שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    Looky - מנוע ישראלי לחיפוש אהבה ברשת
    אם קיימים אתרים המבצעים חיפוש מקביל במספר מנועי חיפוש, מדוע לא לעשות זאת עם אתרי היכרויות? פבל ישראלסקי ולאוניד יזרסקי לא רק חשבו זאת - אלא גם עשו

    האם אהבת האמת שלנו מסתתרת אי שם מעבר לאינטרנט? בעלי אתרי ההכרויות ואנשים שהכירו ברשת ישמחו לספר לנו שכן ולספק לנו עדויות מרגשות לעניין הזה, אלא שלא לכולם המשימה קלה.

     

    מנוע חיפוש להכרויות

    פבל ישראלסקי ולאוניד יזרסקי, סטודנטים בשנות ה-20 לחייהם חיפשו גם הם בשלב זה או אחר אהבה ברשת, ולא מצאו אותה. אך לא בשל היצע מצומצם, אלא דווקא ההיפך - ההיצע גדול מדי, ויש אינספור אתרי הכרויות ואינספור גברים ונשים שרשומים בהם. לפני כשנה החליטו לשכלל לעצמם את החיפוש. ישראלסקי כבר מצא אהבה, אבל ממשיך בחודשים האחרונים לעבוד עם שותפיו על הקמת Looky - מנוע חיפוש הכרויות. את השם, הוא מספר, הגה חברו פשה קוניצקי.

     

    החיפוש באתר (שעדיין נמצא בשלביו הראשונים) די פשוט ובסיסי - בוחרים מין, גיל ואזור מגורים של בן או בת הזוג הרצויים, והאם רוצים לצפות רק בכרטיסים עם תמונה. אין אפשרות לצמצם את החיפוש, כמו באתרי הכרויות רגילים, להרגלי שתיה ועישון, תחביבים, אמונה ודת, מטרות הקשר וכל הפרטרים האחרים. אך אפשר לציין חלק מהדברים האלה במילת חיפוש חופשית, ובסוף לקבל תוצאות מכל האתרים.

     

    בעתיד יהיה ניתן גם לנהל מעיין רשימת חברים שבה ניתן לקבל התראות אם השתנה משהו בפרופיל שמוסיפים לרשימה, ויפותח תוסף לחיפוש ישירות מהדפדפן. החיפוש לא מצריך הרשמה, אך בעתיד אפשרויות נוספות ייפתחו למי שירשם, כך מבטיח ישראלסקי. 


     

    מתכנתים בעליית הגג

    האם זה נכון בכלל להיכנס לתחום אתרי ההכרויות המסורתיים והותיקים כאשר דווקא הרשתות החברתיות נמצאות בסוג של צמיחה?  "כיום רשתות חברתיות שולטות ללא ספק", הוא אומר, "אך עדיין תמיד תהיה הפרדה, כי בסופו של דבר כשאני נרשם לאתר הכרויות אני יודע בוודאות שכל מי שרשום בו פנוי לקשר כזה או אחר. בעוד שברשתות החברתיות יש גם פנויים וגם לא-פנויים". לדבריו, העניין אפילו יכול להיות רווחי.

     

    אין כרגע משקיעים במיזם מאחר שלא היה בהם צורך, הוא מספר. כל העבודה וההשקעה המינימלית בהקמה נעשתה על ידיהם ובזמנם החופשי. "כל יום כשאני חוזר מהעבודה, אני יושב על האתר עוד 3-4 שעות עד שאני הולך לישון", אומר ישראלסקי. התחלת העבודה הייתה בעליית הגג בביתו, על גבי המחשבים האישיים שלו ושל חבריו לפרויקט.

     

    מהיכן יגיעו ההכנסות? "בהתחלה זה היה רק רעיון מגניב לעשות", אומר ישראלסקי, ולכן עדיין לא מגובש לגמרי על המודל העסקי, אבל כבר חשב על מספר רעיונות. עמלה או חלוקת רווחים מהגולשים הנרשמים דרכו לאתרי ההכרויות, פרסום ממוקד לפי הפרופיל שמחפשים הגולשים, ובאנרים - האמצעי המסורתי לייצור הכנסות ברשת.

     

    אך ישראלסקי אומר שאם יהיה צורך ינסה למכור את הרעיון גם למשקיעים. "אנחנו רוצים קודם להוכיח לעצמנו שזה שווה את המאמץ, וכשנלך למשקיע להראות לו שגם השקענו בזה", הוא אומר.

      

    למצוא אהבה בעשרות אתרים

    עשרות אתרי הכרויות קטנים פועלים ברשת העברית, חלקם גדולים ומוכרים, חלקם קטנים וצנועים, ובתווך ישנם גם אתרים יעודיים למגזרים שונים באוכלוסיה. Looky לא מנסה להתחרות באלה, אלא פשוט לעזור לגולשים להגיע אל הגולשים הרשומים בהם, ולא רק לאתרים הגדולים, או רק לאתר שהם מכירים.

     

    נכון לעכשיו Looky מחפש בארבעה אתרי הכרויות קטנים יחסית שבהם רשומים כ-26,000 גברים ונשים. כך לפחות על פי המופיע באתר. השאיפה של היזמים הצעירים, היא לצרף כמה שיותר אתרי הכרויות למנוע החיפוש שלהם, אבל זה דורש את שיתוף הפעולה שלהם.

     

    שוחים נגד הזרם

    מדוע שאתרים גדולים ירצו לקחת חלק בפרוייקט כזה, ששם אותם לצד המתחרים באתר אחד, אם יש להם מספיק תעבורה ממילא? "יהיה קשה לגייס אותם", אומר ישראלסקי, "אני אומר להם שההצטרפות אלינו היא ממילא חינם... מי שרשום רק לאתרים הקטנים יקבל גם את הגדולים ופוטנציאל החשיפה גדל". בנוסף, הוא מסביר, אתרים עם יותר משתמשים יקבלו משקל גבוה יותר בתוצאות. 

     

    ישראלסקי רוצה להקים אתרים דומים בעולם, ולהפוך לשער או לגוגל של עולם ההכרויות, שאיפה די גדולה עבור אתר שנכתב על ידי שני אנשים בבית. "אולי אני מפנטז על רעיון שיהיה קשה להנחיל", אומר ישראלסקי "אבל אני מאמין שרעיונות גדולים נוצרו מיוזמה של אנשים שבאה כנגד הנורמות המקובלות".

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים