחרים למצות את הדין עם האחראים לפיגוע זה. לא רק מי שבנה את המטען אחראי, אלא גם מי שגיבה, תמך ועודד. 

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים