שתף קטע נבחר

חברות הליסינג יקצצו בשליש את הרכישות

צבי נטע, הבעלים של חברת מכשירי תנועה ומוותיקי ענף הרכב בישראל, חוזה ימים שחורים עבור שוק הרכב הישראלי - ירידה של 30% ברכישת רכב חדש על-ידי חברות ליסינג, וצניחה של 20% בשוק הפרטי

היקף הרכישות של מכוניות חדשות על-ידי חברות ליסינג צפוי להצטמצם בשנה הקרובה בכ-30%, ואילו השוק הפרטי יתכווץ בכ-20%. כך מעריך צבי נטע, הבעלים של קבוצת מכשירי תנועה, יבואנית מותגי סוזוקי, קרייזלר ופורשה לישראל. לדברי נטע, אחד מוותיקי שוק הרכב הישראלי, מצוי כיום בידי יבואני הרכב מלאי מכוניות שלא נמכרו, ואשר יספיקו לחלק מהצריכה השוטפת של השוק אפילו ברבעון הראשון של 2009.

 

נטע מסביר כי כדי לחסל את המלאי הזה, נותנים כיום היבואנים הנחות והטבות, מרביתן באמצעות מבצעים בהם כבר החלו. אלא שלאחר שייגמר מלאי המכוניות המצויות כבר בישראל, ייגמרו החגיגות. נטע אומר כי אצל חלק מהיבואנים יגמר המלאי לקראת סוף השנה, ואצל אחרים במרוצת הרבעון הראשון של שנת 2009. לאחר מכן, מחירי המכוניות צפויים לעלות.


מכוניות ממתינות בנמל (צילום ארכיון: רועי צוקרמן)

 

"רוב היבואנים כבר מצמצמים הזמנות לשנה הקרובה. פירושו של דבר - לא יהיו כמעט מכוניות במלאי, ויתכן שמשך ההמתנה למכוניות חדשות יגדל. מאחר שהיבואנים לא יהיו נתונים עוד בלחצי מלאי, מה שישפיע על מחירי המכוניות לצרכן, יהיו שערי מטבע ומחירי יצרניות. מאחר שמטבעות כמו היין והדולר מתחזקים, צפוי שמחירי המכוניות יעלו כבר בתחילת שנת 2009", ממשיך נטע.

 

עם זאת הוא סבור כי במידה והמשק הישראלי לא ייקלע למיתון דומה לזה אותו מרגישים בשווקי עולם אחרים, יוכלו יבואנים שירכשו גם בשנה הבאה כמויות גדולות יחסית של מכוניות, לזכות בהנחות גדולות אצל היצרניות. זאת בגלל הירידה הגדולה במכירות רכב בעולם, מה שעשוי לקזז את מגמת ההתחזקות של המטבעות. צבי נטע מעריך כי בכל מקרה, היקף המכירות של כלי רכב חדשים יגיע ב-2008 לשיא של כ-190 אלף מכוניות, בעיקר בגלל המכירות החזקות בראשית השנה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מנכ"ל מכשירי תנועה, צבי נטע
צילום: אביגיל עוזי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים