שתף קטע נבחר

המשטרה תדאג לפנות את הצומת

כך הגיבה עיריית ירושלים לתיעוד צומת פת, מפגע תעבורתי שקיים שנים רבות. אז מה אם חנויות קיבלו מהעיריה אישור להתמקם ממש על צומת, בדיוק כמו מקומות חניה שמגדילים את הכאוס?

כולכם מכירים את הבעיה הזו: צומת עירוני עמוס, עם תשתית לקויה וחוסר התייחסות מוניציפלית ראויה, שהופך לפקק אחד גדול בשעות הלחץ. ומכיוון שרק לעיתים נדירות נאכף החוק האוסר כניסה לצומת חסום, הבלגאן חוגג. נהגים עצבניים, עבירות תנועה לרוב, סכנה בטיחותית, בזבוז כספים וזמן משווע. מי יכול לשנות את המצב? העירייה למשל, אשר אותו צומת נמצא בתחומה.

 

אלא שבמקרה של צומת פת שבירושלים, מתברר שהעסק מסובך יותר. הצומת החסום במהלך שעות ארוכות של היום, מוכר כבר שנים רבות לתושבי הסביבה. את הזמן והכסף שהתבזבזו שם עד עכשיו, יחד עם בלגאן ועצבים רופפים, אף אחד לא יחזיר. אבל, לאור סרט הווידאו שלפניכם, הנחנו כי טובים הסיכויים שמשהו בכל זאת יזוז. אולם, כפי מעידה תגובת עיריית ירושלים בהמשך, זה לא בדיוק מה שעומד לקרות.

 

 

תגובת עיריית ירושלים: על-פי תקנות התעבורה, חל איסור על כניסה לצומת שלא ניתן לפנותו, ומשטרת ישראל אמורה לאכוף זאת. העירייה פנתה בעבר למשטרת ישראל בבקשה לתגבר אכיפה במקום, לרבות חניה לא חוקית, במטרה למנוע המיפגע, ומקדמת תיכנון תנועתי לטובת מת"ץ (מסלול תחבורה ציבורי) במקום. זאת, בנוסף לעובדה כי העירייה מתכננת בשנים הקרובים מיחלוף של צומת קרוב (בגין- גולומב) שיפתור את עומסי התנועה במקום.

 

ואנחנו אומרים: תגובות מעין אלה אינן מוסיפות כבוד. ראשית, תגובה שנפתחת בהסטת האשמה לכיוון המשטרה, אינה קשורה כלל לבעיה הגדולה של צומת פת: עומס תנועה הנובע מתכנון לקוי: של העסקים במקום, של החניה המיועדת להם, ותזמון הרמזורים ומבנה הצומת. משטרת ישראל אינה קשורה לאף אחת מהבעיות האלה. מצד שני, עיריית ירושלים חושבת שאנחנו צריכים להרגע - עובדה, בשנים הקרובות יקום מחלף בצומת קרוב...

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צומת פת - איזה בלגאן
צילום: שי רוזנצוויג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים