שתף קטע נבחר

מחקר: מי משתמש ברכבת, ולאן הוא נוסע

מרבית מנוסעי הרכבת לצרכי עבודה, עושים בה שימוש כדי להגיע לאזור תל-אביב. גברים נוסעים רחוק יותר מנשים

הרכבת מקרבת את הפריפריה, וזה בדוק. 64% מהנוסעים המשתמשים בשרותי הרכבת כדי להגיע למקום עבודתם, נוסעים באמצעותה למטרופולין תל-אביב. 25% נוסעים כדי לעבוד במטרופולין חיפה. והיכן הם גרים? 40% מנוסעי הרכבת מחיפה, עובדים בתל-אביב. 32% מהנוסעים המתגוררים בתל-אביב, נוסעים לעבוד בחיפה. כך עולה ממחקר חדש שנערך באוניברסיטת חיפה.

 

 

הנתונים מצביעים על-כך שפיתוח מערכת מסילתית יעילה, משפיע על הנכונות לשנות מקום מגורים. עורכי המחקר טוענים כי עד שנת 1990, רק 15% מכלל האזרחים שהחליפו את מקום מגוריהם, ציינו את הרכבת כמשפיעה. בין השנים 2001-2005, גדל שיעורם לכ-35%.


צילום: גלעד קוולרצ'יק 

 

הפיתוח המואץ של מערך הרכבת בעשור האחרון, השפיע גם על המעבר לשימוש בה כאמצעי תחבורה למקום העבודה: כ-57% מהנוסעים ברכבת למקום העבודה, שינו את הרגלי הנסיעה שלהם בעקבות פיתוח מואץ של המערכת המסילתית: 40% עזבו את הרכב הפרטי, כ-17% נטשו את האוטובוס או המונית.

 

פילוח נוסעים לפי חתך סוציואקונומי מלמד כי כ-60% מנוסעי הרכבת לצורכי עבודה, הם בעלי השכלה אקדמאית. 62% מהם נשואים, וכמעט מחצית מהנוסעים הם צעירים עד גיל 34. נתון מעניין נוסף: עובדים במקצועות צווארון לבן נוסעים למרחקים ארוכים יחסית לעומת עובדי צווארון כחול. 

 

גם בין המינים יש פערים לא קטנים. נשים נוסעות ברכבת למרחק ממוצע של 51 ק"מ, בעוד גברים נוסעים בממוצע כ-10 ק"מ יותר. ובכלל, ככל שמרחק הנסיעה ברכבת עולה, אחוז הנשים מקרב הנוסעים יורד.

 

במחקר נבדקו 860 נוסעים שהשתמשו ברכבת כדי להגיע למקום עבודתם ובחזרה באזורים הבאים: תל-אביב, מטרופולין תל-אביב (ללא תל-אביב), חיפה, מטרופולין חיפה (ללא חיפה), באר-שבע, חדרה ואשקלון-קריית גת.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מי נוסע ברכבת, ולאן
צילום: אלכס קולומויסקי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים