שתף קטע נבחר

צילום: רוחמה ביטון

בעל חברת אוטובוסים: אילת הפכה למערב פרוע

בעל האוטובוס שנעקף בדרך לתאונה בה נהרגו 25 אורחים רוסים, טוען כי תעשיית התיירות הובילה להופעתם של מסיעים ללא הכשרה וללא פיקוח: "כל מי שיש לו שקל וחצי מסיע תיירים". במשרד התחבורה דוחים את הטענות

"אילת הפכה מזמן למערב פרוע". מישל אלקסלסי, מנהל חברת ההסעות "מטיילי א. אילת", שהסיעה את האוטובוס המקביל של סוכני הנסיעות הרוסים, טוען כי התלונן פעמים רבות על היעדר אכיפה מתאימה, אך לא זכה למענה. מוקדם יותר אמר שר התחבורה שאול מופז, כי לתאונה קדם ויכוח בין שני נהגים, וכי היא נגרמה עקב "בריונות בכביש".

 

אסון בדרום - כל הדיווחים ב-ynet:

 

אחת התאונות הקשות ביותר שידעה ישראל אירעה אתמול אחר הצהריים. משלחת סוכני נסיעות רוסים, שהגיעו לטיול מאורגן בישראל, נחתה בנמל התעופה בעובדה. המטיילים עשו את דרכם לאילת בשני אוטובוסים - אחד של חברת "טרוולוקס" והשני של "מטיילי א. אילת".

 

שלושה קילומטרים מצפון לעיר עקף נהג האוטובוס של "טרוולוקס" את האוטובוס השני, וכעבור רגעים ספורים הגיע לעיקול חד בדרך. הנהג איבד שליטה על הרכב, סטה מהכביש וצלל לתהום בגובה 15 מטרים. צוותי ההצלה הראשונים שהגיעו למקום תיארו את המחזה המחריד כשדה קטל של ממש: עשרות גופות ועשרות פצועים מוטלים לצד הדרך. הנהג של "מטיילי א.אילת", שראה לנגד עיניו את התאונה, סיפר ל-ynet: "הוא עקף אותי והתהפך".

 

"העבריין היחיד הוא מי שעקף"

אלקסלסי משמש גם כקצין בטיחות בתעבורה ומעניק חוות דעת משפטית בנושא לחברות שונות. בשיחה עם ynet הוא טען כי פנה פעמים רבות לגורמים במשרד התחבורה, לרבות מכתבים שנשלחו לשר שאול מופז,

 בהם התלונן על היעדר האכיפה, אך דבר לא נעשה.

 

"בגלל התיירות באילת צצו פתאום מיליון מסיעים, ללא פיקוח של קציני בטיחות, ללא פיקוח על הנהגים וללא הכשרה. כל מי שיש לו שקל וחצי קונה טרנזיט או מיניבוס - ומסיע תיירים", טען אלקסלסי.

 

לדבריו, "מבצע האכיפה הגדול האחרון היה לפני שלוש שנים. גם מבצעי בטיחות בדרכים יזומים הכוללים בדיקות כלי רכב, בוצעו פה לפני זמן רב. אני אח שכול, אחי נהרג בתאונת דרכים ואני מכיר את הסכנה מבית. התרעתי שהתאונה הבאה קרבה. בכל פעם קיבלתי תשובה שפנייתי התקבלה ושיפעלו, אבל כלום לא נעשה".  

גופות במקום התאונה (צילום: רויטרס)

 

במשרד התחבורה דוחים את הטענות, ומשם נמסר כי "יש פיקוח ומבצעי אכיפה בכל הארץ וכל חברות ההסעה מפוקחות ללא יוצא מן הכלל. כל נושא הסדרת הרישוי פועל בהתאם לתקנות ולנהלים. לנו לא ידוע על חברות או גורמים שמפעילים הסעות ללא רישיון".

 

מפקד משטרת התנועה במרחב אילת, רב-פקד שמעון בוטבול, טוען אף הוא כי הטענות חסרות שחר. "יש מבצעי אכיפה כל הזמן, במיוחד על הציר הזה בשנה האחרונה. אנחנו מטפלים ביד קשה בנושא הבריונות והנהיגה המהירה בכבישי האזור. מעבר לכך, לאסון הנוכחי אין קשר לטענות הללו".

 

הבוקר: מטוס רוסי עם המשפחות ינחת בישראל

מאוחר יותר הערב, בעקבות תחקיר ראשוני של האסון שערך משרד התחבורה, אמר שר התחבורה שאול מופז: "התאונה הזו היא תוצאה של בריונות של נהגים. שני נהגי האוטובוסים התווכחו ביניהם מי יעבור ראשון במחסום הצפוני בכביש עובדה-אילת. הוויכוח המשיך בנסיונות עקיפה, וכתוצאה מנסיון עקיפה בעקומה חדה, איבד הנהג את השליטה והדרדר אל התהום".

 

אלקסלסי דוחה בתוקף את ממצאי התחקיר הראשוני וסבור כי יש רק עבריין אחד באירוע. "הביריונות היא מי שעוקף במקום שכזה. נהג שאחראי לחייהם של 50 איש, ומתנהג בביריונות ועוקף כאילו שהוא פרייבט - זה חוסר אחריות מוחלט". בחברת "טרוולוקס" סירבו להתראיין לכתבה.

 

בינתיים, במכון לרפואה משפטית באבו כביר משלימים הלילה את מלאכת זיהוי כל גופות הרוגי התאונה, שרובם כבר זוהו. נציגי המשטרה מעדכנים את האינטרפול ואת השגרירות הרוסית.

 שר הביטחון אהוד ברק הורה לבדוק אפשרות הטסת הגופות במטוס חיל האוויר לרוסיה. במקביל, ינחת בנתב"ג הבוקר מטוס רוסי, ועליו בני משפחה של קורבנות האסון וצוות רפואי שאמור לסייע בהכנת הגופות לטיסה.

 

בבתי החולים עדיין מאושפזים כ-30 מפצועי התאונה, שתחילה הועברו לאילת. בסורוקה בבאר-שבע מאושפזות תשע פצועות, אחת מהן במצב אנוש והיתר במצב קשה. בשעות הערב הועברו לבתי החולים באזור המרכז 18 פצועים - לבתי החולים הדסה עין-כרם, שיבא, אסף הרופא ובילינסון. נהג האוטובוס שנפל לתהום מאושפז במצב קל בבילינסון.

 

בהכנת הידיעה השתתפו אפרת וייס ומיטל יסעור בית-אור
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
זירת התאונה
צילום: רויטרס
פצועים בבית החולים סורוקה
צילום: הרצל יוסף
חוקרים במקום התאונה, אמש
צילום: AP
אחת הפצועות ב"סורוקה"
צילום: הרצל יוסף
מומלצים