שתף קטע נבחר

ועד עובדי ארקיע הסכים לפיטורי עובדים

הנהלת חברת התעופה וועד העובדים שלה קרובים להסכם שיכלול פיטורים ופרישה מוקדמת של 20 עובדים - לאחר שהנהלה איימה לפטר 100 - ותקצץ את שכרם של העובדים הנותרים

חודש לאחר שהנהלת ארקיע איימה לפטר 100 עובדים, בעקבות אי-הסכמה עם ההסתדרות לגבי אופן הקיצוץ בשכר העובדים - נודע ל"כלכליסט" כי הצדדים הגיעו להסכם עקרונות, שצפוי להיחתם בקרוב.

 

בסוף ינואר ביקשה ההנהלה לקצץ 10% משכר העובדים, בשל המצב הכלכלי במשק. בהסתדרות דרשו שהקיצוץ יוחזר לעובדים בעתיד, כשמצב החברה ישתפר - דרישה שלא התקבלה אז על ידי ההנהלה. מספר ימים לאחר מכן הודיעה ההנהלה כי תפטר 100 עובדים, אלא שבתוך שעות חזר בו מנכ"ל ארקיע, גדי טפר, מאיומיו, וביקש מיו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, ומוועד עובדי החברה, לשוב לשולחן המשא ומתן.

 

בימים האחרונים נראה כי הצדדים הגיעו להסכמות לפיהן החברה תפסיק את עבודתם של 20 עובדים, שחלקם יפוטרו וחלקם יצאו לפנסיה מוקדמת.

 

עוד סוכם כי שכרם של העובדים יופחת בממוצע ב-10% באופן זמני, לתקופה של שנה. 5% מההפחתה תהיה מלווה, שההנהלה תתחייב להחזיר לעובדים בעתיד, ו-5% נוספים שלגביהם לא נקבעו תנאים להחזרה. נראה כי כל צד, ההנהלה והעובדים, רואה את הסעיף האחרון של אי קביעת תנאי ההחזרה בעתיד, בצורה הפוכה לגמרי.

 

יצוין כי ההפחתה תהיה דיפרנציאלית, קרי, בהתאם לגובה שכר הברוטו של העובדים: לעובדים שמשתכרים 5,000 שקלים ומטה לא יופחת שכר; שכרם של עובדים שמשתכרים בין 5,000 ל-10 אלף שקלים יקוצץ בכ-6%, וכך הלאה.

 

בנוסף, תוקם ועדה של נציגי ההנהלה, ההסתדרות ועד העובדים, שתתכנס מדי פעם ותדון במצב החברה, על מנת לבדוק את אפשרות ההחזר.

 

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, מסר בתגובה: "הצדדים גילו בגרות. חוזקה של החברה זה גם חוזקם של העובדים. בעידן שבו קיים משבר עולמי, אני שמח שכמעט נמנעו פיטורים".

 

ארקיע מעסיקה כ-620 עובדים. החברה נמצאת בבעלות חלקית של העובדים, המחזיקים 30% ממניותיה. בעלי השליטה (70%) הם בני משפחת נקש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בעל השליטה בארקיע, אבי נקש
מומלצים