שתף קטע נבחר

דיווח: שירות הווידאו הכושל Joost מחפש קונה

הרבה ציפיות היו מ-Joost, אתר הווידאו של מייסדי קאזה וסקייפ - אבל הגולשים לא הגיעו, ותכני הטלוויזיה הפופולריים שודרו אצל המתחרים

שירות הווידאו המקוון Joost מחפש קונה בין מפעילות טלוויזיה בכבלים, אך לפחות חברה אחת סירבה בינתיים לרכוש אותו, כך לפי מקורות המקורבים לעניין שביקשו להישאר אנונימיים.

 

Joost הוא שירות לצפייה בווידאו דרך האינטרנט, שעוצב על-ידי האנשים שפיתחו את קאזה וסקייפ, עורר ציפיות בתעשייה ב-2007. היוצרים, ניקלאס זנסטרום ויאנוס פריס, הקימו אותו כשירות P2P אך כשלא הצליח עברו לפורמט המסורתי יותר של אתר ווידאו מקוון. בין המשקיעים נמנו ויאקום ו-CBS. אך בניגוד למיזמים האחרים של השניים, האתר לא זכה להצלחה ולתנועת גולשים, ולא הצליח להכניס כסף.

 

חברת הכבלים וורנר, מפעילת הכבלים מספר 2 בארה"ב שנפרדה לאחרונה מחברת האם טיים וורנר, ניהלה שיחות לרכישת Joost. החברה הביעה עניין לרכוש את Joost רק אם יימכר במחיר נמוך במיוחד, שייתכן ולא יהיה לה קשה להשיג במצב השוק הנוכחי. חברת קומקאסט, ספקית הכבלים הגדולה בארצות הברית, כבר סירבה לרכוש את Joost.

 

איבדו גובה

בחודש מרץ האחרון רשם Joost רק 523,000 כניסות של משתמשים שונים, בהשוואה ל-41.6 מיליון שצבר אתר הווידאו הפופולר Hulu, בו ניתן לצפות בסדרות טלוויזיה מלאות. אנשי Joost פנו דווקא לטיים וורנר מאחר והחברה עוד לא התבססה באינטרנט - והקמת אתר חדש נחשבת לעניין מורכב, בזמן שחברות רבות מעדיפות לרכוש אתר קיים.

 

אך הבעיות של Joost אינן קשורות למצב הפרסום המקוון ולצמצום בכמות הפרסומות שנרכשות על רקע המצב הכלכלי. האנליסט דייויד היילרמן מעריך כי המפרסמים לא נוהגים להפחית במודעות הווידאו דווקא. תחום מודעות הפרסומת הווידאו באינטרנט דווקא יגדל ב-43 אחוז השנה, לדבריו, ובשנה שעברה הוא גדל ב-126 אחוז.

 

יש המפרשים כי Joost התחיל ברגל שמאל: הוא דרש מהגולשים להוריד ולהתקין נגן, בעוד שב-Hulu ואחרים הציעו צפייה דרך הדפדפן. בנוסף, Joost לא הציע תכנים אטרקטיביים מספיק, וסדרות כמו "גיבורים" או "24" לא שודרו בו. "הם פשוט איבדו את המומנטום", אומר היילרמן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים