שתף קטע נבחר
 

בבילון האשימה לקוח בפיראטיות תוכנה - ללא הוכחה

לקוח של בבילון קיבל מספר הודעות לפיהן פג תוקפו של רשיון התוכנה שלו וכי היא תיחסם. הלקוח, שטוען כי הוא עושה בה שימוש חוקי, לא קיבל הסברים או הוכחות להאשמה שהטיחה בו החברה

לפני חודשיים קיבל חדלה תוכנת בבילון לעבוד במחשבו של ד'. במקום תרגום הוא קיבל הודעה האומרת כי רשיונו יפוג בקרוב, וזאת מאחר שעשה שימוש חריג ברשיונות של התוכנה - כלומר התקין אותה ביותר ממחשב אחד בשימוש באותו קוד רישום.

 

ההודעה לוותה בלוגו של ה-BSA - ארגון פרטי העוסק באכיפת פיראטיות תוכנה, ובו חברות מספר חברות תוכנה גדולות, ביניהן מיקרוסופט, אדובי ואחרות. בהודעה ניתן קישור להשגת רשיון חוקי של בבילון, אך לא נמסרו בהודעה פרטים נוספים על החריגה ברשיון בה הואשם.

 


ההודעה שקיבל ד'.

 

באילו מחשבים נעשתה הפרה?

ד', שרכש מספר רשיונות של התוכנה, גם עבור מחשבים נוספים שאינם ברשותו, טוען כי לא עשה שימוש חריג ברשיון וכי השתמש פעם אחת בכל קוד רישום שקיבל מהחברה. הוא פנה לתמיכה של בבילון וביקש, בין השאר, לברר את  הדרך בה בבילון ביצעו את הבדיקה שלהם - האם החברה מפעילה אמצעי מעקב בתוכנה?

 

עוד שאל ד' את מחלקת התמיכה באילו מחשבים נעשתה הפרה - וביקש כתובות IP שלהם או כל מידע אחר שיעזור לו לבדוק את המחשבים שלו, וכן להוכיח לחברה שלא נעשתה חריגה ברשיון.

 

בבילון לא ענתה על השאלות שלו, ונציג התמיכה כתב לד' כי "המערכת שלנו מצביעה על כך שהתקנת את כל רשיונות בבילון שברשותך בכמה מחשבים נוספים". בהמשך ניתנו לד' מספרי רשיונות חדשים.

 

למרות שהואשם בפיראטיות תוכנה, באותו דואר אלקטרוני שנשלח אליו מהחברה, נאמר לו כי יוכל להשתמש שוב בבילון כרגיל. ד' התבקש להשתמש בכל רשיון במחשב אחד בלבד, והוצע לו לרכוש רשיונות נוספים בהנחה.

 

לדברי ד' במחשב האישי שלו ננעל העותק של בבילון כבר שלוש פעמים, למרות שפתח אותו באמצעות המספרים החדשים שקיבל מהתמיכה, וכן ננעל שוב במחשבים הנוספים עבורם רכש רשיונות לתוכנה. למרות פניותיו לחברה, אומר ד' כי לא קיבל תשובות מספקות וכי הבעיה לא נפתרה.

 

בבילון: זיהינו שימוש חריג בתוכנה

מחברת בבילון סירבו להרחיב בנוגע להפרות הרישון ולאופן בו מבצעת בבילון את הבדיקות שלה, ונמסר בתגובה כי: "הלקוח רכש מספר רשיונות בבילון לחברתו ולחברות שונות. לפני כחודש, זיהתה מערכת תאימות התוכנה של בבילון שימוש חריג ברשיונות הללו כחלק מהניטור השוטף. מערכת הניטור פועלת בהתאם לעקרונות ולתהליכי תאימות סטנדרטים במוצרי תוכנה של חברות כגון מיקרוסופט, סימנטק, אדובי וכולי.

 

לאחר זיהוי שימוש חריג ולא בהתאם לכמות שנרכשה, נשלח ללקוח באופן אוטמטי קוד חליפי ללא חיוב, תוך בקשה להקפיד על שימוש תקין. מסר דומה הועבר ללקוח גם בטלפון לאחר פנייתו לתמיכה. אנו מתנצלים על אי הנעימות שנגרמה, ועושים מאמצים לודא כי השימוש בתוכנת בבילון יהיה בהתאם לסטנדרטים המקובלים בשוק התוכנה".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים